Onderhoud en revisie TOTL kenwood speler

Started by mcintoshfan, February 20, 2022, 09:59:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Eigenlijk wilde ik dit zelf gaan doen, maar merk dat ik weinig tijd heb om er echt voor de gaan zitten en mijn Kenwood L07d uit elkaar te halen en de reviseren.

Daarmee bedoel ik niet alleen nieuwe olie erin en misschien een nieuw lager maar ook alle electronica controleren of ze nog voldoen aan de originele waardes en daarnaast vervangen wat nodig is en zonodig afstellen.

Het afstellen van het element dat kan ik verder prima zelf.
Ik zoek dus een bedrijf (lees vakman) die echt met liefde/passie deze speler wil nakijken en reviseren.

Dus niet een hobby bob ergens op de hoek van de straat (al kunnen die soms best goed zijn haha)

Heeft iemand tips of goede ervaringen?

Bvd
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

zwabber

Wat een mooie machine !  Die verdiend zeker een goed uitgevoerde revisie  :wub:
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

Rowdy


mcintoshfan

#3
Dankje, ja het is een pracht exemplaar. Niet heel veel mensen kennen het model, maar dit is echt een "work of art". Hij staat inmiddels al 2 jaar bij mij en heeft nog geen lp gezien helaas.
Daarnaast ontbreekt bij de meeste de originele headshell. Dat was bij deze ook het geval maar na lang zoeken kwam ik er een tegen in Duitsland voor 599euro. Tja een hoop geld voor een head shell, maar ik houd er van als gear compleet is zoals de engineer het bedoelt heeft. Daarnaast de originele handleiding gevonden, deze was 75euro. Tja hobby noemen we het maar...  :eh:

Gelukkig hoef ik hem niet vaak te verplaatsen met een 60kilo
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A


mcintoshfan

Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Rowdy

Ikzelf heb geen ervaring met hem, maar lees positieve verhalen over hem op diverse fora. Zie hem regelmatig verschijnen op het high-endforum.nl

GuidoK

#7
Ik zou in ieder geval eentje zoeken die op reisafstand zit en de tafel niet verzenden.
Maar ik vermoed dat je dat sowieso niet gaat doen  ;)

Echt een mooi ding man :thumbs-up:
Garrard 401 - Ortofon AS-212