Luchtvochtigheid....tafels en stoelen en je gehoor of ervaring

Started by J.A.F._Doorhof, February 5, 2022, 10:54:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

#50
Waar slaat dat inderdaad op?
Ik noem geen plaats, geen naam, geen periode niets....

Wat een BS weer alleen maar gericht op schade aanbrengen
Waarom toch?

Dan kan je dus geen enkel voorbeeld uit de praktijk aanhalen ?

Daarnaast had de klant dit niet zelf gedaan maar 150,00 betaald aan een grote winkel om het in te stellen. Dus de klant was totaal ter goede trouw maar wist er gewoon niets van. Ik ben in al die jaren tientallen van dit soort voorbeelden tegen gekomen. Het zou toch te gek zijn als je nooit ervaringen mag posten over je werk ?

Voorop gesteld dat ik nooit iemand zou schaden of belachelijk maken.
Zo was dat stuk ook niet bedoeld het was puur een van de vele anecdotes van dingen die verkeerd stonden ingesteld

Waar je bij ITC vanuit kan gaan is dat je deskundig advies krijgt, zelfs in het weekend en soms zelfs in de nacht of gedurende feestdagen, en dat als ik je bezoek ik ook meteen je set gratis check en eventuele fouten eruit haal.... Zonder extra kosten. Daar kun je vanuit gaan

Privacy hebben we het niet eens over want dat staat buiten elke discussie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fugazi_2009

Het gaat er niet om of je namen noemt (in dat geval had ik wel een melding bij de AP gedaan), maar die klant zal zeker zichzelf daarwel in kunnen herkennen. Je moet natuurlijk vooral zelf weten wat je doet, maar als een leverancier bij mij thuis komt en vervolgens, zonder mijn toestemming, allerlei dingen over de werkinhoudelijke situatie gaat delen op een publiek forum dan zou ik daar wel een probleem mee hebben ja. Net zo goed als dat ik door mijn baas op staande voet wordt ontslagen als ik de situatie bij een van onze klanten openbaar ga bespreken.

En ja, mijn leven bestaat uit het discussieren met privacy advocaten, data privacy officers, security officers e.d., dus ik reageer daar waarschijnlijk wat scherper op dat het gros van de mensen, maar dat veranderd niks aan het feit.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

J.A.F._Doorhof

#52
Stel je niet zo aan
Elke leverancier, klant of hobbyist haalt wel eens praktijk voorbeelden aan. Dit speelde minimaal 10 jaar terug en zelfs als de klant zich erin zou herkennen denk ik dat hij er smakelijk om kan lachen en me nog steeds dankbaar is .

Feit dat je alleen op mijn zo hard reageert zegt genoeg. Heel jammer. Juist omdat we altijd onze stinkende best doen voor iedereen klant of niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fugazi_2009

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  6, 2022, 10:09:03

Feit dat je alleen op mijn zo hard reageert zegt genoeg. Heel jammer. Juist omdat we altijd onze stinkende best doen voor iedereen klant of niet.
Het feit staat, daar kun aan bagatelliseren wat je wilt. Waar je wel eens mee moet ophouden is altijd gelijk zo verongelijkt te doen dat jij alleen wordt aangevallen. Dat werkte misschien toen je vijf was en bij de kleuterjuf ging klagen, maar zo langzamerhand mag je wel volwassen worden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

toetertje


ajbeefde

Quote from: fugazi_2009 on February  6, 2022, 10:05:10

En ja, mijn leven bestaat uit het discussieren met privacy advocaten, data privacy officers, security officers e.d., dus ik reageer daar waarschijnlijk wat scherper op dat het gros van de mensen, maar dat veranderd niks aan het feit.


Ach gut.......  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.A.F._Doorhof

@fugazzi
Ik weet niet wat ik je misdaan heb maar dit is niet normaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

toetertje

Het zal de cromamoeheid wel zijn. Stond net op gepaste afstand te wachten bij de kassa,
rijdt er iemand met een karretje in mijn hielen. Kijk ik hem aan, zegt ie moet je maar aansluiten.
Bij tien was ik er niet, ik moest echt nog even doortellen.  :crazy:

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  6, 2022, 10:50:23
@fugazzi
Ik weet niet wat ik je misdaan heb maar dit is niet normaal.

Ik denk dat je het je niet persoonlijk moet aantrekken. Maar dat denk ik.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

#60
Ik doe gewoon mijn stinkende best er hier wat leuks van te maken en met ons bedrijf iedereen te helpen gratis of niet.
En dan word ik voor een 5 jarig kind uitgemaakt omdat ik aangevallen word ....

Nee de database van een forum wissen als je je zin niet krijgt is erg volwassen.....daarmee pak je namelijk iedereen.
Laten we dus aub niet met dat soort dingen gaan schermen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Quote
wat scherper

Als we er vanuit gaan dat de week vandaag begint hebben we de understatement van de maand al weer te pakken :-X :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Timvg

Quote from: toetertje on February  6, 2022, 10:34:36
Wat een troosteloos rotweer is het.  :nopompom:

En dan blijkt dat je set dan plots ook niet meer zo goed klinkt, ben je dubbel genaaid.

chansig

Simpelste oplossing is drank erin. Klinkt alles goed.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted User

Fugazzi mag dan wel discussieren met privacy advocaten, data privacy officers, security officers e.d.... Enige wet- en regelgeving mag hij dan wel eens doornemen, voordat hij met een discussie begint.

Iets is een datalek (AVG kent dat woord niet eens), wanneer het AANNEMELIJK is dat de persoon in kwestie hier SCHADE van ondervindt...

'inbreuk in verband met persoonsgegevens'.

Hiervan is sprake bij een inbreuk op de beveiliging die per ongeluk of op onrechtmatige wijze leidt tot de vernietiging, het verlies, de wijziging of de ongeoorloofde verstrekking van of de ongeoorloofde toegang tot doorgezonden, opgeslagen of anderszins verwerkte persoonsgegevens (artikel 4, punt 12, AVG).

Of je een datalek moet melden, is afhankelijk van de (potentiële) impact van het datalek op de bescherming van persoonsgegevens en de persoonlijke levenssfeer van betrokkenen.

U hoeft een datalek niet te melden als het niet waarschijnlijk is dat het datalek leidt tot een risico voor de rechten en vrijheden van betrokkenen.

toetertje

Maar, aan de luchtvochtigheid zal het nu niet liggen.  :coffee:

Tjeb

Heeft niets met een "datalek" te maken, heeft Fugazzi het ook nooit over gehad...

Ik begrijp je relaas niet helemaal, of lees ik niet begrijpend???

fugazi_2009

Quote from: Jazzman on February  6, 2022, 16:48:05
Fugazzi mag dan wel discussieren met privacy advocaten, data privacy officers, security officers e.d.... Enige wet- en regelgeving mag hij dan wel eens doornemen, voordat hij met een discussie begint.

Iets is een datalek (AVG kent dat woord niet eens), wanneer het AANNEMELIJK is dat de persoon in kwestie hier SCHADE van ondervindt...

'inbreuk in verband met persoonsgegevens'.

Hiervan is sprake bij een inbreuk op de beveiliging die per ongeluk of op onrechtmatige wijze leidt tot de vernietiging, het verlies, de wijziging of de ongeoorloofde verstrekking van of de ongeoorloofde toegang tot doorgezonden, opgeslagen of anderszins verwerkte persoonsgegevens (artikel 4, punt 12, AVG).

Of je een datalek moet melden, is afhankelijk van de (potentiële) impact van het datalek op de bescherming van persoonsgegevens en de persoonlijke levenssfeer van betrokkenen.

U hoeft een datalek niet te melden als het niet waarschijnlijk is dat het datalek leidt tot een risico voor de rechten en vrijheden van betrokkenen.

Zoals Tjeb, al terecht, zei, ik heb het nergens over een datalek gehad, maar blij dat je het even voor mij hebt uitgezocht! Dat wist ik natuurlijk nog niet  :tongue2:

Het ging mij er om dat Frank zijn eigen klanten te kakken zet, iets wat je in mijn optiek gewoon not done is. Maar gezien de reacties in dit topic, vinden we blijkbaar dat dat gewoon moet kunnen. Laat ik het dan anders verwoorden, het is niet hoe ik zou omgaan met de kennis die ik opdoe als ik door een klant thuis zou worden uitgenodigd en wat ik dan daar te zien of horen krijg. En daar mogen we met zijn allen natuurlijk verschil van mening over hebben, geen probleem wat mij betreft.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

frank2

Ik begrijp Frank doorhof volkomen, en geloof graag dat hij vele vreemde situaties meemaakt met opstellingen van audio.
Ja voor mij maken zekeringen verschil, in apparatuur en in de meterkast voor de audiogroep. En die verschillen zijn groter dan sochtends of savonds luisteren. Maar de verschillen zijn zeker niet gigantisch maar zijn soms wel iets groter dan nuances.
Nu weet ik dat ik hier thuis omdat ik de ruimte heb alles zo goed mogelijk heb opgesteld, bank in het midden vd kamer, een stoffen bank. De oude leren bank maakte inderdaad iets verschil maar dat was minder dan een nuance. Een vloerkleed wat hier ook ligt maakt wel een gigantisch verschil haal t weg en de stenen vloer komt te voorschijn dan is t hier niet om aan te horen..
maar wat ook belangrijk is om te weten is dat een set aangesloten op een gammablokje nooit gecontroleerd op fase met standaard snoer en dropveters als je in een apparaat dan daar een SR orange van 200€ in stopt dat je het dan echt niet hoort. Het is altijd een combinatie van vele factoren, plaatsing speakers, akoestiek, audiogroep, bekabeling en ga zo maar door.
Dan zijn verschillen in zekeringen en bekabeling zeker goed hoorbaar, ik weet van een forumlid  die nooit in verschillen in netsnoeren geloofde, die hier luisterde en toegaf dat hij het hier wel hoorde...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Eerlijk gezegd had niet op deze wijze naar het voorbeeld van Frank gekeken. Zelfde zou kunnen gelden voor het voorbeeld uit mijn voorbeeld. Al is dat wel anders.

Quote from: fugazi_2009 on February  6, 2022, 17:42:07
Zoals Tjeb, al terecht, zei, ik heb het nergens over een datalek gehad, maar blij dat je het even voor mij hebt uitgezocht! Dat wist ik natuurlijk nog niet  :tongue2:

Het ging mij er om dat Frank zijn eigen klanten te kakken zet, iets wat je in mijn optiek gewoon not done is. Maar gezien de reacties in dit topic, vinden we blijkbaar dat dat gewoon moet kunnen. Laat ik het dan anders verwoorden, het is niet hoe ik zou omgaan met de kennis die ik opdoe als ik door een klant thuis zou worden uitgenodigd en wat ik dan daar te zien of horen krijg. En daar mogen we met zijn allen natuurlijk verschil van mening over hebben, geen probleem wat mij betreft.
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: frank2 on February  6, 2022, 17:52:04
maar wat ook belangrijk is om te weten is dat een set aangesloten op een gammablokje nooit gecontroleerd op fase met standaard snoer en dropveters als je in een apparaat dan daar een SR orange van 200€ in stopt dat je het dan echt niet hoort.

Dat mag jouw overtuiging zijn. Maar is nergens op gestoeld. Behalve subjectieve ervaringen. Dus er valt helemaal niets te weten en zeker niet belangrijk.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on February  6, 2022, 17:57:35
Dat mag jouw overtuiging zijn. Maar is nergens op gestoeld. Behalve subjectieve ervaringen. Dus er valt helemaal niets te weten en zeker niet belangrijk.

Gr. Hans

Ik weet jouw overtuiging ondertussen zeer wel bekend.... Ik zie steeds hetzelfde
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

J.A.F._Doorhof

#73
Ach iedereen haalt toch voorbeelden aan van wat ze meemaken.

Pure onzin om iemand hierop aan te vallen.
Het word anders als je iemand met naam noemt of opzettelijke schade toebrengt of belachelijk maakt.

Iets wat ik nooit zou doen.
Dit was gewoon een praktijk voorbeeld naar aanleiding van iemand die een fout gemaakt had met biamping, alleen maar om aan te geven dat ik dit soort dingen ook regelmatig tegen kom en dus absoluut niet uniek is.

Pure onzin om dan met privacy te gaan schermen of aangiftes.

Misschien was de wijn wat te sterk.

En als er iemand is die nu moedwillig schade aanbrengt is het jack zelf. Want iemand die dit leest zonder mijn post te zien zou verdorie denken dat wij een bedrijf zijn wat onzorgvuldig met klanten omgaat en dat is nu het juist het omgekeerde dus ik neem dit inderdaad zeer zwaar op. Helemaal gezien de achtergrond.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Quote from: frank2 on February  6, 2022, 17:59:53
Ik weet jouw overtuiging ondertussen zeer wel bekend.... Ik zie steeds hetzelfde

Dat is het forum. Een herhaling van zetten. Jouw ervaringen zijn ook praktische iedere keer dezelfde: Meer laag, meer diepte etc. Niets menselijks is ons dus vreemd.

Maar ik kan flauw gaan doen Frank.  Het topic zit in een hoekje waar je gevraagd kan woren om  uitspraken die je doet te onderbouwen. En dan niet met ervaringen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.