Advies nieuwe stereo versterker

Started by Tim89, February 15, 2022, 21:15:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tien

#50
Ik hoor ook goede verhalen over de Audiolab 6000 play (daar is evt ook een goedkopere versie zonder streaming van). Geen idee wat die met jouw speakers doet. (maar ik blijf erbij, restaureer de Pioneer en zet een chromecast audio of zoiets op je aux)

https://www.artencraft.nl/nl/audiolab-draadloze-streamer-6000a-play-zilver-602270.html?channable=01e2136774696e003530323539343132303831393849&gclid=CjwKCAiA6seQBhAfEiwAvPqu14l_wSYjylXq1be-Hm6E78AN5gEU4OXN9gedD2-FDHJgZ0UVFPLt2RoCs3gQAvD_BwE

Tim89

Ja ik heb voor nu ook wel besloten om de Pioneer voorlopig te houden en hem binnenkort een servicebeurt te geven. Die paar honderd euro die je er voor krijgt vind ik het ook niet waard.

Maar ik heb het apparaat sinds ik hem heb altijd gebruikt als een soort "toetje" haha. Voor  reguliere tv geluid/bluray maak ik gebruik van de Yamaha. Maar als ik écht even ondergedompeld wilde worden in een warm bad van geluid zette ik een plaat op via de Pioneer. Of ging ik old skool met de fm aan de slag. Het is daarom misschien meer een gimmick en een leuk "object" in je huiskamer. Maar wel een hele leuke gimmick! En een goede tafel voor mn platenspeler :lookaround:.

Een chromecast audio is inderdaad dan een optie en voordelig ook. Maar ik wil de Pioneer niet gebruiken voor films of regulier tv geluid. Daar is hij dan net wat te ongebalanceerd voor denk ik. Want ik zie het al helemaal voor me dat ik constant de bass (en loudness) moet aanpassen wanneer ik een film kijk. Daarom blijf ik denk ik gebruik maken van de amp splitter met twee verschillende versterkers.

Om het verschil in geluid tussen de twee apparaten wat minder groot te laten zijn neig ik nog steeds naar een Advance. In ieder geval een apparaat met een HDMI arc. De advance heeft dan wel een streamer binnen boord, maar is vooral ook een serieuze versterker. De streamer zal na een tijd wel verouderd zijn, maar dan kan ik altijd nog een andere streamer los toevoegen in de toekomst.

Tim89

Kleine update haha!

Paar maand geleden toch besloten alles te verkopen (behalve platenspeler) en helemaal opnieuw te beginnen. Daardoor kon mn budget ook een beetje omhoog. Toen gekozen voor een NAD C368 + HDMI en Bluos module. En Wharfedale Heritage Linton speakers en nieuwe kabels (kon beide met een mooie korting krijgen omdat het teruggestuurd was binnen de 30 dagen bedenktijd periode). De combinatie van de relatief neutrale NAD + de 'warme' Wharfdale maakt het een mooie combinatie :). En ben er nog steeds erg blij mee. Vooral omdat het op normaal luisterniveau ook gewoon vol en aangenaam klinkt. En qua aansluitingen (modules) zit ik voor mijn blu-ray speler en apple ook goed.

Maar wil jullie hierbij nog even bedanken voor alle hulp  :coffee: :satisfied:

fasteddie


Xander32

Foto's  :thumbs-up:  :pompom:

Quote from: Tim89 on May 19, 2022, 08:39:04
Kleine update haha!

Paar maand geleden toch besloten alles te verkopen (behalve platenspeler) en helemaal opnieuw te beginnen. Daardoor kon mn budget ook een beetje omhoog. Toen gekozen voor een NAD C368 + HDMI en Bluos module. En Wharfedale Heritage Linton speakers en nieuwe kabels (kon beide met een mooie korting krijgen omdat het teruggestuurd was binnen de 30 dagen bedenktijd periode). De combinatie van de relatief neutrale NAD + de 'warme' Wharfdale maakt het een mooie combinatie :). En ben er nog steeds erg blij mee. Vooral omdat het op normaal luisterniveau ook gewoon vol en aangenaam klinkt. En qua aansluitingen (modules) zit ik voor mijn blu-ray speler en apple ook goed.

Maar wil jullie hierbij nog even bedanken voor alle hulp  :coffee: :satisfied:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT