12v adapter met 3.5mm plug gebruiken om een eindversterker aan te triggeren?

Started by Toni71, February 11, 2022, 15:24:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toni71

Zou het mogelijk zijn zo een adapter te gebruiken, in samenhang met een remote stekkerblok om een eindversterker aan te 'triggeren'?


toetertje

Dat kan wel, maar ik zie zo niet wat de uitgangsspanning is op de foto.
En of er gelijkspanning uitkomt.
Maar, kun je de versterker niet aan laten staan, en dan de spanning
in en uitschakelen met het stekkerblok? Zo doe ik het hier wel.

mijkie

ik zou niet weten waarom niet, vind m wel goed gevonden, zelf nooit aan gedacht

Je kunt verschillende trafo's kopen, met gelijk of wissels=anning aan de uitgaande kant
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Toni71

Ik heb het niet zelf verzonnen. Ik las het op een Amerikaans diy forum ergens.  Het leek mij ook wel handig, als je meerdere triggers hebt, en te weinig aansluitingen.

Okay, dus er behoort wel gelijkspanning uit te komen? Ik zal eens kijken wat voor specs erbij staan.

Mijn versterkers staan al op remote controlled stekkerdozen. Alleen ze schakelen niet aan. Er komt natuurlijk wel stroom op bij het aanzetten.
Zo een adapter erbij steken, en het is opgelost.




Toni71

Dank jullie voor het meedenken en bevestigen. :)

Levert 600 mA.

Tekst bij de adapter:

'Universele AC/DC oplader met meerdere pluggen - Met deze universele AC/DC adapter kun je allerlei apparaten op netvoeding aansluiten, bijvoorbeeld om op te laden of om van stroom te voorzien. De adapter wordt geleverd met verschillende plugjes en is in te stellen op diverse voltages (3, 4.5, 5, 6, 7.5, 9 en 12 VDC).

Universeel te gebruiken
Met het schuifje op de adapter kun je gemakkelijk het voltage van jouw apparaat instellen, omdat dit 7 verschillende voltages heeft kun je allerlei apparatuur aansluiten. Ook wordt de adapter geleverd met 6 verschillende plugjes. Hierdoor is deze adapter voor allerlei toepassingen geschikt.

Wat is een AC/DC adapter?
Uit het stopcontact komt wisselspanning (AC) maar uw apparatuur 'vraagt' om gelijkspanning (DC). Een AC/DC-adapter zet de wisselspanning om in gelijkspanning.

Rowdy


Toni71

Dat staar er bij de 600mA niet bij.

Dezelfde uitvoering, minder vermogen (volgens mij wel, alleen andere site) in 300mA:

3.0volt - 300mA - 0.9 Watt
4.5volt - 300mA - 1.35 Watt
5.0volt - 300mA - 1.5 Watt
6.0volt - 300mA - 1.8 Watt
7.5volt - 300mA - 2.25 Watt
9.0volt - 300mA - 2.25 Watt
12volt - 300mA - 3.6 Watt

Ik denk dat ik die maar neem dan. Waarschijnlijk minder continu wattage? Zat op 12v om 1 apparaat te triggeren. Scheelt weer op de rekening in het totaal (eurocenten). Al die apparaten. :)

De uitgangsspanning van een X3700H trigger is: 12V 150mA.

toetertje

Dan is ie prima geschikt. Weet je ook de gegevens van de trigger van de eindversterker?
Kan best zijn, dat ie het met een telefoonlader ook prima doet, moet je alleen even een
verloopstekkertje of ander stekkertje eraan zetten.

Toni71

'Weet je ook de gegevens van de trigger van de eindversterker?'

Die heb ik opgevraagd. Om ook eventueel een kabelspitter te gebruiken.

Maar ik denk, dat ik zo een adapter bestel. Dit zijn ook de kosten niet, en hoogstwaarschijnlijk zal dit er beter uitzien, dan mijn soldeerkunsten.  :D

Toni71

De adapter is binnen. Even goed kijken of de polariteit overeenkomt (+ en -) van het plugje.

Het werkt prima. Ook een oplossing als je maar 1 trigger uitgang hebt op je receiver. Of een ander apparaat wil aan triggeren.