Ten opzichte van PCM is DSD erg zacht (meer dan 6 dB, ik vermoed eerder 15 dB) via de USB-uitgang. Is daar iets aan te doen?
Ik ben nu met een Waversa streamer aan het experimenteren. Maar ga misschien toch weer terug naar mijn Lindemann en de X4 uitsluitend als digitale correctie voor de akoestiek.
Hallo,
Als het DSD-signaal een lager volume heeft dan bijvoorbeeld PCM, dan wordt het ook op een lager volume verwerkt.
Daar is wel iets aan te doen, bijvoorbeeld door de aanbiedende bron, of met behulp van de X4.
Voor analoge signalen kan de ingangsgevoeligheid worden aangepast (hoofdstuk 3-6 blz. 22).
Maar voor digitale signalen gaat dat niet: 1=max.
Wat wel nog bekeken kan worden of de juiste USB-selectie in de X4 is toegepast (USB1.0 of USB2.0).
Ook dat staat in hoofdstuk 3-6.
Als die oplossing niet gaat, dan kan de versterking van de X4 verhoogd worden (hoofstuk 3-4). Maar let op, alle ingangen zullen dan versterkt worden weergegeven. De volumebalans tussen DSD en PCM zal dan hersteld moeten worden, door de respectievelijke ingangen te verzwakken.
Maar allereerst moet gekeken worden of de DSD-bron een hoger signaal kan aanbieden, dat is de beste oplossing.
ron