Goede service is niet (meer) te koop of toch wel???

Started by Bennie, February 2, 2022, 16:10:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bennie

Korte intro:
Ik ben al audio/video fan vanaf mijn 17e en ben sinds mijn 19e overgestapt op het film kijken via een projector en heb sindsdien nooit meer teruggekeken naar een tv o.i.d. Heb in al die jaren diverse beamers gehad van de bekende merken met diverse technieken. Ik ben van een aantal DLP's naar DILA overgestapt omdat ik toch erg gevoelig bleek voor rainbow effect. Toentertijd de HD1 en de HD100 gehad en dat waren al hele mooie beamers. Daarna de overstap gemaakt naar Sony met de LCOS techniek en dat bood ook weer (voor mij op dat moment) enkele voordelen. Tot voor kort had ik dan ook nog een Sony 590es staan.

Wat mij is opgevallen in al die jaren, is dat de meeste dealers toch een dozen schuivend karakter hebben. Je koopt een beamer voor een hoop knaken. Die moet je vervolgens zelf ophalen (meestal een eind uit de buurt :blink:) en dan rij je weer terug en moet je hem zelf ophangen en installeren. Vervolgens krijg je dan in het kader van service herkalibraties aangeboden, waar je wederom het hele proces van vooraf aan weer moet doorlopen. Dus beamer van het plafond, in je auto naar verweggistan :wacko: (voel je vooral niet aangesproken, dit is nu eenmaal wat het is!)

Mocht er een probleem ontstaan is het nog maar afwachten hoe dit wordt opgepakt (wisselt van dealer tot dealer) Vaak komt het er op neer dat je toch zelf heen en weer moet mailen of bellen met de fabrikant. Ik heb dit meegemaakt en me op die momenten ook wel afgevraagd waar ik de dealer dan überhaupt voor heb? Anyway... Omdat je niet beter weet neem je dit eigenlijk op een gegeven moment voor lief en accepteer dat dit nu eenmaal de wijze is waarop het allemaal werkt in beamerland. Of toch niet??

Ik had een hele mooie Sony 590es staan. Die leverde een zeer mooi SDR plaatje op. Ook hulde voor de bluray upscaling! Echter was ik over de HDR prestaties niet te spreken. In bijna alle gevallen te donker. Dit komt simpelweg doordat de Sony's geen echte tonemapping aan boord hebben en dat is op een 2.80 meter breed scherm echt vechten tegen de bierkaai! Helaas nam mijn onrust steeds verder toe en ben ik me gaan oriënteren op wat anders. Via dit forum ben ik in contact gekomen met Viktor van Cinemike. Bij hem heb ik aangegeven waar ik aan dacht als alternatief op de Sony en kwam op een JVC NX9 uit. Deze had hij niet zelf in demo staan. Hij heeft echter wel direct geschakeld en het mogelijk gemaakt dat ik bij een ander forum lid thuis de NX9 kon bewonderen in een toch wel hele fraaie opstelling. Super gaaf dat we zo toegankelijk zijn met z'n allen op dit forum! Dit is waar de hobby o.a. om draait! Chapeau!

Een paar dagen na de demo had ik weer contact met Viktor en stelde hij voor om eens vrijblijvend bij mij thuis langs te komen om de situatie te beoordelen en mij van vrijblijvend advies te voorzien. (let op! Op dit moment had ik nog geen enkele toezegging gedaan en had Viktor dus ook precies nul garantie dat ik überhaupt iets bij hem zou afnemen!) Verfrissend die persoonlijke benadering! Wel duur want hij heeft heel wat in gang gezet bij mij, dus weet waar je aan begint ;D
Het eerste wat Viktor zei is dat ik nog de meeste winst kon behalen met het aanpassen van mijn kamer. En dat is achteraf ook gebleken wat een immens verschil maakt dat toch! Gelijk een tip voor alle nieuwe forumleden die mogelijk net met de hobby beginnen: Laat je goed informeren over het type scherm en beamer indien je projecteert in een standaard woonkamer met witte muren en plafond. Het is allemaal mogelijk, maar het vraagt even wat vooronderzoek.

Ik sla nu bewust wat contactmomenten over omdat het verhaal anders wel erg lang wordt. Even vooruit spoelend had ik inmiddels mijn Sony verkocht en zat ik zonder projector. Nou net in de donkere maanden waarin ik het meest beamer :hehe:
Na wat due diligence toch besloten om het maar gelijk goed te doen en voor een JVC NZ8 gekozen. Deze heb ik ongezien/blind bij Viktor besteld en zelfs vooruit betaald! Puur op basis van de investering die hij in mij heeft gedaan en het fijne gevoel en vertrouwen wat ik bij hem heb. De NZ8 is echter nog lastig leverbaar op het moment dus ik zit in spannende afwachting. Maar wacht even... ook hier komt de service van Viktor weer nadrukkelijk naar voren. Want als absolute klap op de vuurpijl heeft hij mij tijdelijk weten te voorzien van een JVC N5 leentoestel (deze is hij ook persoonlijk komen brengen en installeren) zodat ik totdat mijn NZ8 er is uit de voeten kan. Als dat geen service is, dan weet ik het ook niet!! TOP!!

Viktor nogmaals dank voor de goede zorgen! Ik wilde dat niet ongemerkt voorbij laten gaan en het toch even delen met alle forumgenoten.





JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

anton

Proficiat Bennie met je NZ8  :inlove: :inlove:. Mbt de service van Viktor: heeeeeeeeeeeeel herkenbaar en voor mij althans DE reden om geregeld met hem zaken te doen. Heb zelf 2 linkerhanden en technisch slecht onderlegd maar zijn kennis in combinatie met scherpe prijzen/service/plezierige en ongedwongen omgang maken hem in mijn ogen iemand waar IK althans blindelings op kan bouwen !!!!
Mooi dat je nu alvast met een top projector de tijd kunt overbruggen tot de volgende topper komt  :pompom: :pompom:

Valkyrie

Quote from: anton on February  3, 2022, 09:47:30
Proficiat Bennie met je NZ8  :inlove: :inlove:. Mbt de service van Viktor: heeeeeeeeeeeeel herkenbaar en voor mij althans DE reden om geregeld met hem zaken te doen. Heb zelf 2 linkerhanden en technisch slecht onderlegd maar zijn kennis in combinatie met scherpe prijzen/service/plezierige en ongedwongen omgang maken hem in mijn ogen iemand waar IK althans blindelings op kan bouwen !!!!
Mooi dat je nu alvast met een top projector de tijd kunt overbruggen tot de volgende topper komt  :pompom: :pompom:

Hier sluit ik mij helemaal bij aan, alleen dan heb ik zelf wel 2 rechterhanden. ;D

Gisteravond heeft Viktor bij mij de DLA-NZ7 geïnstalleerd en ook hier is de precisie van afstellen/instellen, de service om gehele keten te bekijken en het enthousiasme geweldig. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Bennie

Quote from: anton on February  3, 2022, 09:47:30
Proficiat Bennie met je NZ8  :inlove: :inlove:. Mbt de service van Viktor: heeeeeeeeeeeeel herkenbaar en voor mij althans DE reden om geregeld met hem zaken te doen. Heb zelf 2 linkerhanden en technisch slecht onderlegd maar zijn kennis in combinatie met scherpe prijzen/service/plezierige en ongedwongen omgang maken hem in mijn ogen iemand waar IK althans blindelings op kan bouwen !!!!
Mooi dat je nu alvast met een top projector de tijd kunt overbruggen tot de volgende topper komt  :pompom: :pompom:

Dankjewel Anton!
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

Bennie

Quote from: Valkyrie on February  3, 2022, 10:23:03
Hier sluit ik mij helemaal bij aan, alleen dan heb ik zelf wel 2 rechterhanden. ;D

Gisteravond heeft Viktor bij mij de DLA-NZ7 geïnstalleerd en ook hier is de precisie van afstellen/instellen, de service om gehele keten te bekijken en het enthousiasme geweldig. :)

Gefeliciteerd met de NZ7! Ben benieuwd naar je bevindingen! Alvast heel veel kijkplezier!
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

Valkyrie

Quote from: Bennie on February  3, 2022, 11:11:05
Gefeliciteerd met de NZ7! Ben benieuwd naar je bevindingen! Alvast heel veel kijkplezier!

De bevindingen staan in mijn eigen topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83868.msg3542028#msg3542028  :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Bennie

JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

Carloz


Bennie

JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000