Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Started by mmuetst, February 14, 2022, 21:34:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mediator

Ik heb er vandaag al één besteld bij Bol. Veel van mijn buizen hebben trouwens gouden pennen dus die hoeven niet. De 6c33c blijf ik in de soda zetten want die worden er brandschoon van. Maar ik heb ook nog PC900 buisjes en 6p14p-ev en een enkele ecc83. Ik ga het daar eens op proberen! Goede tip Mmuetst en minplus!

mmuetst

Gisteren een luistersessie bij een audio liefhebber bij mij in de buurt (Thiel luidsprekers, wat kunnen die veel laag produceren) dus nog verder geen tijd gehad voor mijn 300B versterker.
De schoonmaak actie met alcohol geeft volgens mij nog niet het gewenste resultaat (hoorde eergisteren toch nog wat gekraak). Het wordt anders toch met de scoop gaan meten om te zien waar de problemen in zitten.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

Quote from: mmuetst on March 24, 2022, 08:14:35
Gisteren een luistersessie bij een audio liefhebber bij mij in de buurt (Thiel luidsprekers, wat kunnen die veel laag produceren) dus nog verder geen tijd gehad voor mijn 300B versterker.
De schoonmaak actie met alcohol geeft volgens mij nog niet het gewenste resultaat (hoorde eergisteren toch nog wat gekraak). Het wordt anders toch met de scoop gaan meten om te zien waar de problemen in zitten.
Een goede kennis van mij heeft de Thiel c6-3 en kan beamen dat deze een behoorlijke diepgang geven.
Ik vond ze alleen een beetje koel klinken met een paar pink faun klasse D mono eindblokken er voor.
Ik vind het trouwens wel joekels van speakers.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

mmuetst

Quote from: gizmo2 on March 24, 2022, 08:47:15
Een goede kennis van mij heeft de Thiel c6-3 en kan beamen dat deze een behoorlijke diepgang geven.
Ik vond ze alleen een beetje koel klinken met een paar pink faun klasse D mono eindblokken er voor.
Ik vind het trouwens wel joekels van speakers.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Ik vind joekels van luidsprekers geweldig, moet toch ergens iets compenseren  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#54
Naast naar mijn set luisteren, zoals deze zondag middag met regen ideaal om een plaatje op te zetten en een lekker biertje drinken en genieten van muziek, gaat niks boven live muziek. Al hoewel?
Dit weekend met mijn vrouw een weekendje weg. Katten worden door de buren verzorgd en de baasjes zijn een weekend in Zwolle. Met op zaterdag avond een optreden van Simone Kleinsma. Ik vind dit heerlijke kleinkunst. Haar show gaat over het overlijden van haar man met hele mooie gevoelige nummers. Nu is het publiek wel aardig aan de leeftijd (ben zelf ook geen 30 meer  ;) ) maar tijdens één nummer krijgt één bejaarde toch wel aardig de blafhoest dat zelfs Simone het nodig vond deze dame een glaasje water aan te bieden  ;D. Nu heb ik met draaien van platen af en toe een tikje, maar geen blaffende bejaarden door mijn muziek  :D. Het was trouwens een mooi optreden van Simone Kleinsma en mijn vrouw en ik hebben er erg van genoten. In de mancave mis je de emotie en passie van de muziekanten. Dat maakt, ondanks blaffende bejaarden, dat live muziek boven alles gaat.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

ruud2

Quote from: gizmo2 on March 24, 2022, 08:47:15
Een goede kennis van mij heeft de Thiel c6-3 en kan beamen dat deze een behoorlijke diepgang geven.
Ik vond ze alleen een beetje koel klinken met een paar pink faun klasse D mono eindblokken er voor.
Ik vind het trouwens wel joekels van speakers.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Deze zijn speciaal ontwikkeld icm. Krell FPB 600 eindversterking. ( aldus de fabrikant ).
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

mmuetst

Deze Thiel luidsprekers waren aangesloten op JOB Monoblocks by Goldmund

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

ruud2

staat er wel bij op de foto , die tussen die twee Mark Levinsons , Krell  ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

mmuetst

Quote from: ruud2 on April  4, 2022, 14:22:57
staat er wel bij op de foto , die tussen die twee Mark Levinsons , Krell  ;D
;D het plaatje is trouwens niet van de eigenaar, die heeft zijn apparatuur liever niet met foto's op internet. Hij is trouwens wel in bezit van een aantal Accuphase versterkers, maar geen Mark Levinsons of Krell.
Hij vind deze Job blokjes trouwens beter klinken dan die Accuphase versterkers....ik heb die avond alleen geluisterd met die Jobjes, dus kan je niet vertellen hoe of wat.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

ruud2

Quote from: mmuetst on April  4, 2022, 19:49:16
;D het plaatje is trouwens niet van de eigenaar, die heeft zijn apparatuur liever niet met foto's op internet. Hij is trouwens wel in bezit van een aantal Accuphase versterkers, maar geen Mark Levinsons of Krell.
Hij vind deze Job blokjes trouwens beter klinken dan die Accuphase versterkers....ik heb die avond alleen geluisterd met die Jobjes, dus kan je niet vertellen hoe of wat.

ik heb de combinatie wel beluisterd bij een vriend, Thiels gaan errrrggugg goed op de zware Krell's, 2x 600 gebruikt als monoblokken.
zelf gebruik ik een oa. Krell voor het sub laag, POWER ! soms wat te veel dan wissel ik even met een passlabs," klinkt" wat vriendelijker naar mijn oortjes.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

mmuetst

Ik zat nu af en toe te kijken naar Thiel luidsprekers op Marktplaats, maar ben zeer voorstander van versterkervriendelijke luidsprekers, dus hoog rendement en een vriendelijk impedantie gedrag.
Ben bang dat die Thiel daar niet onder vallen. Maar kan mij vergissen....
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

ruud2

Quote from: mmuetst on April  4, 2022, 20:09:24
Ik zat nu af en toe te kijken naar Thiel luidsprekers op Marktplaats, maar ben zeer voorstander van versterkervriendelijke luidsprekers, dus hoog rendement en een vriendelijk impedantie gedrag.
Ben bang dat die Thiel daar niet onder vallen. Maar kan mij vergissen....

combinatie's, persoonlijke voorkeuren en akoustiek , en de bijbehorende investering .. tja...voor iedereen net even anders. :confused:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Mediator

Quote from: Mediator on March 23, 2022, 21:09:15
Ik heb er vandaag al één besteld bij Bol. Veel van mijn buizen hebben trouwens gouden pennen dus die hoeven niet. De 6c33c blijf ik in de soda zetten want die worden er brandschoon van. Maar ik heb ook nog PC900 buisjes en 6p14p-ev en een enkele ecc83. Ik ga het daar eens op proberen! Goede tip Mmuetst en minplus!

Werkt goed dit! Toch bij de 6c33c buizen is soda het beste. Maar overige buizen die geen gold pin hebben is dit de oplossing. Ik behandel ze daarna met spul van Van den Hul om oxidatie weg te houden. Iets van contact spul.

mmuetst

Quote from: Mediator on April  4, 2022, 21:03:46
Werkt goed dit! Toch bij de 6c33c buizen is soda het beste. Maar overige buizen die geen gold pin hebben is dit de oplossing. Ik behandel ze daarna met spul van Van den Hul om oxidatie weg te houden. Iets van contact spul.
Heb je een link naar de pen die je besteld hebt bij Bol?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Een weekje geleden Elacjes in de mancave. Een gezellige middag met Frits, hij leert meer over buizenversterkers ik meer van Elac luidsprekers. De jet tweeters zijn zeker mooi. We hebben twee type monitoren van Elac beluisteren.
We zijn begonnen met mijn set die aangesloten was 300B met Reference 3a.
Daarna de BS 244.3 op zowel de Prima Luna en daarna de 300B. Het viel ons op dat het hoog bij de Prima Luna wat meer schel was en dat het plaatje beter werd neergezet door de 300B (Heart Beat) mono blokjes.
Hierna de Elac BS 403. Door de kleinere woofer wat meer bescheiden geluid. In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de goedkopere BS 244.3 maar kan me voorstellen dat deze ook wat meer vermoeid kunnen worden als je langer luistert. Ook hier viel de 300B beter in de smaak. Dat de Prima Luna schel kan klinken heb ik met meerdere van mijn eigen luidsprekers ook al ervaren. De BS 403 ook op mijn Classic aangesloten om een beetje idee te krijgen tussen zandbak vs glasbak.
Als laatste mijn Magnepans aangesloten om Frits daar ook kennis mee te laten maken.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

toetertje

Die elac's kan ik ook wel waarderen.  :wub:

mmuetst

Ik weet dat Frits heel blij is met zijn Elac's heeft naast deze kleintjes ook grotere jongens in zijn mancave staan. Deze waren wat onpraktisch om naar mijn mancave te verslepen. Echter dat ging met deze ukkies prima. Ik vond het geluid prettig, maar was niet zo overtuigd dat ik nu ook een set Elac's moet hebben.
Als ik ze moet omschrijven vond ik ze vooral "forward"  klinken (altijd lastig om iets in woorden uit te leggen wat je hoort). Dan luister ik persoonlijk liever naar mijn Reference 3a.
Ben Frits dankbaar dat ik ze een keer mocht beluisteren in mijn eigen cave om zo een oordeel te krijgen over deze luidsprekers.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mediator

Quote from: mmuetst on April  4, 2022, 23:02:29
Heb je een link naar de pen die je besteld hebt bij Bol?

Sorry niet eerder gezien. Maar deze heb ik besteld, hoewel ik denk dat het elkaar niet ontloopt.

https://www.bol.com/nl/nl/p/radeerstift-gumstift-faber-castell-glasvezel-fc-180300/9200000061622236/?s2a=

mmuetst

#69
Altijd leuk om te wisselen. De afgelopen tijd vooral weer naar mijn Magnepans geluisterd, maar ga morgen toch weer een conus set aansluiten. Altijd even wennen als je van paneel weer omschakelt naar een box luidspreker. Weet nog niet wat het gaat worden....of de Lotus of de Reference 3a. Dat zijn toch mijn favorieten als het om boxen gaat  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Er is de afgelopen periode niet veel veranderd in de Mancave, behalve dat er veel geluisterd wordt naar muziek. Ik wil toch eens gaan kijken of ik de Rogers monitor 5 kan gaan verbouwen (de tweeters moeten nog goed in de kast gebouwd worden). Ik heb de orgine Philips breedband tweeter zelf ooit hardhandig om zeep geholpen (iets met een uitgeschoten inbussleutel). Ik heb de andere tweeter ooit beloofd aan iemand van het Philips forum, die heeft de tweeters nooit opgehaald linkje naar mfbfreaks forum Philips tweeter, je zult er maar om verlegen zijn.....
De vervangende tweeters: Audiopur AMT9M zijn kleiner dan de Philips tweeters en ik heb nog geen tijd genomen om het gat op te vullen om zo deze tweeters te laten passen (moet ook toegeven dat ik twee linker handen heb als het om hout bewerken gaat). Zal later wat foto's plaatsen, misschien hebben forumleden nog goede tips om zo'n varkentje te wassen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#71
Vandaag nieuw speelgoed gekocht voor de cave (2e hands) Cayin Venus VP-100i
Helaas waren twee KT88 Psvane buisjes stuk, maar de versterker kwam met een doos vol buizen  :D. Dus met de Gold Lions werkt alles prima.
Eerste indruk is goed, transformatoren zijn beter dan de Prima Luna...dat is zeker.



Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

Die Gold Lions zaten in de doos ?

Mooie bak om te zien. Sowieso een mooie set om te zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Mooie versterker.


Heb je wel eens aan gedacht om de glasplaten van je audiorack te vervangen door hout?
Glas heeft een kleine interne demping, daardoor is de resonantie sterker dan bij hout, wat een grote interne demping heeft.

chansig

En wat voor effect heeft dit dan ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.