FTR Platenkasten ?

Started by Malignant, February 9, 2022, 11:52:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Malignant

Inmiddels begint ook hier de vinyl collectie langzamerhand te groot te worden voor de Kallax kasten die we hebben staan.
Momenteel alles in 2stuks 2x2 Kallax en een Zomo vs Box 100/4.

Nu zit ik een beetje in dubio om 1 Kallax kast er uit te doen en in te ruilen voor 2 stuks Zomo 100/4.
Dat is in verhouding al weer 4 vakken extra, maar tzt loop ik dan weer tegen het zelfde probleem aan ben ik bang.

Nu heb ik ook de FTR kasten gezien welke modulair zijn, maar in verhouding tot de Zomo boxen wel stevig aan de prijs.

Vind het "luchtige" design dan wel weer mooi, maar komt dat de stevigheid ook ten goede ?
Is nog een relatief nieuw bedrijf dus kan er helaas niet al te veel over terug vinden, maar zijn er hier op het forum toevallig eigenaren van een FTR kast en hoe zijn daar de ervaringen dan mee ?
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Kwabbernoot

Quote from: Malignant on February  9, 2022, 11:52:17
Nu heb ik ook de FTR kasten gezien welke modulair zijn, maar in verhouding tot de Zomo boxen wel stevig aan de prijs.

Fixed de link.

Jumping Jack

Prijzig, maar wel erg mooi.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mathneogeo

Ik heb zo een For The Record platenkast met 6 lagen. Het is inderdaad een erg mooie kast.
Bij mij waren er een 4-tal zijpanelen met een deuk. Vermoedelijk door het transport. Ik heb dit gesignaleerd en ze gaan nieuwe kosteloos opsturen
Ook is er geen muurverankering maar bij navraag is deze in ontwikkeling en zal deze ook worden nagestuurd. Goede service dus.

Enig minpuntje is dat de platen niet allemaal gelijk staan. Bij de tussenschotten is er aan de achterzijde een stop voor een 5-tal platen maar daarnaast niets  waardoor de andere platen naar achter schuiven. Ik heb dit ook gesignaleerd en blijkbaar is er een "vinyl stopper" in productie die je achteraf kan inbouwen.
Unison Research Simply Italy - Klipsch Forte III - Technics SL-1200G - Ortofon Kontrapunkt B - Ortofon Verto SUT - Rega Aria

graafie

#4
Quote from: Malignant on February  9, 2022, 11:52:17
Inmiddels begint ook hier de vinyl collectie langzamerhand te groot te worden voor de Kallax kasten die we hebben staan.
Momenteel alles in 2stuks 2x2 Kallax en een Zomo vs Box 100/4.

Nu zit ik een beetje in dubio om 1 Kallax kast er uit te doen en in te ruilen voor 2 stuks Zomo 100/4.
Dat is in verhouding al weer 4 vakken extra, maar tzt loop ik dan weer tegen het zelfde probleem aan ben ik bang.

Nu heb ik ook de FTR kasten gezien welke modulair zijn, maar in verhouding tot de Zomo boxen wel stevig aan de prijs.

Vind het "luchtige" design dan wel weer mooi, maar komt dat de stevigheid ook ten goede ?
Is nog een relatief nieuw bedrijf dus kan er helaas niet al te veel over terug vinden, maar zijn er hier op het forum toevallig eigenaren van een FTR kast en hoe zijn daar de ervaringen dan mee ?

Kun je in zo'n Zomo 100/4 echt ruim 400 lp's kwijt?

likki

Lijkt dus een beetje op dezelfde "kwaliteit" als hun Crosley platenspelers :(

mathneogeo

Quote from: likki on April 14, 2022, 20:48:17
Lijkt dus een beetje op dezelfde "kwaliteit" als hun Crosley platenspelers :(
Op kwaliteit van de gebruikte materialen valt niks aan te merken. Dit is echt hout en aluminium. Het staat heel ver van bv. een kartonnen Kallax.
Unison Research Simply Italy - Klipsch Forte III - Technics SL-1200G - Ortofon Kontrapunkt B - Ortofon Verto SUT - Rega Aria

GuidoK

#7
Quote from: mathneogeo on April 14, 2022, 21:36:56
Dit is echt hout .
Is het echt hout, of is het multiplex?

Maar ik vind het een mooie kast. Wel aan de prijs inderdaad, ongeveer €1,50 tot €2,-- per opgeborgen plaat volgens opgaaf (afhankelijk van de gekozen grootte)
Ik denk trouwens dat de prognose voor het aantal platen wat je kwijt kan wel een beetje aan de positieve kant is.

Maar ja, koop je een kast van Pastoe ofzo (niet dat die een dedicated platenkast hebben) dan ben je snel het dubbele kwijt.
En we weten allemaal dat Ikea kasten ontzettend goedkoop zijn en wat dat betreft veel waar voor hun geld bieden. Daarom hebben zoveel mensen er eentje.
Maar er zijn ook genoeg mensen waarvoor geld een minder belangrijke rol speelt omdat ze er meer van hebben  ;D
Garrard 401 - Ortofon AS-212