Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Started by mmuetst, February 14, 2022, 21:34:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mmuetst

Ik heb de nieuwe buisjes ook even in een totaal andere versterker geprobeerd, en wat wil....geen probleem. In mij Cayin doen ze het prima, maar die gebruikt volgens mij gelijkspanning voor de gloeidraden. De vraag is, mag een buis brommen als je AC gebruikt voor de gloeidraden?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob_Dingen


mmuetst

Quote from: Rob_Dingen on May 22, 2023, 22:05:28ja
En waarom de ene buis wel en de andere niet? Zelfde merk matched paar. Als ik de buis wissel dan verhuist het probleem ook.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Pinda13

Quote from: mmuetst on May 22, 2023, 22:10:15En waarom de ene buis wel en de andere niet? Zelfde merk matched paar. Als ik de buis wissel dan verhuist het probleem ook.

Ja check ik begrijp het nou. Dat is wel vrij normaal en ergens pech hebben. Ik heb dat ook een paar keer gehad met 6sn7 buisjes. De 1ne bromde licht, de andere harder en sommige juist helemaal niks. Testen en erachter komen.
" no loss of fine detail "

mmuetst

#204
Vandaag even contact gehad met ToneFactory, na mijn vakantie mag ik de buizen omruilen voor een andere set. Verzendkosten zijn natuurlijk voor mijzelf, maar dat vind ik logisch. Uiteindelijk verkopen zij ook de duurdere E 6SN7 van Linlai maar die is niet goed terug te vinden op hun website (foutje) gaan ze ook naar kijken (en is inmiddels al opgelost).
Misschien ruil ik, met bijbetalen, voor die Elite versie.
Prijsverschil is wel aanzienlijk €76,90 vs 182,50.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Pinda13

Quote from: mmuetst on May 24, 2023, 21:31:21Vandaag even contact gehad met ToneFactory, na mijn vakantie mag ik de buizen omruilen voor een andere set. Verzendkosten zijn natuurlijk voor mijzelf, maar dat vind ik logisch. Uiteindelijk verkopen zij ook de duurdere E 6SN7 van Linlai maar die is niet goed terug te vinden op hun website (foutje) gaan ze ook naar kijken (en is inmiddels al opgelost).
Misschien ruil ik, met bijbetalen, voor die Elite versie.
Prijsverschil is wel aanzienlijk €76,90 vs 182,50.

Doen! Zijn ook een stuk stiller en echt veel beter. Krijg je geen spijt van.
" no loss of fine detail "

Tjeb

Bedoel je met stiller microfonie of ruis?

Pinda13

Quote from: Tjeb on May 25, 2023, 18:21:20Bedoel je met stiller microfonie of ruis?

Beide.. vergeleken met de standaard heb ik geen brom, minder ruis door de speaker. Is ook qua opbouw andere materialen.
" no loss of fine detail "

mmuetst

Net een week terug van vakantie (Noorwegen) maar heb besloten de buisjes te houden. Ik gebruik het type ook in andere versterkers dus komt altijd wel een keer van pas.
Heb hier en daar nog een uitnodiging staan om eens te gaan luisteren bij andere forumleden (door mijn eigen agenda nog niet aan toegekomen). Dus ga daar maar eens tijd aan besteden  :D
Kijk tegenwoordig ook meer TV in mijn mancave. Heb net een abonnement genomen op NPO plus omdat ik de hele serie van Das Boot wilde zien (dit is echt mijn ding). Ben bang dat ik aan meer van dat soort series verslaafd ga raken  :D
PS Noorwegen was prachtig, we hebben nog nooit zo veel zon gehad, maar ook nog nooit zo veel sneeuw gezien op de net geopende bergpassen die we gereden hebben.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#209
En toen ging mijn vuilnisbak TV niet meer aan....
Hij geeft aan ven het Android logo en soms loopt hij iets verder door, maar geen land mee te bezeilen...
Ben nu bezig om de firmware maar weer opnieuw te installeren.
Hij boot wel direct van de USB stick en dat je dan het update scherm ziet. Dit proces duurde vorige keer héééél lang. Fingers crossed
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Tabcam

Duimen (draaien) maar ...








... of lekker muziek luisteren tijden het wachten  :headbanging:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mmuetst

Of zou het komen door de serie die gisteren heb zitten kijken: Het jaar van Pim Fortuyn  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Hannibal_

Getver...

Spulletjes moeten wel gewoon blijven weren hoor
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

mmuetst

#213
Helaas blijft de firmware ook in een loep lopen.
het is een sony kd-49x8305c en volgens hun handleiding moet je de volume down en power ingedrukt houden en dan spanning op de TV zetten. je moet dan één of ander draaiende cirkel krijgen en dan is Android gereset.
Helaas werk dat ook niet (en ik kan me nog herinneren dat ik dit scherm wel kreeg met een andere toets combinatie, maar heb deze helaas niet opgeschreven).
Soms komt het OS zo ver dat deze de input laat zien...HDMI1 not connected, maar helaas kun je dan niks met de afstandsbediening. 
Als de TV echt niet meer te redden valt, dan gaan we maar kijken voor een andere. Reparatie van het moederbord kost rond de €500,- en deze TV heb ik toch voor nop (stond op een dag bij onze vuilcontainers en heb ik een tweede leven gegeven). En ik zie dat je voor €500,- al weer een nieuwe 55 inch TV kunt kopen. Moet alleen gaan kijken wat de verschillen zijn in kwaliteit en prijs.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rowdy

#214
Citaat van jou op hififreaks, heb je er wat aan:

Het was nog wel effe een zoektocht naar de oplossing van de firmware.
Uiteindelijk stond de oplossing op:
https://community.sonylatvija.com/t5/android-tv/kd-49x8305c-in-reboot-loop-after-update/td-p/2636414/page/2

Try this, worked for me.

• Put two copies of the firmware file on the same USB stick

• One of them with the original name

• And the other one renamed as 'upgrade_uploader.pkg'.

• Then connect the USB stick to USB port 2.

• And then see if the update process will start as intended.

De voeding was alleen een losse soldering...makkelijk te fixen.

mmuetst

Quote from: Rowdy on July  5, 2023, 20:50:29Citaat van jou op hififreaks, heb je er wat aan:

Het was nog wel effe een zoektocht naar de oplossing van de firmware.
Uiteindelijk stond de oplossing op:
https://community.sonylatvija.com/t5/android-tv/kd-49x8305c-in-reboot-loop-after-update/td-p/2636414/page/2

Try this, worked for me.

• Put two copies of the firmware file on the same USB stick

• One of them with the original name

• And the other one renamed as 'upgrade_uploader.pkg'.

• Then connect the USB stick to USB port 2.

• And then see if the update process will start as intended.

De voeding was alleen een losse soldering...makkelijk te fixen.
Klopt, maar die truc werkt nu helaas niet meer. De firmware update start wel, maar op een bepaald moment reboot de TV en begint het proces van updating weer vanaf het begin. Ben bang dat het computer board nu echt einde oefening is. Vind het jammer dat ik de toetst combinatie niet meer weet om Android te resetten.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Tabcam

Op deze pagina van sony UK staan verschillende knopcombinaties voor verschillende resetmogelijkheden. Staat die daar toevallig bij?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mmuetst

Quote from: Tabcam on July  5, 2023, 23:48:44Op deze pagina van sony UK staan verschillende knopcombinaties voor verschillende resetmogelijkheden. Staat die daar toevallig bij?
Nee, helaas
In dit filmpje zie je de reset aan het einde, maar:

Part 1: Manual Factory Data Reset with TV buttons

Unplug the TV power cord from the electrical socket.
Press and hold the Power button and Volume Down (-) buttons on the TV (not the remote), and while holding the buttons, plug the power cord back in. Continue to hold the buttons down until a green LED light appears near the Sony logo on the TV front. It will take approximately 10-30 seconds for the LED light to turn green.
The TV will restart twice, and eventually, the welcome screen will appear. To save time, you can skip most of the steps of this first initial setup. If the Welcome setup screen doesn't appear, start over from step 1.

Dit werkt voor geen meter...
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Tabcam

Bedoelde vooral het stuk met de drie vetgedrukte mogelijkheden.

Quote from: Tabcam on July  5, 2023, 23:48:44Op Manual (Forced) Factory Data Reset (ANDROID TV & GOOGLE TV)

If you can't access the TV Settings menu using the remote control, please try a manual (forced) Factory Data Reset using the buttons on the TV. This reset type returns the TV to its original out-of-the-box settings and can solve more persistent issues (e.g., TV restarting by itself).

BEFORE YOU START: Once you complete the reset, you will have to go through the initial setup again, similarly to when you first activated the TV. A factory data reset removes all custom settings in the TV, including Google account settings, apps, channels, and wireless network settings.

How to perform a manual Factory Data Reset by using the TV buttons

The way to perform the manual reset differs depending on the number of buttons your TV has:

  • Only one button on the TV: The power button  is located on the TV's bottom centre or left side when viewed from the front.
  • Three buttons on the TV: the power button and volume buttons are on the right or left of the back of the TV.
  • More than three buttons on the TV.


If you can't find the buttons on the TV, refer to the TV Startup Guide or Reference guide, accessible on your product page on this support website.

Als het niet helpt zou ik de knopcombinatie bij Sony opvragen. Dat kost niks.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mmuetst

Quote from: Tabcam on July  6, 2023, 07:59:34Bedoelde vooral het stuk met de drie vetgedrukte mogelijkheden.

Als het niet helpt zou ik de knopcombinatie bij Sony opvragen. Dat kost niks.
Ja, het moet optie C zijn, maar als ik de volume down en power indruk gebeurt er niks en kom ik niet in de Android reset mode. Opvragen bij Sony is misschien een optie, maar ben bang dat ze dan vermelden dat het op hun pagina staat...
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Tabcam

Quote from: mmuetst on July  6, 2023, 10:48:31Ja, het moet optie C zijn, maar als ik de volume down en power indruk gebeurt er niks en kom ik niet in de Android reset mode. Opvragen bij Sony is misschien een optie, maar ben bang dat ze dan vermelden dat het op hun pagina staat...
Zeg dat je die al hebt geprobeerd.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mmuetst

Quote from: Tabcam on July  6, 2023, 12:45:01Zeg dat je die al hebt geprobeerd.
Gedaan, nee heb ik en nee kan ik krijgen  :D
Ben benieuwd welke reactie ik krijg
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Volgende gestuurd:

"Ik wil de Android OS van deze tv resetten, maar dat lukt niet. Ook niet volgens jullie handleiding: Volume omlaag en power knop op de TV ingedrukt houden en dan de spanning op de TV zetten. De TV start op met het Android logo en gaat daarna niet verder. Soms krijg ik wel een input scherm te zien van HDMI 1 (deze werkt dan ook als ik daar mijn laptop op aansluit) maar meestal gaat de TV weer uit nadat het Android logo getoond is. Ik heb al een keer de firmware van deze TV kunnen resetten en opnieuw kunnen laden via een USB stick. Ik wil graag weten wat de juiste toets combinatie is om deze TV de Android te resetten (het is dus niet power met volume down). Ik heb via een andere combinatie het al wel een keer kunnen uitvoeren, echter heb ik deze niet gedocumenteerd. Ik hoop dat uw support een antwoord weet. Opnieuw de firmware laden via USB is nu ook geen optie meer, het update scherm komt wel, maar naar een 15 minuten staakt het proces en boot de TV weer in het update scherm (dit blijft hij eindeloos doen). Ik weet dat er geen garantie meer zit op dit toestel, maar het is beter voor het mileu om hem te reparen (denk ook aan uw kinderen ). Met vriedelijke groet"

We gaan het mee maken.... ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

#223
Volume up en power al eens geprobeerd.
Soms moet je de knoppen combinatie langer indrukken, zelfs als het Android logo al te zien is.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

mmuetst

Quote from: gizmo2 on July  6, 2023, 15:08:50Volume up en power al eens geprobeerd.
Soms moet je de knoppen combinatie langer indrukken, zelfs als het Android logo al te zien is.
Ik zal eens alle toets combinaties vast leggen. Maar volgens mij had ik die ook al geprobeerd en ook power met zowel volume up/down. Kan mij nog herinneren dat de toetsen op een bepaalt moment moet indrukken.
Als ik volgens manual power en volume down indruk en ik doe de stekker er in, dan gebeurt er helemaal niets.
Altijd lastig dit soort reset procedures.
 
Geniet van Audio, maar betaal met mate.