Aankoop boekenplank speakers

Started by Ray2305, February 13, 2022, 15:01:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ray2305

Hallo Allemaal,
Ik heb een platenspeler aangeschaft en ben hiervoor op zoek naar speakers.
Ik ben niet meer voorzien van een degelijke versterker omdat ik door mijn hele huis Heos7 wifi speakers heb staan.
De speakers moeten, als dat goed mogelijk is worden aangestuurd door een HEOS amp. De aangeschafte platenspeler is een Pro-ject debut carbon evo. De maximale prijs voor de speakers is ongeveer 400-500 euro.
Ik ben online op zoek geweest en heb een aantal speakers gevonden welke mij aanspraken.
Kan ik tips ontvangen welke van onderstaande ik wel of niet in overweging moet nemen? Als iemand andere goede tips heeft hoor ik het graag.
Ik houd op zich wel van goed laag maar ook van helder geluid.
De muziek is van blies tot Queen tot oude rapmuziek.

Qacoustic 3030i
Dali oberon 1
Monitor audio bronze 50
Elac debut b5.2
Kef q150
Kef q350
Wharfedale diamond 12.1
B&W 607
Canton GLE 426.2

Een andere optie is om een setje Argon fenris A5 zonder versterker aan te sluiten.

chansig

Als je actief ook een optie vindt: JBL 308

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

Heel kort:

De dali is een allemansvriend, doet niks verkeerd maar is ook niet heel spannend. Gewoon prima, ik vind m beter dan de benw 607. De kef q speakers neigen voor mij naar te analytisch , snel luistermoe.

De monitor audio veel speaker voor je geld, ook n prima speaker. De andere speakers ken ik niet. Dus voor mij zou t een dali of monitor audio worden.

Vergeet je niet de phono ingang op je nieuwe versterker? Of heb je een phonobox ?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

FS249

Ik ben Elac fan, maar dan meer van het oudere type met de speciale tweeter. Bv deze: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1808186218-elac-luidsprekers-bs-204-2

Deze hebben n.l. de type 3 Elac design tweeter, die zijn echt wel wat beter dan de Debut versies.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.