HBO Max ook in Nederland!

Started by nogirard, February 2, 2022, 09:43:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Idske

Kan met al die andere ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kerre

Quote from: DofN on March 12, 2022, 09:34:44
Netflix kan heel goed gedeeld worden tussen twee of zelfs drie huishoudens. Dan wordt het al wat redelijker.

Dat kan met Hbo Max ook, wordt die nog voordeliger.  :tounge2:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Sjaak_Banaan

Nu nog overal fatsoenlijke nl ondertitels bij, zojuist hadden we aan Young Sheldon willen beginnen, maar er zijn alleen Engelse ondertitels... beetje jammer.
Peacemaker had ook al zo'n rare ondertitels met zwart blok erachter.
Er is nog werk aan de winkel bij HBO.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

J.A.F._Doorhof

Had ook een serie zonder subs. Zelfs geen Engels maar wel een stuk of 10-12 andere talen.

Neem aan dit later bijgewerkt word. Ze zijn net een paar dagen online. Weet nog wel dat de NL Netflix vroeger echt veel minder was dan de USA versie. Dus heb er wel vertrouwen in ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richi

Gisteren Dune gekeken. Bijzondere film. Erg veel donkere scenes die op onze Philips OLED slecht te volgen waren. Komt dat door HBO MAX, de Apple TV 4K of door Dolby Vision (wat onze TV volgens mij niet heeft)? De ondertiteling was wel prima trouwens.

Wel leuk om nu eindelijk Game of Thrones te kunnen bekijken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J.A.F._Doorhof

Op de projector genoeg detail in dune.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

De meeste post productie faciliteiten gebruiken 23.976 fps en dat is ook het formaat dat door BD en UHD word ondersteund. Zo staat dus veel op BD en UHD (met enkele uitzondering van bv Studio Canal op 24fps).
Deze zijn ook zo terug te vinden bij de meeste Streaming diensten, maar nu maakt HBO in de EU op eens een uitzondering.
En we hebben het hier over streaming en niet over HD-tv wat 1080i50 is!



Quote from: J.A.F._Doorhof on March 11, 2022, 11:02:54
@fox
Als iets op video is geschoten is het 30/60 of 25/50
Word het op film geschoten dan is het 23.978 en dan word het bij pal 4% versneld en bij NTSC een 3/2 pulldown.

Een 3/2 pulldown is relatief makkelijk terug te zetten naar het originele materiaal.

Nosoforos

Ik zag net iets staan over beeldversnelling ivm 25fps. Mij viel een duidelijk hoorbare versnelling in in de tune van the Sopranos (maar hoopte dat ik het me inbeeldde). Het zal toch niet... net als vroeger met dvd?  :-\

J.A.F._Doorhof

Ik neem aan dat het om oude series gaat en niet moderne ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

Ik heb het alleen gehoord bij The Sopranos, dat is natuurlijk alweer vrij oud. Verder nauwelijks iets gekeken nog en bovendien zal het me dan minder opvallen omdat ik het minder goed ken.

riwi


J.A.F._Doorhof

Het is ook wel ongedaan te maken.
Vandaar dat ik ook dacht dat ze het nu gewoon zoveel mogelijk online gegooid hebben voor pal. En dan later wel aanpassingen maken of niet. Denk dat buiten mensen zoals wij er weinig wakker liggen van 4% speed up. Waar ze op tv en dvd eigenlijk mee groot gebracht zijn

Feit is. Zou mooi zijn als ze het corrigeren en op bepaalde titels nog even Engelse of NL subs toevoegen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Maar dit vind ik nog veel erger:

"Veel HBO Max-films worden daarnaast niet getoond in het cinemascopeformaat waarin zij geschoten zijn, maar in het Open Matte-formaat, zodat ze in 16:9 getoond kunnen worden zonder zwarte balken."

papaleo

Quote from: Teejoo on March 13, 2022, 19:44:19
Maar dit vind ik nog veel erger:

"Veel HBO Max-films worden daarnaast niet getoond in het cinemascopeformaat waarin zij geschoten zijn, maar in het Open Matte-formaat, zodat ze in 16:9 getoond kunnen worden zonder zwarte balken."
Neu...ik niet  :tongue2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Dat vind ik ook een stuk erger inderdaad.
Denk maar back to the future. Je miste daar hele stukken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

#66
Quote from: J.A.F._Doorhof on March 13, 2022, 22:13:22
Dat vind ik ook een stuk erger inderdaad.
Denk maar back to the future. Je miste daar hele stukken.

Zo werkt het niet. Bij open matte zie je meer dan het 21x9 vlak waarvoor de film geschoten is.

Bv de beroemde Terminator 2 scene waar Arnie de telefoon box kapot slaat. In de 21x9 zie je hem slaan en de muntjes rinkelen eruit. In de Open matte versie zie je dat de coin box gerigged is en van plastic.

voorbeeld 21x9 versus open matte :

Bij open Matte zie je dan het gehele plaatje hierboven

J.A.F._Doorhof

Mijn excuses.
Meer alien dus... Daar ben ik dus inderdaad wel voor ;)
Hoewel de OAR natuurlijk de visie was.

Sowieso crop vind ik niets ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

Jou voorbeeld gaat alleen op voor het Super35mm proces en niet voor 35mm anamorphic.
Dan zie je bij 16x9 ALTIJD minder info  ;)

Ook bij video is het afhankelijk van het formaat van de sensor en de gebruikte lenzen.

Quote from: riwi on March 13, 2022, 22:31:06
Zo werkt het niet. Bij open matte zie je meer dan het 21x9 vlak waarvoor de film geschoten is.

Bv de beroemde Terminator 2 scene waar Arnie de telefoon box kapot slaat. In de 21x9 zie je hem slaan en de muntjes rinkelen eruit. In de Open matte versie zie je dat de coin box gerigged is en van plastic.

voorbeeld 21x9 versus open matte :

Bij open Matte zie je dan het gehele plaatje hierboven

riwi

Quote from: Fox on March 14, 2022, 12:38:53
Jou voorbeeld gaat alleen op voor het Super35mm proces en niet voor 35mm anamorphic.
Dan zie je bij 16x9 ALTIJD minder info  ;)

Daar ging het niet over. Het ging over 'open matte'. Bij open matte zie je het geheel geschoten beeld frame onafhankelijk van de door de regisseur bedoelde aspect ratio. Je ziet met open matte altijd meer, en nooit minder dan de regisseur bedoeld heeft.

skyfox

Quote from: Richi on March 13, 2022, 08:21:50
Gisteren Dune gekeken. Bijzondere film. Erg veel donkere scenes die op onze Philips OLED slecht te volgen waren. Komt dat door HBO MAX, de Apple TV 4K of door Dolby Vision (wat onze TV volgens mij niet heeft)? De ondertiteling was wel prima trouwens.

Wel leuk om nu eindelijk Game of Thrones te kunnen bekijken.

Ik had dit gevoel bij Rome, seizoen 2. Ik moet het nog met m'n schijfjes vergelijken, maar had het idee dat de HBO stream een stuk donkerder werd weergegeven. Dune nog niet gezien via HBO, via schijf ervaar ik de film totaal niet als té donker.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bama

Het abonnement is niet duur met de korting maar het grootse deel van het aanbod is ook wel behoorlijk oud zo te zien, twijfel dus nog.

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

Tinus_

Rebuilding my HT

Fox

Absoluut niet waar.

Bij open matte zie je juist soms dingen die de regisseur die je niet wilde laten zien als lampen, microfoons, crew, halve sfx ed. naast meer lucht en andere onnodige ruimte.
Je ziet dus wel mee... maar je is dat positief. Er bestaan niet voor niets iets als "compositie" (framing)

Quote from: riwi on March 14, 2022, 20:01:44
Daar ging het niet over. Het ging over 'open matte'. Bij open matte zie je het geheel geschoten beeld frame onafhankelijk van de door de regisseur bedoelde aspect ratio. Je ziet met open matte altijd meer, en nooit minder dan de regisseur bedoeld heeft.