Lamp issues Sony HW65 ES

Started by frank74, February 3, 2022, 14:06:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank74

Mijn eerste lamp op de Sony HW65ES begon te flikkeren na 1300 uur (dat vond ik al te snel) en nu begint mijn tweede lamp (LMP-H210) al na 130 uur te flikkeren. Het is geen stof dus ik ga ervan uit dat het komt door slijtage van een onderdeel ( de ventilator ? ) waardoor er teveel warmte in de projector blijft hangen. De projector geeft ook een hoog frequent geluid af die ik niet eerder heb gehoord. Kan dit opgelost worden door een ventilator achter de projector te plaatsen ? Of zijn er andere oplossingen ?
Met zo weinig uren op de projector merk ik dat ik weinig vertrouwen heb in nog een keer een Sony projector aan te schaffen.

Hellbeast

Mijn vorige projector was een Sony HW55es en die had af en toe flicker met de eerste lamp. Maar wanneer ik van high naar low lamp mode ging en weer terug was het meestal weer een tijdje weg. Bij mijn tweede lamp is het nog nooit voorgekomen. Daaruit concludeer ik dat het niet aan de projector ligt, maar aan de lamp. Is het wel een originele lamp?
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

home@the movies

Quote from: frank74 on February  3, 2022, 14:06:06
Mijn eerste lamp op de Sony HW65ES begon te flikkeren na 1300 uur (dat vond ik al te snel) en nu begint mijn tweede lamp (LMP-H210) al na 130 uur te flikkeren. Het is geen stof dus ik ga ervan uit dat het komt door slijtage van een onderdeel ( de ventilator ? ) waardoor er teveel warmte in de projector blijft hangen. De projector geeft ook een hoog frequent geluid af die ik niet eerder heb gehoord. Kan dit opgelost worden door een ventilator achter de projector te plaatsen ? Of zijn er andere oplossingen ?
Met zo weinig uren op de projector merk ik dat ik weinig vertrouwen heb in nog een keer een Sony projector aan te schaffen.

Heeft niets met het merk van projector te maken, dit fenomeen is eigen aan een UHP lamp, los van welke merk.
Het flikkeren wat je ziet is de vlamboog die overspringt tussen een beter ne minder goed geleidend deel van de electrodes.
Als je de projector een paar uur op hoge lamp stand zet en daarna weer terug gaat naar low, is dit in 99% van de gevallen van de eerste keer opgelost. Indien het nog voorvalt, iets lange op hoge kampstand draaien en a-dan ook weer terug naar low.
Niet echt iets om je veel zorgen over te maken, en zeker niet Sony gerelateerd.

frank74

Sorry, ja je hebt gelijk. Ik heb  de lamp een paar uur op low laten branden en nu is het probleem verdwenen  :clapping: Sorry Sony :headbanging: