Specifieke, merkgerelateerde problemen bij laptops?

Started by BJF, March 9, 2022, 10:12:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minplus

#25
Had het nog vergeten te melden in m'n relaas hierboven: onze ouwe Apple laptop, ook iets van 10 jaar oud, werkt ook nog altijd volkomen probleemloos en ook nooit problemen mee gehad.
Trouwens, een oude vriend van 85 kreeg een bericht van de Rabo dat de software op z'n 8 jaar oude iPhone de nieuwste app niet meer aankan. We hebben even gekeken, maar de Rabo eist met de nieuwe app erg moderne software, dus hij heeft een nieuwe iPhone aangeschaft. Niet vanwege dat de oude niet nog altijd perfect functioneerde, maar omdat de Rabo moeilijk deed en hij via de app alle betalingen doet. We hebben hem het laatste extra grote model aangeraden wat m'n lief ook gebruikt en hij is er erg enthousiast over. Alles werkt als vanouds, alleen het starten is nu niet meer op een knop drukken maar even vegen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

BJF

Ik heb vandaag via Marktplaats een 16" MacBook Pro opgehaald, model 2019. Weliswaar nog geen M1 aan boord, maar voor mij prima specificaties, een laptop waar ik weer jaren mee toe kan.
Vooralsnog zet ik geen Windows naast MacOS, ik wil eerst eens zien of mijn vrouw er toch niet aan kan wennen.

Iedereen bedankt voor de input :clapping:
NAD M10 V2
Elac FS247

J.A.F._Doorhof

Koop de gids van pc naar Mac voor dummies
Mijn ouders hadden er enorm veel aan.

Persoonlijk denk ik dat je zo gewend bent
Als je er normaal mee werkt en even in het begin alles op zijn plek zet is het niet veel anders dan Windows.

Ik heb zelf alleen altijd een mapje applications op de desktop en main harddrive. En even wennen dat het rode bolletje niet afsluiten is.

En let erop dat je bij mac niet zomaar harddisken los moet trekken maar altijd even ejecten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"