Welke NAS voor streaming?

Started by Darthvader, March 1, 2022, 17:54:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Darthvader

Ik heb al vele jaren een Qnap 212P waar ik mijn cd's in flac heb opgeslagen. Mijn audiostreamer is een bluesound node, laatste uitvoering. Ik kon niet meer inloggen op de Qfinder Pro en kom er nu achter dat er geen beveiligingsupdates meer komen. End of life noemen ze het.
Welke NAS is een goede opvolger? Zie de TS-230 voor 178,-- en diens opvolger de ts-233 voor 229,--. Wat is de beste keuze?

Deleted User

Het niet kunnen inloggen op een NAS en het niet ondersteunen van beveiligingsupdates zou niets met elkaar te maken mogen hebben, maar dat terzijde. End of Life van deze machine is 2022-10.

Je hebt dus nog even, als je deze NAS niet op internet heb zitten maar op je lokale netwerk, dan kan je nog even vooruit. We gebruiken nog een stokoude Synology NAS als backup voor NAS nr 1  ;D

Ps. Ik zou altijd voor diens opvolger gaan... EOL schuif je hiermee ook op  ;D


Darthvader

#2
Ik heb het verkeerd vermeld. Ik kan niet meer inloggen op Qfinder Pro. Krijg melding van ongeldige beveiligingscertificaat. En volgens Qnap zou dat te maken hebben ivm geen beveiligingsupdate meer vanwege End of Life. Maar via trucje lijk ik daar toch nog wel op in te kunnen loggen.

Wil wel weer een Qnap. Maar wat is de beste keuze, de TS 230 of de allernieuwste TS 233?   

katwax

Heb zelf onlangs mijn Qnap (410) vervangen door een TS-230 -> die TS-230 werkt veel vlotter dan de 410 (qua specs vergelijkbaar met die 212).
De TS-233 heeft 1 usb poort meer en sneller CPU tov de TS-230 of je daarvoor 50 euro meer wil betalen moet je zelf weten.
-De CPU ga je volgens mij weinig tot niets van verschil merken als het enkel is om muziek en andere files op te slaan
-extra usb-poort dat kan alleen jij bepalen
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Zorg wel voor de goede raid instelling :-X

xynyx


katwax

Quote from: Bama on March  1, 2022, 23:39:23
Zorg wel voor de goede raid instelling :-X
Als je niet afwijkt en de NAS gewoon bij eerste gebruik voorziet van 2 schijven en je volgt de wizard dan gaat die standaard raid1 opgeven :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Cyrus·

Groeten,
Edwin