Welke stoel/bank luister jij naar muziek?

Started by mcintoshfan, February 16, 2022, 22:25:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Benco

Als er niets meer tussen komt worden mijn nieuwe relaxstoelen  in week 10 geleverd


met zwarte poot ipv chroom  en Microvezelstof  (cognac kleur) ipv leder.


chansig

Quote from: zandbak on February 17, 2022, 11:24:54
Ik zit/lig vooral in deze ikea fauteuil



Idem. TweedeHansje gekocht. Voor 20 euro een prima stoel. Wanneer ik het echt zie zitten klap ik helemaal naar achter en doe dan even mijn oogjes dicht.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik kan me nog de stoel bij Jerry herinneren: Compleet in/omgebouwd met dekens. Even aanhakend op de verschillende opmerkingen met een hoge nekleuning. Geen idee of de stoelsituatie bij Jerry te vergelijken is met de hogestoelnekleuning situatie. Maar bij Jerry had het zeker geen nadelige invloed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

#28
De Raggende manne hebben daar trouwens een heel subtiel nummer over geschreven: Klik  :D

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Kwabbernoot

Quote from: Benco on February 17, 2022, 23:18:04
Als er niets meer tussen komt worden mijn nieuwe relaxstoelen  in week 10 geleverd


met zwarte poot ipv chroom  en Microvezelstof  (cognac kleur) ipv leder.
Dat ziet er wel heel erg comfy uit.

Groeten...

patsijb

al 4 jaar deze van rolf benz
dan in een kleur groen/blauw/grijs..zeg maar een lichtgroen

Benco

Quote from: Kwabbernoot on February 18, 2022, 08:47:48
Dat ziet er wel heel erg comfy uit.

Groeten...

Is het ook ;)
Ben in mijn zoektocht naar een goede relax zetel verschillende zaken bezocht en vele zetels uitgeprobeerd..
Vaak zat het goed  , maar toen ik in deze ging zitten was het opeens bingo !
Ik heb een ernstig rug probleem en een goede zetel is dus van groot belang , heb ik bij deze gevonden .
Me = happy ;)

DofN

Quote from: Michael Nobbe on February 17, 2022, 10:47:58
Al ruim 10 jaar op een mooie Design on stock bank, type: Hopper

Die heb ik ook gehad :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: chansig on February 18, 2022, 07:49:20
Ik kan me nog de stoel bij Jerry herinneren: Compleet in/omgebouwd met dekens. Even aanhakend op de verschillende opmerkingen met een hoge nekleuning. Geen idee of de stoelsituatie bij Jerry te vergelijken is met de hogestoelnekleuning situatie. Maar bij Jerry had het zeker geen nadelige invloed.

Gr. Hans

Als het maar absorbeert.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lucky.L

Quote from: Benco on February 17, 2022, 23:18:04
Als er niets meer tussen komt worden mijn nieuwe relaxstoelen  in week 10 geleverd


met zwarte poot ipv chroom  en Microvezelstof  (cognac kleur) ipv leder.
Waar gekocht als ik vragen mag?
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Benco


mmuetst

Quote from: Benco on February 18, 2022, 11:14:12
Is het ook ;)
Ben in mijn zoektocht naar een goede relax zetel verschillende zaken bezocht en vele zetels uitgeprobeerd..
Vaak zat het goed  , maar toen ik in deze ging zitten was het opeens bingo !
Ik heb een ernstig rug probleem en een goede zetel is dus van groot belang , heb ik bij deze gevonden .
Me = happy ;)
Grote kans dat de katten hem inpikken  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

toetertje


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: DofN on February 18, 2022, 11:43:14
Als het maar absorbeert.
Dat was ook mijn idee maar Minplus heeft schijnbaar andere ervaring. Ik zit sowieso tegenwoordig voor een dempingspaneel. Ooit als test ingezet en nooit meer weggehaald. Ik heb daar nog geen negatieve punten aan ontdekt maar ik zeg ook niet dat het niet beter zou kunnen.

Groeten...

pameijer

Quote from: Benco on February 17, 2022, 23:18:04
Als er niets meer tussen komt worden mijn nieuwe relaxstoelen  in week 10 geleverd


met zwarte poot ipv chroom  en Microvezelstof  (cognac kleur) ipv leder.
Dat is een mooie zeg! Wat is het merk/model als ik vragen mag?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Benco

Quote from: pameijer on February 18, 2022, 16:02:39
Dat is een mooie zeg! Wat is het merk/model als ik vragen mag?

Merk : Hukla
Type  : Dalida
HU-CA15018

DofN

Quote from: Kwabbernoot on February 18, 2022, 15:50:03
Dat was ook mijn idee maar Minplus heeft schijnbaar andere ervaring. Ik zit sowieso tegenwoordig voor een dempingspaneel. Ooit als test ingezet en nooit meer weggehaald. Ik heb daar nog geen negatieve punten aan ontdekt maar ik zeg ook niet dat het niet beter zou kunnen.

Groeten...
]

Minplus lijkt het te hebben over een eames (achtige) stoel? Leer absorbeert niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fasteddie

Quote from: Benco on February 18, 2022, 17:24:58
Merk : Hukla
Type  : Dalida
HU-CA15018

Ziet er zeker mooi uit. Waar kan deze stoel worden getest/besteld?

Dank

WillyP

Quote from: jahtari on February 17, 2022, 09:07:31
Met zo'n (leolux?) model heb je last van de schelpvorm om je oren. Niet doen.

@jahtari:

Wil je eens uitleggen waarom dat zo is? Daar ben ik wel benieuwd naar.

WillyP

jahtari

Quote from: WillyP on April 13, 2022, 09:14:08
@jahtari:

Wil je eens uitleggen waarom dat zo is? Daar ben ik wel benieuwd naar.

WillyP
Ooit in zo'n stoel gezeten en mij viel op dat door de reflectie van de "schelp" om je heen en dicht bij je oren zaken anders klinken.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dura

#46
Ik hang tegenwoordig op deze.

Vooral in deze kleur die ik ook heb een hoogwaardige Earmes clone. De Hocker heb ik nog niet, maar die gaat denk ik wel komen. Rugleuning en neksteun verstelbaar. Mooie stoel om te zien, zit redelijk comfortabel, maar ik moet toegeven, als looks niet mee zouden tellen zijn er luiere stoelen te vinden.
Maar het oog wil ook wat, en deze staat erg mooi in de huiskamer en combineert fraai met mijn zwarte Leolux Tango bank.


Sent from my iPad using Tapatalk
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Unkhman

NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

minplus

Artiforts zijn bijzonder. Fantastisch fijne spullen. Gefeli! :)
Ik zou hem overigens zelf niet in grijs hebben genomen. Maar dat is mijn smaak, ik hou van kleur in m'n leven.

Maar zoals ik al aangaf, geen stoelkleppen achter je oren plaatsen. Werkt niet lekker met reflectie en ook niet met absorptie.
Beetje als in een concertzaal een plank of een kussen achter je hoofd.
Tenzij je akoestiek in alle opzichten sowieso al totaal keut is. Wie weet werkt het dan.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right