Ortofon 7.8N-SPK-9000s speakerkabel?

Started by mcintoshfan, February 26, 2022, 17:02:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Ik heb zojuist een nieuwe (2ehands) kabel gescored. Deze moet nog helemaal schoongemaakt worden want volgens mij zit die helemaal onder de rookaanslag. De hele gang stonk erna. Maargoed dat is meer het uiterlijk.

Heeft iemand informatie over deze kabel?
Ik heb ortofon gemaild maar die hebben geen documentatie. De persoon vertelde wel dat hun beste kabel in het assortiment 6N koper is en deze kabel 7.8N en zou dus uit een nog hoger segment gekomen zijn vertelde hij.

Daarnaast heeft de kabel naast de plus en min aansluiting ook een dunne aparte draad, denk een soort aarde draad?
Weet iemand hoe dat werkt?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

chansig

Weinig over te vinden. Volgens een Japanse verkoopsite, 12/1300 euro nieuw.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Die aarde draad ken ik van Tannoy. Mijn TD8s hadden een aparte aarde aansluiting.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mcintoshfan

Inderdaad, kwam snel in Japan uit.

Hoe werkt dat met de aarde draad dan? Heb dat nog nooit gezien.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Rob_Dingen

De aarde draad moet je aan de - hangen van de versterker en is waarschijnlijk van de afscherming.

Rob

mcintoshfan

Quote from: Rob_Dingen on February 26, 2022, 19:39:58
De aarde draad moet je aan de - hangen van de versterker en is waarschijnlijk van de afscherming.

Rob

En dan?  Ik zie tevens een shield laag zitten over beide plus e. Min kabel
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

. . .

Als ik die kleuren zo zie, dan denk ik eerder richting Furutech / Furukawa kabel :music: