Welke TV voor een nieuw leven in bestaande HT .. ?

Started by Joske007, March 25, 2022, 12:55:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Om de cinemaruimte opnieuw leven in te blazen ben ik op zoek naar een betaalbaar 85" scherm.
Een projector en doek willen wij niet meer en wensen ook niet meer in een totaal verduisterde kamer te zitten met zwakke tot geen verlichting.

Aangezien de ruimte vooral zal gebruikt worden voor occasioneel wat films, series en tv-kijken, hoeft hier geen Top-scherm te staan.
Onderaan heb ik de belangrijkste en minder belangrijke punten in een wensenlijst samengevat.

Belangrijk:
Budget: maximaal €2.000
Afmeting scherm: 85 inch
Resolutie: 4K UHD HDR10
Hdmi 2,1 / eARC
Mogelijkheid tot wandmontage
Weergave: beter dat gemiddeld.

Minder belangrijke punten
Kijkhoek: zit er pal voor dus weegt niet mee in de keuze
Ingebouwde mediaspeler: maak gebruik van een Apple TV 4K
Geluid ingebouwd speaker: NVT

Graag verneem ik hier gebruikerservaringen of goedbedoeld advies.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

ddennisdennis12

Een OLED is denk ik buiten budget, anders in dat natuurlijk de ideale keuze.

Omdat kijkhoek niet zo belangrijk is, zou ik kiezen voor een PVA (of een variant daarop) paneel i.p.v. een IPS paneel. IPS heeft namelijk de betere kijkhoeken, maar PVA heeft juist een beter contrast. In jouw situatie zou ik vooral focussen op contrast i.p.v. kijkhoeken.

Daarnaast is het handig om te kijken of je online een review kunt vinden. En focus dan vooral op zaken als contrast en de kleur + grayscale waarden na calibratie (ik ga ervan uit dat je de TV (laat) caliberen. Dat is de moeite zeker waard).
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

Joske007

Alvast bedankt voor je tips  ;)

Bij deze vallen de IPS-schermen dus al af.
Wat betreft de beeldkwaliteit Backligt Direct-led vs Edge-lit, zal ik aan Full Array Local Dimming (direct-led) in mijn selectie meer aandacht moeten geven dan aan Local dimming.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

darkrunner


Dirk

Quote from: darkrunner on March 27, 2022, 20:30:16
Simpel: 85X95J contacteer Tv smits
tenzij Smits heel gekke dingen doet zie ik die toch niet passen in TS's vooropgestelde max budget van 2000€?  ???

ben zelf ook aan het rondkijken voor een 75 à 85" voor in de woonkamer in deze prijsklasse, dus ik volg deze even ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

darkrunner

Voor -€2000 koop je geen deftige tv heb mijne 85X95J €2387 betaald maar was met €500 cashback, denk dat die nu op €2799 komt bij Smits

jantje112

ik zou voor 2k een 77" oled oppikken.. geen 85", wel top beeld

Moet je wel even geduld hebben, want de prijzen zijn niet zo scherp als een paar maand terug

Joske007

@jantje112
Dat lijkt me mogelijks een zeer interessante te volgen piste.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link