Wie heeft Michi (M8) ervaringen?

Started by rangeboom, February 3, 2022, 11:43:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rangeboom

Michi M8.
Absurde power, speed, detail en controle.
Maar ik mis "iets".
Moeilijk uit te leggen.
Referentie = Mcintosh MC312.
Veel minder krachtig, maar lijkt muzikaler, en een wijder en dieper geluidsbeeld neer te zetten.
Zuigt je meer de muziek in...tja lastig te omschrijven.
Is dit verbeelding, heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Of heeft iemand andere Michi modellen vergeleken met bv Classé, Mcintosh, Accuphase?

WickedGame

als je kijkt naar prijs - kwaliteit is de Michi series een erg goede deal.

Veel power voor "weinig". Ik zet bewust weinig even tussen haakjes, want je betaald nog steeds een aardig bedrag.

Heb zelf de Michi P5/S5 combi beluisterd op een 802D3 tegenover mijn eigen Classe CP700 en CA2200. Qua power is de michi echt top, en heet geen moeite met de speakers. Maar het zit hem meer in verfijning van de weergave. Daarin denk ik dat je genoemde McIntosh ook meer verfijining/detaillering kent dan de Michi. Althans zo ervaarde ik het vergelijk. En versta mij niet verkeerd, de Michi is hierdoor geen slecht product.

rangeboom

Dank voor je reactie WG.
Het is dus wsch geen verbeelding van mijn kant.
Vind dit altijd heel lastig, het lijkt op de discussies rond kabels.
Kabel B is dan ook vaak "anders" dan kabel A, maar is anders ook altijd beter?

Heb de Mcintosh er toch weer bijgezet en ben nu aan het testen in Bi-amp mode samen met 2 X de M8.
De eerste indruk lijkt heel positief, dit kon wel eens het beste van twee werelden zijn!
De MC lijkt nu nog fijner te spelen, omdat die nu geen stroom in de lage frequenties hoeft te leveren.
Vanavond nog maar eens verder luisteren.

MichielB

Michi's zijn binnen het commercielere segment mooie versterkers maar wat je zegt herken ik wel. Ze doen een hoop goed maar als je volledig Michi aanstuurt mis je (of ik) toch de esentie van muziek, dat je echt naar muziek luistert en erin wordt getrokken. Het bekende dat je voeten beginnen te bewegen syndroom. Met McIntosh combineren is denk ik een goede set! Dat brengt iig wat muzikaal leven in de brouwerij! Ook zijn er hele mooie meer boutique stijl alternatieven voor Michi 😀
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.