Epson laser wit met roze gloed

Started by RalphH, February 16, 2022, 12:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Heb de hoop eigenlijk al opgegeven, maar doe hier toch nog 1 poging...

Onze LS10500 heeft een roze waas over wit heen. Al een tijdje, maar had 'm nu maar eens weggebracht naar MService. De woestijn van Dune was ook half roze en beelden van lucht zien er ook uit alsof je aan de paddo's hebt gezeten :P. Was al gewaarschuwd dat het de laser zou kunnen zijn, na controle bleek de hele optical unit vervangen te moeten worden.
Kosten van enkel die unit, zo ongeveer het hele binnenwerk van de projector,...6200 euro. Zat ie er nog niet eens in.
Hatsaflats.

Besloten dit maar niet te laten repareren. MService erg coulant en geen onderzoekskosten gerekend, ze vonden het ook wel sneu voor me.

Wel Epson service nog gecontacteerd met de hoop dat er wat coulance zou zijn bij een projector die na 3000 uur (de laser zou in iedergeval 20000 mee moeten kunnen) dergelijke mankementen vertoont. Maar compleet 0, niks, nakkes, noppes, nada dat ze konden doen. "U kunt m laten repareren en dat kan duur zijn inderdaad, wij zijn maar het ligt buiten onze macht" was min of meer de reactie.

Ik heb de projector in de UK gekocht, dus wettelijk heb ik hier in NL geen poot om op te staan. Normaalgesproken zou een leverancier hier een poging tot oplossing moeten doen aangezien je een langere levensduur mag verwachten, de fabrikant is echter niet aansprakelijk (voor mij als consument). Bizar eigenlijk.
Maargoed, die leverancier zit in de UK. Ik heb daar nog wel een bericht heengestuurd, maar zij kunnen ook niks. Nog wel een "aanbieding" op een nieuwe projector gekregen, maar daar had ik weinig aan eerlijk gezegt. Kwam 1000 euro duurder uit dan in NL en dan moest ie nog verzonden en geimporteerd worden.

Heeft iemand hier wellicht nog een suggestie?

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

Ik dacht altijd dat Epson zo een goede service had?
Niet dus!!

Dan doet JVC dat echt stukken beter!!

Ik wens je veel succes, voor de rest heb ik geen opties voor je. Ja een andere projector kopen, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht.
Echt klote dit!

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Epson heeft zeer goede service
Dus vind dit erg kort door de bocht.

Koop je in het buitenland zitten daar risico's aan.
En kun je dus coulance wel vergeten immers klant zit in buitenland.

Epson NL heb ik alleen maar zeer positieve ervaringen mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Ik vind het niet kort door de bocht...
Een apparaat van ...K
Die minimaal "gegarandeerd" 20000 mee zou moeten gaan maar na 3000 al kapot is.
Dat is in principe "zo goed als nieuw" daar wordt geen garantie of coulance voor gegeven..
Absoluut geen nette service, ook al is die in Timboektoe gekocht, Epson is Epson.

Maar goed dat vind ik :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Dit ziet er niet best uit en zwaar ... voor de jongen in kwestie .
Heb wel het gevoel als deze hier op het ht forum was gekocht bij 1 van de aanbieders  dat ze meer hadden kunnen betekenen met deze klacht .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

RalphH

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 16, 2022, 12:48:52
Epson heeft zeer goede service
Dus vind dit erg kort door de bocht.

Koop je in het buitenland zitten daar risico's aan.
En kun je dus coulance wel vergeten immers klant zit in buitenland.

Epson NL heb ik alleen maar zeer positieve ervaringen mee.

Mèh, Epson is toch Epson? Japan, UK, NL of Timboektoe?
Maar als ik het goed begrijp, stopt de fabrikantverantwoordelijkheid bij de landsgrenzen (of de winkel)? Die dingen zijn toch allemaal in t buitenland gemaakt?
De projector was overigens een overjarig demomodel uit betreffende winkel, als ik m in nederland had kunnen kopen, had ik dat wel gedaan. Was ook niet bij aankomst nog zonder klachten.

Maar ik heb de hoop ook al opgegeven hoor, het was te proberen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Overigens vraag ik ook geen nieuwe hè, maar enig meedenken/coulance van epson. Meedenken was al nul, dat mag me dan best tegenvallen vind ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

J.A.F._Doorhof

Epson is niet Epson, dat is een groot misverstand.
In elk land zitten distributeurs, dit kunnen deel zijn van een internationaal bedrijf maar meestal zijn het gewoon op zichzelf staande bedrijven, dus een Epson uit de UK heeft garantie in de UK niet in NL, tenzij je zoals bv Apple wereldwijde garantie geeft, maar dan zie je ook dat de Apple stores allemaal gewoon bij hetzelfde bedrijf horen qua producten en aanlevering en garantie.

Ik weet niet exact natuurlijk hoe het bij Epson zit, maar dat ze geen garantie geven of mee denken voor een product dat buiten hun gebied is gekocht lijkt me volstrekt normaal. Natuurlijk rot voor de klant maar eerlijk is eerlijk je geeft zelf aan dat het daar 1000 goedkoper was, ik zou dan dus ook daar de garantie claimen en daar klagen als ze niet meedenken, NL heeft daar mijn inziens weinig mee te maken. TENZIJ ze natuurlijk wel wereldwijde garantie geven dan is het verhaal anders.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Over meedenken kan ik alleen maar zeggen dat wij dat inderdaad altijd doen voor de klant en de snelste weg proberen te vinden.
Maar ook ik doe dat niet (gratis) voor iemand die hier niets gekocht heeft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RalphH

#9
Quote from: J.A.F._Doorhof on February 16, 2022, 13:49:58
Ik weet niet exact natuurlijk hoe het bij Epson zit, maar dat ze geen garantie geven of mee denken voor een product dat buiten hun gebied is gekocht lijkt me volstrekt normaal. Natuurlijk rot voor de klant maar eerlijk is eerlijk je geeft zelf aan dat het daar 1000 goedkoper was, ik zou dan dus ook daar de garantie claimen en daar klagen als ze niet meedenken, NL heeft daar mijn inziens weinig mee te maken. TENZIJ ze natuurlijk wel wereldwijde garantie geven dan is het verhaal anders.

Nee, dat is niet wat ik zeg. Wat ik probeer te zeggen, is dat ze me tegemoed willen komen vanwege het defect aan de ls10500 met een nieuwe (andere) projector. En die prijs is 1000 hoger dan hier.

Ik snap dat nederlandse leveranciers zich verbolgen voelen als iets in het buitenland gekocht wordt, in dit geval is dit echter een non-discussie omdat deze projector helemaal niet te koop was in NL op het betreffende moment. Daarbij was het een tweedehandse.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

#10
Nou dan vind ik Epson maar een k.t bedrijf!
Sorry..

En heeft nogmaals JVC het veeeel beter voor elkaar.

Ik kocht een tweedehands x7500 waar ik last had van verticale banding. Apparaat was al lang uit de garantie. Niemand hier in Nederland "wist van het probleem af" ik heb toen in Amerika contact gezocht met 1grote dealer die heel veel post op AVS.
Die heeft mij en Viktor in contact gebracht met JVC Japan, die ons weer doorstuurde naar JVC Benelux in Brussel. Die zeiden: we komen hem wel halen bij je ;)
Omdat ik dat zelf niet wilde ben ik naar Brussel gereden en is daar de JVC gefixed, waar ik bij was.
Alles GRATIS, ver buiten garantie! Viktor heeft toen ook echt zijn best gedaan voor mij, wat ik nooit zal vergeten, ook gratis!

Dat noem ik pas goeie service!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjaak_Banaan

Is de impact van deze schade nog tot een minimum te beperken door in zones te kalibreren?

Verpatsen aan iemand in UK als 'defect' met originele aankoopbon wel een optie? Misschien kunnen die er dan wel iets mee?

Snap beide kanten wel, lastig en vervelend geval, maar met helemaal niets komen is wel héél weinig....

Misschien kan een forumsponsor nog iets betekenen wanneer daar een nieuwe wordt gekocht o.i.d., die hebben misschien kortere lijntjes met Epson service.

Sterkte!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RalphH

Geen idee of kalibratie hier wat kan. Daarbij wordt het geleidelijk erger heb ik het idee.

Quote from: Sjaak_Banaan on February 16, 2022, 14:30:51

Sterkte!

Thanks.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

williams

Kalibratie gaat hierin niets betekenen omdat het niet uniform het gehele scherm bedekt .
Wat je kunt doen als het je echt begint te storen is om te kijken of je een ( media) player hebt die je beeld kunt croppen zodat dit weer in het goede witte vlak valt en dan dit weer zoomen met de Epson .
Je gooit zo well resolutie weg maar is misschien wel een optie om toch nog te genieten van je aankoop.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

@Reza
Het is bekend dat je enorm kickt op JVC maar ik kan je van alle 3 grote merken horror verhalen vertellen en super service verhalen.
Dus stop aub met een bedrijf zo hard onderuit te schoppen alleen omdat ze niet een garantie willen geven voor een unit die niet in NL gekocht is en dus nu blijkbaar ook al 2e hands is gekocht.
Dus aub stop daarmee, je brengt onnodig schade aan bedrijven.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RalphH

#15
Ik zie even niet in wat tweedehands hier mee te maken heeft Frank. Is het dan normaal dat apparatuur het begeeft? Persoonlijk vind ik dat je wat krampachtig probeert een fabrikant te verdedigen die blijkbaar niet geheel achter zn product staat. Je lijkt dit te begrijpen ook.
Prima, maar daar ben ik verder niet mee geholpen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

darkrunner

In heel de Eu/Uk heeft enkel Nl afwijkende garantie regels, je kan hier Epson moeilijk iets verwijten.

RalphH

Wel makkelijk om je daarachter te verschuilen....

En nogmaals....ik vraag geen nieuwe, wil best wat dokken, maar richting €7000,-? Kom op zeg, nieuw was ie €8000 ofzo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Ik vind de houding van Epson, ondanks dat ze hem niet geleverd hebben wel erg jammer. Je staat toch voor het merk dat je verkoopt!

Ze kunnen ook zeggen, wij vinden dit ook erg....is voor ons ook geen goede reclame ondanks dat hij niet hier is gekocht. En ondanks dat we vanuit de regels hier niets mee moeten doen.
We gaan even meekijken wat er mogelijk is of supporten om het even in Japan/uk neer te leggen wat er mogelijk is.
Want dit is wel een buitenproportioneel bedrag. Zeker als de nieuwe reeks lasers zelfs goedkoper is als reparatie!

Een mailtje, telefoontje is snel gepleegd tenslotte.
Het lijkt erop dat ze dat nu ook nog niet eens hebben gedaan...

Ralph sterkte...wellicht leest Epson mee ;-)

darkrunner

Pluis de garantie voorwaarden in de Uk/van de winkel waar je hem kocht eens uit, miss zit er daar toch nog iets tussen wat maakt dat de winkel meer voor je moet betekenen dan wat ze je nu voorleggen.


reza

#20
Quote from: J.A.F._Doorhof on February 16, 2022, 17:28:21
@Reza
Het is bekend dat je enorm kickt op JVC maar ik kan je van alle 3 grote merken horror verhalen vertellen en super service verhalen.
Dus stop aub met een bedrijf zo hard onderuit te schoppen alleen omdat ze niet een garantie willen geven voor een unit die niet in NL gekocht is en dus nu blijkbaar ook al 2e hands is gekocht.
Dus aub stop daarmee, je brengt onnodig schade aan bedrijven.


Huh? Ik vertel over MIJN eigen ervaring met garantie/coulance bij JVC. Dat ik een JVC fanboy ben weet iedereen en dat mag ook  :D
Zo weet iedereen dat jij geen JVC fanboy bent, en dat mag ook :thumbs-up:

Dus als ik iets schrijf over slechte garantie bij Epson
Moet je me niet gelijk proberen te censureren..
Jij vind hier als dealer toch ook wel iets van lijkt mij?
Of de projector nou gekocht is bij jou, je buurman of in Timboektoe. Het is gewoon niet netjes van Epson!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

#21
Je leest volledig over mijn post heen.

Klant kiest voor een product uit het buitenland
Product is buiten garantie
Wat verwacht je dan van een andere leverancier ?
Dat is toch niet de schuld van Epson

Laat de klant gewoon terug gaan naar de UK dealer of UK Epson. Als die niets willen doen dan heb je nog enigszins gelijk ivm verwachte levensduur

Maar dit serie nummer komt niet uit NL dus Epson NL kan hier mijn inziens niets aan doen. Jij ziet Epson als Epson maar dat is bij veel merken gewoon niet zo. Dus die krijgen ook geen garantie op een product wat niet bij hun gekocht is.

Klant zal het met de UK moeten regelen

Daarnaast ben ik JVC, Sony en Epson fanboy alleen wel realistisch. Er is geen enkel merk de beste. Het ligt aan de situatie en elk merk heeft zijn voor en nadelen. Heb zelf jaren JVC gehad. De Sony die er nu hangt heeft een JVC vervangen. Epson heeft hier thuis nooit gehangen... Dus ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 16, 2022, 23:01:02
Je leest volledig over mijn post heen.

Klant kiest voor een product uit het buitenland
Product is buiten garantie
Wat verwacht je dan van een andere leverancier ?
Dat is toch niet de schuld van Epson

Laat de klant gewoon terug gaan naar de UK dealer of UK Epson. Als die niets willen doen dan heb je nog enigszins gelijk ivm verwachte levensduur

Maar dit serie nummer komt niet uit NL dus Epson NL kan hier mijn inziens niets aan doen. Jij ziet Epson als Epson maar dat is bij veel merken gewoon niet zo. Dus die krijgen ook geen garantie op een product wat niet bij hun gekocht is.

Klant zal het met de UK moeten regelen

Als ze willen kunnen ze er natuurlijk best wel wat aan doen..... ;-)

RalphH

#23
Quote from: J.A.F._Doorhof on February 16, 2022, 23:01:02
Je leest volledig over mijn post heen.

Klant kiest voor een product uit het buitenland
Product is buiten garantie
Wat verwacht je dan van een andere leverancier ?
Dat is toch niet de schuld van Epson

Laat de klant gewoon terug gaan naar de UK dealer of UK Epson. Als die niets willen doen dan heb je nog enigszins gelijk ivm verwachte levensduur

Maar dit serie nummer komt niet uit NL dus Epson NL kan hier mijn inziens niets aan doen. Jij ziet Epson als Epson maar dat is bij veel merken gewoon niet zo. Dus die krijgen ook geen garantie op een product wat niet bij hun gekocht is.

Klant zal het met de UK moeten regelen

Frank, volgensmij lees jij (meermaals) over mijn post heen. Ik schrijf nergens dat ik iets van een winkel/leverancier/jou verwacht, je draait zinnen compleet om en geeft er ook nog een "eigen schuld dikke bult" draai aan. Daarbij ga je compleet voorbij aan wat je mag verwachten van een dergelijk product .

Heel eerlijk vind ik het alles bij elkaar een vreemde houding voor iemand die er een winkel en forum in deze categorie op nahoudt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: RalphH on February 17, 2022, 06:26:18
forum in deze categorie op nahoudt.

Een forum notabene waar leden én sponsoren, tweedehands spulletjes verhandelen. Dat is ook onderdeel van deze hobby, mede omdat niet iedereen een onuitputtelijk diepe portemonnee heeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer