Wat vinden jullie van de B&W 6xx S2 series

Started by marcel1970, March 25, 2022, 09:42:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcel1970

Onlangs in een winkel heb ik de B&W 606 en de 607 S2 mogen beluisteren en ik was best onder de indruk. Nu zie ik wat wisselende reviews op internet dus ben benieuwd naar jullie mening. Mijn budget is circa 1000 euro.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

**Marco 76**

#1
Als je zelf onder de indruk ben zou ik me niet te veel aantrekken van reviews of meningen van anderen, maar wel de moeite nemen ook minimaal 1 ander merk/model te beluisteren.
Vraag de winkel om ze thuis te proberen om het onderlinge verschil thuis te ervaren en hoe ze het doen in jouw ruimte op jouw versterker. En niet te vergeten wat de meerwaarde is t.o.v. je huidige speakers.
Een goede eerste indruk kunnen speakers zijn die na langere tijd luistermoeheid geven (net vrouwen  ;D).

Ik ken de B&W's persoonlijk alleen van momentopname en zou andere alternatieven (Dynaudio, Dali, Sonus Faber) op mijn lijst zetten die binnen hetzelfde budget zitten, maar zoals gezegd je eigen smaak volgen. Anderen zullen komen met Focal, Monitor Audio, KEF, Fyne of Elac en dan ben je nog het spoor bijster.

2e hands kun je misschien een leuk model uit een duurdere serie voor hetzelfde budget.

Succes met je zoektocht/aankoop!



PorscheHD

Heb ze gehad maar vond het weinig aan..... wel voor de aanbiedings prijs van 550,- per set ofzo. Afwerking gewoon simpel niet zo mooi en geluid....... niet slecht maar vond het ook niet zo denderend. Rommelig ofzo....

marcel1970

#3
Quote from: **Marco 76** on March 29, 2022, 18:01:23
Als je zelf onder de indruk ben zou ik me niet te veel aantrekken van reviews of meningen van anderen, maar wel de moeite nemen ook minimaal 1 ander merk/model te beluisteren.
Vraag de winkel om ze thuis te proberen om het onderlinge verschil thuis te ervaren en hoe ze het doen in jouw ruimte op jouw versterker. En niet te vergeten wat de meerwaarde is t.o.v. je huidige speakers.
Een goede eerste indruk kunnen speakers zijn die na langere tijd luistermoeheid geven (net vrouwen  ;D).

Ik ken de B&W's persoonlijk alleen van momentopname en zou andere alternatieven (Dynaudio, Dali, Sonus Faber) op mijn lijst zetten die binnen hetzelfde budget zitten, maar zoals gezegd je eigen smaak volgen. Anderen zullen komen met Focal, Monitor Audio, KEF, Fyne of Elac en dan ben je nog het spoor bijster.

2e hands kun je misschien een leuk model uit een duurdere serie voor hetzelfde budget.

Succes met je zoektocht/aankoop!

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Heb tijdens mijn luistersessie ook nog even naar Dali's geluisterd maar die klonken voor mij minder (type weet ik zo niet) Momenteel heb ik een Wharfdale 5.1 setje (stereo 2 Diamond 11.3) wat niet slecht klinkt maar hoorde bij de B&W 606 en 607 (S2) veel meer detail. B&W 706 heb ik ook nog ergen beluisterd naast de 606 die klonken voor mij wel weer een stuk beter, maar die kosten dan ook het dubbele ongeveer.

Quote from: PorscheHD on March 29, 2022, 21:45:22
Heb ze gehad maar vond het weinig aan..... wel voor de aanbiedings prijs van 550,- per set ofzo. Afwerking gewoon simpel niet zo mooi en geluid....... niet slecht maar vond het ook niet zo denderend. Rommelig ofzo....

Dat klinkt niet heel hoopgevend... Beste zou natuurlijk zijn om alles eerst thuis te beluisteren maar ga zelf niet steeds dingen retourneren.. waren dit ook de S2 versie?
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

**Marco 76**

Beste zou natuurlijk zijn om alles eerst thuis te beluisteren maar ga zelf niet steeds dingen retourneren.. waren dit ook de S2 versie?
[/quote]

Bij de meeste winkels kun je hun demomodel gewoon even lenen voor je tot aankoop overgaat. Dat demomodel is dan ook ingespeeld.
Kan me wel voorstellen dat ze in de winkel een keuze maken voor de 606 óf 607 als demo en ze niet beide hebben staan.
Online bestellen en even kort uit de doos luisteren heeft zowel de verkoper als jijzelf niets aan.

marcel1970

#5
Nou ben intussen weer een paar luistersessies verder.. nu de speakers op een vergelijkbare receiver mogen luisteren dan mijn Marantz 7013 (7015) en daar klonken ze toch echt een heel stuk minder op. Later dezelfde speakers op een Rotel stereo versterker mogen beluisten wat een wereld van verschil, klonk echt vele malen beter.
Speakers die ik nu in overweging heb (fronts) zijn de B&W 706, 705 of de 704 alleen gaat dit met mijn Marantz nergens naar klinken.

Misschien dat een stereo eindversterker een optie is via de pre-outs van de marantz?
Alleen ben ik hier totaal niet in thuis, zie hier in de markt en op marktplaats wel het een en ander staan, maar ik neem aan dat een bv een rotel weer totaal anders klinkt dan bv een Yahama en of ten opzichte van de rest van de setup.
En maakt leeftijd van een eindversterker nog veel uit?
kan/wil qua versterking ongeveer 500 euro uitgeven
Graag jullie advies hier in.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

Witalik

Ik heb de combo Marantz en 606 S2 mogen luisteren in een winkel. Dit matched voor mij heel goed. De opstelling was niet optimaal maar het geluid vond ik lekker en breed. Ben dan ook van plan om de 606 S2 aan te schaffen, ook in combinatie met de bijpassende center.

Ik kwam daar om een AMBEO sennheisser te beluisteren, dat hele soundbar verhaal is die dag ook gelijk niet meer van toepassing. Nu heb ik een set met Canton GLE en Sherbourn, dit is wat frisser qua geluid.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Quote from: PorscheHD on March 29, 2022, 21:45:22
Heb ze gehad maar vond het weinig aan..... wel voor de aanbiedings prijs van 550,- per set ofzo. Afwerking gewoon simpel niet zo mooi en geluid....... niet slecht maar vond het ook niet zo denderend. Rommelig ofzo....

Heb je meer info met wat je precies bedoeld qua spullen? De 606 of de 607 ? En op welke receiver, of stereo versterker.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

snicky

#8
Verkeerd bericht.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

marcel1970

Quote from: Witalik on April 25, 2022, 19:57:39
Ik heb de combo Marantz en 606 S2 mogen luisteren in een winkel. Dit matched voor mij heel goed. De opstelling was niet optimaal maar het geluid vond ik lekker en breed. Ben dan ook van plan om de 606 S2 aan te schaffen, ook in combinatie met de bijpassende center.


weet je ook nog welke Marantz receiver dit geweest is?

QuoteIk kwam daar om een AMBEO sennheisser te beluisteren, dat hele soundbar verhaal is die dag ook gelijk niet meer van toepassing. Nu heb ik een set met Canton GLE en Sherbourn, dit is wat frisser qua geluid.
Tja ik ging ook in eerste instantie naar de winkel voor de B&W Panorama 3 bar. Afgelopen zaterdag gehoord maar dat gaat het zeker niet worden :)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

jahtari

Luister je alles op dezelfde plek bij je verschillende vergelijkingen of telkens in een andere ruimte?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

marcel1970

De Marantz - Rotel sessie was in dezelfde ruimte. verder ben ik bij zo'n 4 verschillende zaken geweest.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

jahtari

#12
Je hoort vooral de ruimte, dit kan enorme verschillen betekenen met dezelfde speaker die je bij de dealer zo mooi vond nadat deze geplaatst is in je woonkamer.

Elke ruimte benadrukt andere frequenties (vooral de lage tonen), of laat juist geluiden weg en reflecteert in meer of mindere mate het geluid via alle wanden.

Verder zou ik verder kijken dan b&w, zo saai, er is veel meer en beter te krijgen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Witalik

Quote from: marcel1970 on April 25, 2022, 20:45:05
weet je ook nog welke Marantz receiver dit geweest is?
Tja ik ging ook in eerste instantie naar de winkel voor de B&W Panorama 3 bar. Afgelopen zaterdag gehoord maar dat gaat het zeker niet worden :)

Dit was op de NR1711, later ook nog op de SR5015. Omdat ik zo koppig ben en denk dat meer vermogen altijd beter moet klinken.Want groter en specs wat hoger. Maar dit was voor mij geen groot verschil.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Quote from: jahtari on April 25, 2022, 21:44:17
Je hoort vooral de ruimte, dit kan enorme verschillen betekenen met dezelfde speaker die je bij de dealer zo mooi vond nadat deze geplaatst is in je woonkamer.

Elke ruimte benadrukt andere frequenties (vooral de lage tonen), of laat juist geluiden weg en reflecteert in meer of mindere mate het geluid via alle wanden.

Verder zou ik verder kijken dan b&w, zo saai, er is veel meer en beter te krijgen.

Dat is toch persoonlijk? Wat zou jij dan als veel meer en beter bestempelen? Dat kan toch voor de TS helemaal shit klinken :-)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

jahtari

Quote from: Witalik on April 25, 2022, 22:49:12
Dat is toch persoonlijk? Wat zou jij dan als veel meer en beter bestempelen? Dat kan toch voor de TS helemaal shit klinken :-)
Eens, mijn punt is dat verder kijken dan B&W mogelijk nog allerlei ander moois kan opleveren.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Witalik

Quote from: jahtari on April 26, 2022, 11:55:57
Eens, mijn punt is dat verder kijken dan B&W mogelijk nog allerlei ander moois kan opleveren.

Ja ok, ik dacht meer dat je specifieks iets aan wilde raden.  ;)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Fr@nk

#17
Ik had tot dec. 2020 de B&W 683s2 en 685s2 samen met de HTM61 & ASW 610XP op een Denon AVR4500H en dit was lang niet verkeerd. 
De volledige HT set hebben we aan onze zoon gegeven die er dagelijks enorm van geniet.  :headbanging:
De nieuwe 603 had ik een paar weken in het bezit en die deed het eveneens prima.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

MarcFR

Zou een Yamaha en  B&W combi pakken.  :clapping:
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.