Voeding upgrade en vergelijk. Topping, Struder, Keces, Silent Angel?

Started by Pathos, February 24, 2022, 11:24:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: Chris Cables on October 23, 2022, 14:17:01
Vergeet niet dat je kabels kwalitatief moeten matchen met je voeding. Zo vaak heb ik standaard, dunne, niet-afgeschermde stroomkabels zien worden gebruikt met duizenden Euro-voedingen! Alsof je ShangDungKong-banden op een Ferrari hebt!
::)

Prima hoor deze ervaringen, maar evenveel waard als de ervaring van iemand (zoals ikzelf) die aangeeft dat het allemaal geen drol uitmaakt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pathos

Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

chansig

Want ?

Ieder zijn ervaring toch ? Hoeft echt niet spannender gemaakt te worden dan dat het niet is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Quote from: Spijkie on October 23, 2022, 14:01:52
Hallo vergeerr72,

Bij mij komt ook glasvezel binnen maar hoe maak je vervolgens een glasvezel netwerk? Mijn streamer heeft geen glasvezel input of gaat dat via dezelfde input?

Gr Spijkie
Via media convertors kun je eigen glasvezel netwerk op je zetten. Op alpha audio staat een topic hierover.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Chris Cables

Quote from: Pathos on October 23, 2022, 14:34:13
Klopt! Heb veel verschil in mijn set kunnen waarnemen tussen verschillende stroomkabels. Nu AQ Monsoon op beide voedingen.
Dat zijn mooie kabels met een goede afscherming, maar de connectoren zien er een beetje goedkoop uit.
Zijn het verzegelde eenheden of hebben ze schroeven zodat je erin kunt komen om indien nodig een zwevende grond te maken?

Pathos

Quote from: Chris Cables on October 23, 2022, 17:12:25
Dat zijn mooie kabels met een goede afscherming, maar de connectoren zien er een beetje goedkoop uit.
Zijn het verzegelde eenheden of hebben ze schroeven zodat je erin kunt komen om indien nodig een zwevende grond te maken?

Klopt, helaas zijn deze connectoren gegoten.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

mmuetst

Quote from: chansig on October 23, 2022, 15:56:40
Want ?

Ieder zijn ervaring toch ? Hoeft echt niet spannender gemaakt te worden dan dat het niet is.

Gr. Hans
Als mensen nu vanuit hun hobby zaken subjectief willen benaderen en daar plezier aan beleven en dat hun blij maakt,  dan is daar toch niks mis mee?
Ik ga voortaan dit soort topics anders benaderen. Waarom mensen proberen te overtuigen? Soms zal ik in mijn eigen topics uitleggen hoe ik denk over producten.
En ik hoop dat mensen daar ook mijn gedachte respecteren en niet subjectief reageren zoals "mijn vriendin hoorde ook verschil".
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

Goed van jou. Volgens mij worden er verschillende denkvouten gemaakt.

En nergens schrijf ik ook maar iets vanwaar je de vraag zou moeten stellen: Daar is toch niets mis mee ?

Men (in dit geval Pathos en in het andere topic Laan) schiet in de reactie: O daar gaan we weer. Als het al zo is...laat het zo zijn. Waar maak je je druk om.

Ik vind iets, jij vindt iets, wij vinden iets. Niets meer en niets minder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MichielB

Kijk ook eens naar het Nedelandse Pura Powers Supplies, hun Dodo is echt geweldig!
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.