IsoAcoustics Fotowedstrijd. Totale prijzenpot € 1.000 !

Started by R0N, February 28, 2022, 20:25:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

Hallo forummers,

Isoacoustics is vijf jaar in de Benelux werkzaam en dat vieren wij met een leuke fotowedstrijd.
Inmiddels zijn er al veel tevreden gebruikers van een of meerdere Isoacoustics artikelen.
Met deze fotowedstrijd kunt u uw toepassing laten zien en een mooie prijs winnen.




Het doel van de wedstrijd is om een bijzondere foto te maken van uw toepassing van Isoacoustics. De foto's worden vooral beoordeeld op creativiteit en originaliteit.
Om een prijs te winnen, is alleen een foto maken niet voldoende, het gaat om de creatieve insteek, sfeer. Voorwaarde is wel dat het Isoacousticsartikel èn de toepassing goed zichtbaar zijn.

We hebben een deskundige jury bestaande uit Frank Doorhof, die behoeft hier geen nadere introductie, en Werner Ero, Fotografie en Journalistiek, bekend van de vele reviews en fotoreportages.

Wat kunt u winnen? De prijzen zijn € 400 voor de winnaar, € 200 voor de runner-up en acht prijzen van € 50 voor andere geselecteerde foto's.

De wedstrijdperiode loopt van 1 maart tot en met 31 juli 2022. Bekendmaking prijswinnaars uiterlijk 30 augustus 2022.
Lees het wedstrijdreglement op onze website, daar vind u ook de link om foto's te uploaden.
Wij zullen de foto's op onze website plaatsen.

Succes en veel plezier bij het maken van uw creatieve en originele foto.

Ron van Isoacoustics Benelux
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DofN

Leuk initiatief. Helaas kom ik qua fotografie niet veel verder dan de bekende tak in beeld bij een bergfoto en ik heb geen isoacoustics spulletjes. Ik ga het wel volgen :) Foto's worden ook hier geplaatst toch?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

R0N

Zo, de wedstrijd is inmiddels gesloten en de jury beraamt zich op de inzendingen. Vanwege de vakantietijd duurt het nog even, maar eind augustus is de uitslag wel bekend.
Je kunt de inzendingen hier bekijken
ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Hallo,

Het is 31 augustus en juist op tijd is de uitslag bekend van de fotowedstrijd.

De jury heeft alle ingezonden foto's beoordeeld en heeft de winnaars gekozen.

Maar allereerst dank aan alle inzenders voor de genomen moeite om een leuke foto te maken van hun Isoacoustics toepassing. Mooi om te zien hoe Isoacoustics de weg heeft gevonden naar de huiskamers en tot volle tevredenheid in de audioset presteert.

De jury was niet unaniem, ieder jurylid had zijn eigen afwegingen om een foto goed te vinden of toch iets minder. Zo krijg je een afgewogen uitslag.

Het is altijd moeilijk om een nummer 1 te kiezen mede omdat alle foto's best dicht tegen elkaar aan liggen, en dan ga ik altijd uit van het principe "welke foto springt meteen eruit". Als je heel snel naar een flink aantal foto's kijkt, zul je altijd merken dat er 1 of 2 zijn die er elke keer weer uitspringen.



En dan nu (tromgeroffel) . . . de winnaar van de wedstrijd:




Gefeliciteerd, (anoniem) uit Bilthoven. U heeft € 400 gewonnen met deze foto.

De jury:

Hier komt voor mij veel samen wat misschien niet meteen opvalt.
De foto staat een klein beetje scheef maar neemt niet weg dat verder eigenlijk alles klopt. De manier waarop de achtergrond en de reflectie van het paneel in elkaar overgaan kan netter denk ik, maar het idee erachter is wel erg creatief, en geeft bijna het idee dat de speler zweeft. Tevens zou ik even de beschadiging op de onderste plaat weghalen in Photoshop en het rode vlekje rechtsonderin.

Wat ik vooral erg mooi vind in de foto is de inval van het licht. De transparantie is mooi te zien zonder dat het wegvalt of te duidelijk zichtbaar is. Ook geven de reflecties op het metaal en plastic een mooie blauwige gloed en diepte aan het beeld.

Een welverdiende plaats voor deze fraaie balanceer act. Niet zo spannend en artistiek als de runner-up, maar wel meer een mooie productfoto. Zo komen de IsoAcoustics voeten mooi tot uiting en is er mooi met scherptediepte, beweging (plateau) en belichting gespeeld.




En dan de runner-up:



Gefeliciteerd Nick uit Almere. U heeft € 200 gewonnen met deze foto.

Zijn opmerking was "Zeer stabiel...dat vindt de poes ook".


De jury:

Voor mij ook een winnaar van de wedstrijd. Niet omdat er niets op de foto aan te merken is (stopcontact en snoer zichtbaar, verpakkingen laag op de achtergrond). Maar het is wel een echt artistieke foto die prachtig laat zien hoe de IsoAcoustics voeten je bij het echte leven betrekken. Als kers op de taart blijkt de kleur van de kat bijzonder mooi aan te sluiten bij de beige tint van de voeten.

Als we het hebben over creatief dan was dit eigenlijk de enige foto die echt de spijker op de kop slaat, het samenspel tussen de kat op de speaker en de kat aan de muur maken het beeld erg leuk om naar te kijken.
Dus waarom geen winnaar?
Als je naar de foto kijkt had het makkelijk geweest de zijkant met de kast, zak en stopcontact even weg te halen in Photoshop en daarmee meer aandacht te geven aan de kat op de speaker. En daar zit ook meteen nog een stukje compositie. Ik zou graag de foto van een wat andere hoek gezien waardoor de kop van de kat wat meer naar het midden van het frame gaat en er wat meer ruimte aan de linkerkant van de foto ontstaat. Dit zou de aandacht meteen naar het onderwerp toe trekken. Qua moment en creatief vind ik hem echter echt subliem en wilde hem er absoluut bij hebben.


Natuurlijk waren er meer goede foto's en acht daarvan komen in aanmerking voor de prijs van € 50.
Om alle prijswinnaars te zien kijk op onze website.


Met alle winnaars gaan wij binnenkort contact opnemen, gegevens uitwisselen en dan de geldprijs overmaken.

Nogmaals hartelijk dank aan alle deelnemers!

En aan de deskundige jury uiteraard, bestaande uit:

Frank Doorhof, fotograaf en ISF calibrateur, www.frankdoorhof.com

  en

Werner Ero, fotograaf, journalist en reviewer

Dank voor jullie tijd en enthousiasme.
Wellicht tot een volgende keer.

Ronald van Ovost - Isoacoustics
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)