Aansluiten opname apparaten op een Denon AVC-X4700H

Started by Mokumer45, February 3, 2022, 05:19:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mokumer45

 Ik zit al een hele poos te delibreren over het aanschaffen van een Atmos receiver (de Denon X4700H). Ik heb een vraag betreffende de mogelijk om opname apparatuur (een casette- en een DAT-recorder) aan te sluiten aan een Denon X4700. Op dit apparaat zitten geen uitgaande analoge audio (en digitale)  aansluitingen, net als bij allerlei andere huidige (Atmos) receivers. Maar zou je de zone 2 en 3 aansluiting hiervoor kunnen gebruiken? Dit zijn volgens mij nl. ook uitgaande analoge (stereo?) signalen. Maar ik heb ook geen idee of dit signaal dezelfde signaalsterkte heeft als een normale analoge audio uitgang. 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

SpeedyAndré

Ik heb de zone 2 uitgang al eens gebruikt voor een bluetooth zender, het is een regelbare uitgang zoals de pre out dus ik denk dat ie wel genoeg sap heeft.
Met mijn Onkyo kan ik de bron per zone kiezen, het geluid van een recorder hoeft niet over de speakers te gaan maar dat kan uiteraard wel.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Marvin....

Ik heb een 4700.

Dat gaat zeker werken via een zone.

pameijer

Een tape-out reageert niet op de volumecontrol. De Zone-uitgang lijkt mij wel. Moet je dus wel echt opletten dat je niet met de volumeknop gaat zitten spelen tijdens een opname.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

toetertje

Na het activeren van de zone op een bepaald volume, kun je de afstandsbediening
weer op Main zetten, dan laat de volumeregeling de zone met rust.

Marvin....

Je kan het volume van de zones ook vast zetten.

Mokumer45

#6
Iedereen bedankt voor de reacties, hebben mij een stuk verder geholpen in mijn besluitvorming. Maar ben er nog niet helemaal uit. Zou een 7.1.2 opstelling willen, maar kan/wil geen speakers tegen of aan het plafond monteren. Ik wil dus omhoogstralers op mijn front speakers plaatsen, maar lees daar nogal gemengde recensies over.
Aanvullende vraag: wat is wijsheid in dit geval?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Mokumer45

Zoals in onderstaand profiel te zien is, heb ik uiteindelijk de Denon gekocht en er nog enkele andere apparaten/dingen aan toegevoegd c.q. er bij gekocht. Ik heb de zone 2 en 3 in gebruik als uitgangen om audio signalen naar mijn beide recorders en via een splitter ook naar een van mijn koptelefoons te sturen en dat werkt idd prima.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

J.A.F._Doorhof

Je kan de zones gebruiken.
Maar ook de hoofdtelefoon uitgang in sommige gevallen.
Wel even opletten dat je het output niveau goed instelt en daarna afblijven qua volume, is je hoofdtelefoon gekoppeld aan je main volume, dan inderdaad zone's of een receiver kopen die wel nog een analoog uit heeft.

Qua speakers ligt het heel erg aan je kamer.
Ik geloof veel meer in een goede 5.1 of 7.1 opstelling dan een opstelling met meer speakers.
Elke speaker zorgt voor geluidsgolven en waar die elkaar raken krijg je nodes en anti nodes, hoe meer speakers in een keine ruimte hoe meer "potentiele" problemen.

Je kan dan beter speakers kopen met een goed afstraal gedrag met wat meer dynamisch bereik dan alles volbouwen met speakers die alle kanten op stralen, lekker bouncen van het plafond, muren, vloer en dat word uiteindelijk een zeer onrustige en instabiel klankbeeld.

Let wel, ik zeg niet terug naar mono
Maar in een ruimte moet je echt goed kijken naar formaat en dan kijken naar het aantal speakers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"