Twijfel bij tweedehands aankoop Rotel set

Started by sdx, February 24, 2022, 16:33:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sdx

Mag ik even jullie hulp inschakelen? :)

Ik ben op zoek naar een mooie stereo amp met een beperkt budget en sta op het punt om een Rotel voor- en eindversterkerset aan te schaffen (tweedehands); nl de RC-03 + 2x RB-03.
Maar toen kwam ik een andere Rotel combi te koop tegen voor dezelfde prijs; nl de RC-980 BX + RB-980BX.
Moet het per sé Rotel zijn? Nee, maar tot nu toe lijk ik het meeste bang for the buck te krijgen met bovenstaande wetende dat mijn budget +- €600 is (liefst minder zelfs).

En nu weet ik niet zeker wat de beste optie is.
Set 1 lijkt met interessanter met twee eindversterkers, maar het is een kwalitatief mindere set dan set 2 denk ik?

Voor de volledigheid geef ik nog even mee dat mijn speakers van Definitive Technology type Demand D9 zijn en ik enkel vinyl luister met een Pro-ject Debut Carbon Espirit SB DC met Ortofon 2M Blue.

Ik ben benieuwd naar jullie advies :)

jazzy

Ik kan je geen advies heten maar wil je wel even welkom het op het forum. Succes met de aankoop, welke het ook wordt.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

CineSmurf

Welkom hier!

2x een eindversterker lijkt me een redelijke overkill tenzij je heel veel power nodig hebt. Ik heb de opvolger in mijn huiskamer staan (RC-06 met een RB-06 met een project X1) en ben eigenlijk altijd nog onder de indruk van het geluid. De gescheiden voor en eindversteker maakt een groot verschil tov de serie met geintegreerde voor/eindversteker.

Beide luisteren zou natuurlijk het mooiste zijn. Geen idee of het verschil heel groot is.

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.