Voeding upgrade en vergelijk. Topping, Struder, Keces, Silent Angel?

Started by Pathos, February 24, 2022, 11:24:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pathos

Hi,

Ik ben alvast aan het inlezen en eventueel aan het kijken voor het aanschaffen van een voeding voor mijn Bonn N8.

Nu zie ik heel veel verschillende voedingen in veel verschillende prijsklassen.
Zoals bv de Topping P50, Struder 900, Keces P3 en Silent Angel Forester F1.

Heeft iemand ervaring met (een van) deze voedingen? Wat was voor jou de hoorbare verbetering?
Ik lees dat juist een voeding upgrade het meest hoorbare verschil gaat uitmaken.

Alvast bedankt.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

sandervg

Als je even zoekt op het forum hier: ik heb meerdere malen voedingen vergeleken en verslag uitgebracht. Keces beviel me niet (klonk onnatuurlijk voor me, is ook getest door Alpha audio en had vreemde meetwaardes dus daar zou ik van weg blijven) en de laatste versies van Sbooster ook niet (veel nadruk op het laag). Farad beviel me wel (veel rust, erg natuurlijk) en Uptone ook (levendig, maar momenteel lastig aan te komen). IFI Ipower is niet te verslaan voor het geld maar haalde het niet bij de andere voedingen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Hier vond ik juist Keces een mooie stap op mijn toenmalige mediaspeler en Lumagen processor.
Als je de mogelijkheid hebt, probeer zoveel mogelijk te testen zoals Sander ook aangeeft.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CZ79

Hier een mooie Kingpin voeding op de Moon streamer. Heb een Sbooster gehad en ook een Teddy Pardo, de TP was ook een hele mooie.

Op de switch (toen nog een Netgear) ook een aantal voedingen geprobeerd maar daar kon ik echt geen verschil in ontdekken, dus dat werd hem niet voor mij.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Spijkie

Ik vindt dit ook wel interessant , de ifi is voor het geld een aardige lijkt mij. Maar om nou een voeding van €70 opeen switch te hangen van €20 is ook zowat.

Ik lees graag meer ervaringen hierover.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Pathos

Quote from: sandervg on February 24, 2022, 23:11:14
Als je even zoekt op het forum hier: ik heb meerdere malen voedingen vergeleken en verslag uitgebracht. Keces beviel me niet (klonk onnatuurlijk voor me, is ook getest door Alpha audio en had vreemde meetwaardes dus daar zou ik van weg blijven) en de laatste versies van Sbooster ook niet (veel nadruk op het laag). Farad beviel me wel (veel rust, erg natuurlijk) en Uptone ook (levendig, maar momenteel lastig aan te komen). IFI Ipower is niet te verslaan voor het geld maar haalde het niet bij de andere voedingen.


Dank je voor je reactie.  Ik heb je reviews inderdaad gevonden en aandachtig gelezen. Toch wonderbaarlijk dat er zo veel verschil in zit. Fijn dat je zo uitgebreid op de klanktechnische eigenschappen bent ingegaan. Geeft me toch een beetje een leidraad. Zal er over een tijdje wel een aantal gaan testen.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Pathos

Quote from: PascalP on February 25, 2022, 00:24:31
Hier vond ik juist Keces een mooie stap op mijn toenmalige mediaspeler en Lumagen processor.
Als je de mogelijkheid hebt, probeer zoveel mogelijk te testen zoals Sander ook aangeeft.

Het uiterlijk is voor mij ook enigszins belangrijk en zo'n Keces P3 is in mijn ogen echt een prachtige verschijning. Het grote voordeel tov andere voedingen is dat deze 2 uitgangen heeft, eventueel in een ander voltage. In mijn set-up zou dit goed uitkomen want dan zou dit zowel een klankmatig voordeel moeten opleveren voor zowel m'n Bonn switch als KPN switch.

Hoe zou jij het klankverschil van je Keces omschrijven?
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Rob_Dingen

Ik kan niks over klank verschil zeggen maar ik gebruik een HDplex voeding voor een PC en netwerk en usb kaart te voeden.
Kan wel zeggen dat het positief scheelt ten opzichte van een geschakelde pc voeding.

Rob

Pathos

Quote from: cz79 on February 25, 2022, 07:56:33
Hier een mooie Kingpin voeding op de Moon streamer. Heb een Sbooster gehad en ook een Teddy Pardo, de TP was ook een hele mooie.

Op de switch (toen nog een Netgear) ook een aantal voedingen geprobeerd maar daar kon ik echt geen verschil in ontdekken, dus dat werd hem niet voor mij.

Dat Teddy Pardo is ook wel heel mooi.

Met welke switch speel je nu?
Op verschillende forums en FB lees ik dat juist de voeding op de switch juist een groter verschil maakt dan de switch zelf. Grappig, blijft toch vaak een verschil dat per situatie anders kan zijn.

Ik zal het over een tijdje eens gaan testen. Een Topping P50 is nog het proberen waard. Dan kan ik altijd nog kijken of het resultaat mij nieuwsgierig genoeg maakt om te kijken naar de duurdere voedingen.
Hoewel een Silent Angel Forester F1 natuurlijk wel de "aangewezen" partner voor m'n Bonn zou zijn (?) 🤷🏽‍♂️

Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

CZ79

Ik heb een Cisco Meraki MS220 staan en voor de grap daarop nog wat tweaks gedaan (o.a. poe loskoppelen), hiervoor had ik een Netgear (net zo een als op de website van Audiomaat wordt aangeraden) en op die switch heb ik een aantal PSU's geprobeerd met nul verschil tussen die voedingen en de muurplug.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pathos

Quote from: Spijkie on March 15, 2022, 18:23:25
Ik vindt dit ook wel interessant , de ifi is voor het geld een aardige lijkt mij. Maar om nou een voeding van €70 opeen switch te hangen van €20 is ook zowat.

Ik lees graag meer ervaringen hierover.

Gr Spijkie

Ik denk dat als het verschil (voor jou) groot genoeg is, dat het dan de prijs wel rechtvaardigt.
Het is pas "duur", als jij het verschil niet waard vind.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Spijkie

Zojuist een stuk gelezen op een audio site die een netwerk switch a €30 upgrade met €900 aan voeding en voetjes. Nou ben ik dat niet van plan maar een ifi eraan hangen zie ik nog weleens gebeuren.

Wat voor invloed, ik weet het gevaarlijke vraag, kan een voeding hebben op een switch?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rowdy


Pathos

Quote from: Rowdy on October 23, 2022, 08:27:20
Misschien heb je iets aan onderstaande link:
https://stereoforum.nl/index.php/topic,446.0.html

Dank je wel voor de link en het meedenken. Inmiddels ben ik al voorzien van een betere voeding voor m'n Silent Angel Bonn N8 switch en m'n KPN switch.

Eerst was ik begonnen met een Topping P50 voeding op m'n Bonn. Voor het geld een heel leuke upgrade. Meer dynamiek en scheiding. Doordat dit een voordelig effect opleverde was ik erg benieuwd naar betere voedingen. Na veel reviews gelezen te hebben heb ik de stap gewaagd en een Farad Super3 LPS gekocht en later een 2e. Beide met lvl2 copper kabels.

In mijn set bracht het een enorme sprong voorwaarts betreft beleving, "echtheid", snelheid en vooral focus en separatie. Ik kon de artiesten beter aanwijzen door de betere plaatsing in het stereobeeld. Het geluid werd wat "droger" en cleaner. En overall, nog meer rust.

M'n geduld werd wel op de proef gesteld door de lange inspeeltijd maar al met al, in mijn set en op m'n Tv, een flinke verbetering. Blij mee!
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Spijkie

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: Pathos on October 23, 2022, 11:33:36
Dank je wel voor de link en het meedenken. Inmiddels ben ik al voorzien van een betere voeding voor m'n Silent Angel Bonn N8 switch en m'n KPN switch.

Eerst was ik begonnen met een Topping P50 voeding op m'n Bonn. Voor het geld een heel leuke upgrade. Meer dynamiek en scheiding. Doordat dit een voordelig effect opleverde was ik erg benieuwd naar betere voedingen. Na veel reviews gelezen te hebben heb ik de stap gewaagd en een Farad Super3 LPS gekocht en later een 2e. Beide met lvl2 copper kabels.

In mijn set bracht het een enorme sprong voorwaarts betreft beleving, "echtheid", snelheid en vooral focus en separatie. Ik kon de artiesten beter aanwijzen door de betere plaatsing in het stereobeeld. Het geluid werd wat "droger" en cleaner. En overall, nog meer rust.

M'n geduld werd wel op de proef gesteld door de lange inspeeltijd maar al met al, in mijn set en op m'n Tv, een flinke verbetering. Blij mee!

Hallo Pathos,

Heb je de setup dan ook van router naar switch en vanuit switch naar streamer en tv? Ik vind t interessant genoeg dat je dan een upgrade krijgt voor zowel je audio als tv.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Pathos

Quote from: Spijkie on October 23, 2022, 11:50:00
Hallo Pathos,

Heb je de setup dan ook van router naar switch en vanuit switch naar streamer en tv? Ik vind t interessant genoeg dat je dan een upgrade krijgt voor zowel je audio als tv.

Gr Spijkie

Ik ga vanaf m'n KPN Experiabox V10 router/switch naar m'n Bonn N8 switch. Beide gevoed door een Farad Super3 met AQ Monsoon powercord. Vanuit m'n Bonn weer naar m'n KPN TV ontvanger. De Bonn is 5V en Experiabox is 12V. M'n glasvezel modem heb ik een iFi iPower op gezet.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

vergeerr72

Ik heb de Silent Angel Forrester gehad.  Door maakt geen enkel verschil op de Silent Angel Bonn of ieder ander apparaat waarop ik hem gehad heb, zoals mijn Allo streamer. De Allo Streamer doet het wel erg goed met de Allo Shanti voeding. 

Uiteindelijk vond ik überhaupt een Glasvezel netwerkje veel meer verschil uitmaken dan de Silent Angel Bonn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Spijkie

Quote from: Pathos on October 23, 2022, 12:12:48
Ik ga vanaf m'n KPN Experiabox V10 router/switch naar m'n Bonn N8 switch. Beide gevoed door een Farad Super3 met AQ Monsoon powercord. Vanuit m'n Bonn weer naar m'n KPN TV ontvanger. De Bonn is 5V en Experiabox is 12V. M'n glasvezel modem heb ik een iFi iPower op gezet.

Ah volgens mij hebben we dan dezelfde setup. Met glasvezelmodem bedoel je het kastje waar glasvezel binnenkomt toch ? ( ben er nog niet geheel in thuis nl) en vanaf dit kastje gaat cat kabel naar het kpn modem.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: vergeerr72 on October 23, 2022, 12:21:48
Ik heb de Silent Angel Forrester gehad.  Door maakt geen enkel verschil op de Silent Angel Bonn of ieder ander apparaat waarop ik hem gehad heb, zoals mijn Allo streamer. De Allo Streamer doet het wel erg goed met de Allo Shanti voeding. 

Uiteindelijk vond ik überhaupt een Glasvezel netwerkje veel meer verschil uitmaken dan de Silent Angel Bonn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Hallo vergeerr72,

Bij mij komt ook glasvezel binnen maar hoe maak je vervolgens een glasvezel netwerk? Mijn streamer heeft geen glasvezel input of gaat dat via dezelfde input?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Pathos

Quote from: Spijkie on October 23, 2022, 13:57:38
Ah volgens mij hebben we dan dezelfde setup. Met glasvezelmodem bedoel je het kastje waar glasvezel binnenkomt toch ? ( ben er nog niet geheel in thuis nl) en vanaf dit kastje gaat cat kabel naar het kpn modem.

Gr Spijkie

Yep! Klopt helemaal. 👍🏽
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Chris Cables

Vergeet niet dat je kabels kwalitatief moeten matchen met je voeding. Zo vaak heb ik standaard, dunne, niet-afgeschermde stroomkabels zien worden gebruikt met duizenden Euro-voedingen! Alsof je ShangDungKong-banden op een Ferrari hebt!
::)

Pathos

Quote from: Chris Cables on October 23, 2022, 14:17:01
Vergeet niet dat je kabels kwalitatief moeten matchen met je voeding. Zo vaak heb ik standaard, dunne, niet-afgeschermde stroomkabels zien worden gebruikt met duizenden Euro-voedingen! Alsof je ShangDungKong-banden op een Ferrari hebt!
::)

Klopt! Heb veel verschil in mijn set kunnen waarnemen tussen verschillende stroomkabels. Nu AQ Monsoon op beide voedingen.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Kweetniet

Quote from: Chris Cables on October 23, 2022, 14:17:01
Vergeet niet dat je kabels kwalitatief moeten matchen met je voeding. Zo vaak heb ik standaard, dunne, niet-afgeschermde stroomkabels zien worden gebruikt met duizenden Euro-voedingen! Alsof je ShangDungKong-banden op een Ferrari hebt!
::)
wat is er mis met ShangDungKong banden? Ik vind het allemaal flauwekul. Ik heb dure uitziend netkabels carbon/Rhodium en de kabels zelf afgeschermd, maar dan wel van Ali express, ik hoor het verschil niet met de zelfde kabels en stekkers die Kemp verkoopt of andere duurdere kabels, logisch gezien kan dat ook niet.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

Quote from: Pathos on October 23, 2022, 14:34:13
Klopt! Heb veel verschil in mijn set kunnen waarnemen tussen verschillende stroomkabels. Nu AQ Monsoon op beide voedingen.
héél knap.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.