Home theater in woonkamer ontwerp

Started by SativaNL, February 23, 2022, 13:43:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SativaNL

Beste,

Ik ben momenteel bezig met het ontwerp van een nieuw huis.
In mijn huidige huis heb ik een Epson TW9400 in de woonkamer hangen, inclusief een 110" scherm met speciale grijze verf voor het contrast.

Nu heb ik een discussie met de architect, en die komt nu met 2 voorstellen.

Projectie op roomdivider.

Er komt een roomdivider, met daar langs 2 schuifdeuren.
Dat is mooi bedacht, maar ik twijfel een beetje om hierop te projecteren.

Je hebt dan lichtinval van beide kanten, en denk dat dit het scherm niet ten goede komt.
Nu is de TW9400 een bakbeest, en is overdag kijken prima te doen.



Hier zie je een voorstel waarbij je direct op de muur (of maatwerk kast) projecteert.
Ik kan het scherm hier hangen, en heb van weinig kanten lichtinval. Er de rest lost het gordijn op.

Ik ben vooral benieuwd naar de nadelen van het projecten op de roomdivider.
Ik had het idee om hier een doorkijkhaard in te doen, maar dit vervalt als het scherm er voor hangt. Dat heeft geen nut. (Het is een gasloze haard, dus elektrisch).

Tevens moet er nog BowerWilkins In-Wall speakers geplaatst worden. Tevens de reciever, game consoles ed moet ik ook nog kwijt.

Ik wil voor een 5.1.4 setup gaan. Dus bij beide opties kan ik prima de achter speakers positioneren.

Benieuwd naar jullie mening!

RalphH

Leuk project weer :thumbs-up:

Helemaal los van projectie, opstelling 2 heeft ook akoestische voordelen verwacht ik. Bank vlak tegen de muur levert doorgaans rommelig laag op en plaatsing surroundspeakers is verre van ideaal.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer