Is elke SPDIF coax kabel geschikt voor video?

Started by YoG, March 22, 2022, 21:12:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YoG

Ik zoek een betere antennekabel. Mijn huidige Van den Hul The Name is goed maar nou zag ik in hun brochure dat er betere verkrijgbaar zijn, zoals de Digi-coupler en Triaxial.

Als ik ga zoeken naar deze kabels dan vind ik enkel alleen exemplaren met een tulpplug.

Is het de bedoeling dat ik zelf antenneplugs erop monteer? Waarom word dit niet af-fabriek gedaan zoals bij de The Name en Videolink?


YoG

Top dankjewel
Ik neem aan dat hun Super coax hun "flagship" is?
Ziet er goed uit. Vooral de afscherming tot 3ghz, net zoals bij de Digi-coupler.

Ik hoop dat dit mijn instabiele signaal verbetert. Wifi heeft namelijk een flinke impact. Vooral merkbaar als ik een Chromecast vlak naast de tv installeer. Iets soortgelijks gebeurt met een Wifi-dongle.
Afscherming bij the Name voldoet dus helaas niet



Edit

Hun L-8CUHD is het topmodel?  Als ik het goed interpreteer...


Edit

Canare kabels zijn slecht te krijgen in Nederland....?

Rowdy


Regenpak

#4
Quote from: YoG on March 22, 2022, 21:12:17Is het de bedoeling dat ik zelf antenneplugs erop monteer? Waarom word dit niet af-fabriek gedaan zoals bij de The Name en Videolink?
Waar heb je deze antennekabel voor nodig? Ik begrijp dat je ergens storing op hebt? Je hebt het namelijk over SPDIF en video, dat heeft weinig met antennes te maken... Anders allekabels.nl

Tjerk

YoG

Ik heb inmiddels een reactie gehad van HNNY, de distributeur van Van den Hul

Quote

Wat u op de van den Hul website leest is correct.

U kunt elke single ended/ asymmetrische 75 Ohm kabel gebruiken als antennekabel, audiokabel of

Videokabel.

Het maakt ook niet uit welke connector u aanzet RCA, BNC, XLR, Coax of wat dan ook.


En van iemand anders

Quote
Het gaat bij die kabels om de impedantie: 75 Ohm. Als dat een karakteristiek is van de kabel, dan kan deze ook voor TV/Antenne worden gebruikt.
Groet! Rob

Dus elke SPDIF kabel met 75 ohm kan worden gebruikt als antennekabel
Ik ga dan eens de Digi-coupler proberen. De L-8CUHD van Canare kan ik in Nederland of EU nergens vinden.


Nlmike

Quote from: YoG on March 22, 2022, 21:12:17
Ik zoek een betere antennekabel. Mijn huidige Van den Hul The Name is goed maar nou zag ik in hun brochure dat er betere verkrijgbaar zijn, zoals de Digi-coupler en Triaxial.

Als ik ga zoeken naar deze kabels dan vind ik enkel alleen exemplaren met een tulpplug.

Is het de bedoeling dat ik zelf antenneplugs erop monteer? Waarom word dit niet af-fabriek gedaan zoals bij de The Name en Videolink?

Als de connectors er gewoon goed opzitten en er zit geen knik in de kabel, dan komt het probleem niet door de antenne kabel. Ik had nog een ca 20 jaar oude uitgeharde kabel vervangen met een nieuwe in een ander kleurtje om het mooier weg te werken. Geen verschil.

Wel een puntje van aandacht, als u een zwak wifi signaal hebt in de regio van de dongle, of veel andere wifi zenders, dan kan het zijn dat hij vaak moet reconnecten. Als dat gebeurd kan er een burst gegeven worden voor een discovery. Dat zou misschien nog wat kunnen zijn. Maar hier echt nog nooit last van gehad.

En kan ook nog in de verdeel kast zitten. Slechte connector op of aan het modem etc.

Ik even beginnen met de keten even los te maken en opnieuw inpluggen en zoegen dat er geen fysieke spanning op staat etc.
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

YoG

Bedankt voor het meedenken. Ik heb in het verleden veel verschillende merken uitgeprobeerd en wel degelijk verschil ervaren. Noname, Hirschmann, Technetix..
Mijn huidige VDH werkt het best. Maar als er een Chromecast of wifi dongle in de buurt hangt krijg ik veel storing op de buis.

Het enige dat nu wel helpt is de Chromecast verlengen met een Hdmi kabel en dus zover mogelijk van de antennekabel houden.

Rowdy

Welke type connector gebruik je? Hirschmann?

mijkie

Quote from: YoG on March 29, 2022, 20:14:10
Bedankt voor het meedenken. Ik heb in het verleden veel verschillende merken uitgeprobeerd en wel degelijk verschil ervaren. Noname, Hirschmann, Technetix..
Mijn huidige VDH werkt het best. Maar als er een Chromecast of wifi dongle in de buurt hangt krijg ik veel storing op de buis.

Het enige dat nu wel helpt is de Chromecast verlengen met een Hdmi kabel en dus zover mogelijk van de antennekabel houden.
Dat is sowieso het beste om te doen

Voedingen en signaal zoveel mogelijk scheiden van elkaar

Kost soms veel moeite maar, werkt goed
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

YoG

Quote from: Rowdy on March 29, 2022, 20:27:05
Welke type connector gebruik je? Hirschmann?
Van den Hul gebruikt zn eigen connectors



Quote from: mijkie on March 29, 2022, 20:47:34
Dat is sowieso het beste om te doen

Voedingen en signaal zoveel mogelijk scheiden van elkaar

Kost soms veel moeite maar, werkt goed
Ja inderdaad, das best lastig als tvset en versterker naast elkaar staan. Ik merk dat als ik de antennekabel iets verschuif er vrijwel direct storing optreed. Zo ook met wifi...
Chromecast op 2,4 of 5ghz zetten haalt niks uit.

Bluetooth en magnetron gaan trouwens ook niet samen: meteen haperen