Audiofiele JBL charge

Started by CineSmurf, March 8, 2022, 13:38:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Mijn kinderen hebben zo'n JBL charge (3/4/5). Ik moet zeggen dat ik me elke keer verbaas zo goed als het geluid is wat uit die boxjes komt. Ik vind ze hooguit een beetje teveel bas hebben.

Zit zelf te twijfelen er ook een te kopen, voor op vakantie enzo. Ik vroeg me af of er concurrenten zijn van dit soort bluetooth boxjes die nog net iets audiofieler klinken. Zonder aan gebruiksgemak in te leveren. Iemand wat suggesties waar ik eens naar zou moeten kijken?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Refie

Als je al JBL Charges in huis hebt, zou ik daar bij blijven, volgens mij kun  je ze koppelen!
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

CineSmurf

Is meer voor als de kinderen niet meer meegaan op vakantie. Nu gebruik ik vaak hun speaker inderdaad, bijvoorbeeld voor wat muziek in vakantiehuisje.
Altijd mooie aanbiedingen bij ING rentepunten voor de JBL's, maar ik vroeg me dus af of het nog beter kan...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Timvg

Harman Kardon Go+Play. Niet toevallig uit dezelfde stal - beetje neutraler (volgens mij)

CineSmurf

Quote from: Timvg on March  8, 2022, 13:57:16
Harman Kardon Go+Play. Niet toevallig uit dezelfde stal - beetje neutraler (volgens mij)

Thanks. Ga ik eens naar kijken!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

**Marco 76**

Ben ook wel JBL minded voor dat soort dingen.

Ook wel benieuwd naar die LG speaker waar Meridian aan mee gewerkt zou hebben.
En de Huawei met Devialet inbreng.
Iemand die al gehoord?

ddennisdennis12

#6
Ik heb zelf een bang en Olufsen A1. Die heeft echt een zeer volwassen geluid, met de typische b&o sound (eeen beetje warm, laid back). Daarnaast is dit ook een echte 2 weg speaker (woofer en tweeter) i.t.t. veel Bluetooth speakers.
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

skyfox

De vraag die je jezelf moet stellen is of je de speaker meer binnen of meer buiten gaat gebruiken. Buiten wil je een iets zwaardere bas uit je speaker hebben, omdat deze snel afneemt. Binnen blijft dit beter hangen, en is een speaker die wat lichter op de bas is aan te bevelen.

Mijn broer heeft een Kef Muo, een fijn apparaat. Zelf heb ik de JBL Boombox, met een bassetting voor binnen en buiten. Hoewel ik em meestal op binnen laat staan. Zolang ik em niet te dicht op een muur zet is de bas netjes onder controle. De Dali Katch schijnt ook een mooi apparaat te zijn.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

CineSmurf

Voor sporadisch gebruik, vooral binnen. Thuis en op kantoor heb ik prima installaties. Is vooral voor als we in een hotel zitten ofzo met name vakantie en een weekendje weg.

Zag deze bij de airmileshop: https://product.airmiles.nl/product/jbl-bluetooth-speaker-flip-5

Nog 2000 airmiles sparen en dan koop ik die. Als ik in de tussentijd wat anders zie, dan ga ik denk ik twijfelen...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kwabbernoot

Ik heb zelf een JBL Go 3. Daar komt voor mij genoeg geluid uit voor een hotelkamer. En je pakt het makkelijk weg in je tas of koffer. Audiofiel verantwoord? Neuh, niet echt maar het klinkt echt goed genoeg voor mij.

Vorig jaar gekocht om Wielewalen te lokken en dat werkt prima. De Hop trapte er ook zonder problemen in. Daarnaast gebruik ik hem dus voor een beetje muziek in hotelkamers/vakantiehuisjes.

Groeten...

CineSmurf

Eens. Niet heel audiofiel verantwoord, maar klinkt inderdaad buitengewoon goed. Ik kon pas in een winkel even de flip 5 en charge 5 naast elkaar beluisteren en vond de flip 5 een prima geluid voortbrengen. Iets minder bas (maar dat vind ik niet zo erg).

Wat audiofieler wordt snel 300+ euro. Zag ook een mooie Dali bluetooth speaker, maar 400 euro is dan toch wel weer een hoop geld voor die paar keer per jaar.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

toetertje

Wat ik zelf een voordeel van de charge vind, is dat het ook gelijk een flinke powerbank is.
Maar, dat moet je maar net nodig hebben.  ;)