HBO Max ook in Nederland!

Started by nogirard, February 2, 2022, 09:43:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PatrickP

Na die 3,99 betaald te hebben kan ik ook nog wel een milkshake bekostigen. Vanmiddag al afgesloten. Volgens mij moet ik maar eens kijken of ik wat bij Ziggo kan gaan opzeggen want ik heb nu Netflix, Amazon Prime en HBO MAX. Lijkt me genoeg om 24 uur per dag te vullen voor een hele tijd...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

J.A.F._Doorhof

Netflix moet gaan oppassen
Word alleen maar duurder en heeft op dit moment mijn inziens nog een goed aanbod. Maar als ik naar HBO max kijk krijg je erg veel voor een "normale" prijs.

Als zometeen Paramount+ erbij komt voor dezelfde prijs zal Netflix toch moeten gaan zakken ipv verhogen.

Gisteren Snyder cut eindelijk gezien. En beeld en geluid waren gewoon goed in 4k. App is ook heel overzichtelijk. Aanbod is nog wel wat karig. Maar met 50% levenslange korting maar meteen gedaan ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

Je vergeet Peacock nog  ;)

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  9, 2022, 09:23:39
Netflix moet gaan oppassen
Word alleen maar duurder en heeft op dit moment mijn inziens nog een goed aanbod. Maar als ik naar HBO max kijk krijg je erg veel voor een "normale" prijs.

Als zometeen Paramount+ erbij komt voor dezelfde prijs zal Netflix toch moeten gaan zakken ipv verhogen.

Gisteren Snyder cut eindelijk gezien. En beeld en geluid waren gewoon goed in 4k. App is ook heel overzichtelijk. Aanbod is nog wel wat karig. Maar met 50% levenslange korting maar meteen gedaan ;)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denada


skyfox

Heb ook maar op proef een abonnementje genomen. Die 4 euro vind ik dan nog wel schappelijk, gezien het aanbod. Ze hebben wel een paar series die ik graag wil zien. Alleen... toen kwam ik er pas achter dat m'n LG B6V die ik in 2017 gekocht heb de app niet aanbiedt. LG gevraagd of er nog mogelijkheden zijn, maar ik vrees dat ik een extern kastje moet gaan gebruiken om HBO te kunnen gaan kijken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Fox

HULU is Amerikaans en in EU heet deze Star en is onderdeel van Disney+  ;)

Quote from: denada on March  9, 2022, 15:33:53
en Showtime, en HULU dan ? :)

J.A.F._Doorhof

Skyfox
Wij kijken met de nieuwe Chromecast en dat bevalt super goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5293884/hbo-max-films-series-snelheid

Quote"We gaan de komende tijd de titels remasteren naar het 25fps uitzendformaat", zegt een woordvoerder van HBO Max.

Ehm, dat lijkt me nou niet echt waar men op zit te wachten? Ze moeten het gewoon in het originele formaat aanbieden...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

J.A.F._Doorhof

Was vroeger bekend onder de noemer 3/2 pulldown
Bij een 3/2 pulldown zie je kleine schokjes. Bij een 4% pal speedup zie je dat niet.

Beste is natuurlijk 24fps aanbieden maar ik gok dat veel oude series allema.gemasterd zijn met 3/2 pulldown of speedup. De pulldown kun je trouwens wel weer ongedaan maken via een processor / scaler ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

Dit is toch een beetje raar, want bv Frends was ook op Netfilx en die was toch echt 23,976fps en zo voor veel Warner/HBO content.

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 10, 2022, 17:47:05
Was vroeger bekend onder de noemer 3/2 pulldown
Bij een 3/2 pulldown zie je kleine schokjes. Bij een 4% pal speedup zie je dat niet.

Beste is natuurlijk 24fps aanbieden maar ik gok dat veel oude series allema.gemasterd zijn met 3/2 pulldown of speedup. De pulldown kun je trouwens wel weer ongedaan maken via een processor / scaler ;)

DofN

Ik vond het aanbod niet goed genoeg, ook niet voor 3 of 4 euro per maand.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Idske

Gewoon delen met iemand anders. Kost het je de helft of zelfs minder.

Later ga je het dubbele betalen als het ineens wel interessant voor je wordt.
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

J.A.F._Doorhof

@fox
Als iets op video is geschoten is het 30/60 of 25/50
Word het op film geschoten dan is het 23.978 en dan word het bij pal 4% versneld en bij NTSC een 3/2 pulldown.

Een 3/2 pulldown is relatief makkelijk terug te zetten naar het originele materiaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

QuoteDit is toch een beetje raar, want bv Frends was ook op Netfilx en die was toch echt 23,976fps en zo voor veel Warner/HBO content.

Friends (en vele andere grote reeksen) zijn op 35mm film gedraaid, niet op video.

J.A.F._Doorhof

Op 35mm is film dus die zijn met 3/2 in elkaar gezet voor TV.
Dat is zelfs intern op te heffen via een goede scaler, en tegenwoordig kunnen gok ik de meeste projectoren die wel op de een of andere manier.

In ieder geval het is niet nieuw dat materiaal 4% sneller loopt, dat is al sinds de VHS tijd :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tinus_

Quote from: DofN on March 11, 2022, 10:02:51
Ik vond het aanbod niet goed genoeg, ook niet voor 3 of 4 euro per maand.
Ze hebben aangegeven dat er steeds meer beschikbaar komt in Nederland.
Rebuilding my HT

skank1

Damn nog niet in BE
Sorry, HBO MAX isn't available in your region yet
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jasjenl

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 11, 2022, 15:02:12
In ieder geval het is niet nieuw dat materiaal 4% sneller loopt, dat is al sinds de VHS tijd :D
Maar dat je dit bij een streaming dienst anno 2022 nog steeds hebt, is toch echt niet acceptabel m.i.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

scoc

Quote from: skank1 on March 11, 2022, 17:07:23
Damn nog niet in BE
Sorry, HBO MAX isn't available in your region yet

Zit in BE spijtig genoeg nog vast bij Telenet maar daar ga ik die dienst niet afnemen. Hopelijk loopt die license deal ook in BE met HBO snel af zoals in NL (waar het volgens mij eerst via Ziggo moest).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 11, 2022, 15:02:12
Op 35mm is film dus die zijn met 3/2 in elkaar gezet voor TV.

In ieder geval het is niet nieuw dat materiaal 4% sneller loopt, dat is al sinds de VHS tijd :D

Dan heb je het over broadcast. In streaming is het helemaal niet nodig om de content te vernaggelen naar 50p of 60p
HBO heeft fantastisch goede series gehad in het verleden. maar ik weiger die de bekijken in een 'foute' framerate.
Er zijn fora waar je volledig uitgekotst wordt als je van 23.976 24.000 maakt. Laat staan als je van 23.976 echt 25p of 50p maakt. Ik denk een directe ban ;)
Ik heb in het verleden met files die 25p waren wel eens met eac3to met --slowdown zo'n file gecorrigeerd, maar het zou niet nodig moeten zijn.

J.A.F._Doorhof

#46
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt ;)
Ik zeg ook niet dat het niet te corrigeren is ;)

Pal speed up moet extern
3/2 pulldown kun je zelf doen via een processor of word al gedaan voor je zonder dat je het merkt.

Feit is dat streaming diensten geld moeten verdienen en dus als ze iets op de plank hebben liggen wat voor broadcast is gebruikt en dat gaat naar een andere regio ze het waarschijnlijk gewoon zo online zetten en geen extra tijd en geld gaan besteden naar 4% slow down alleen voor een pal land.

Ben het 100% eens dat het zou moeten
Ben alleen verbaasd dat online het net is alsof HBO max iets nieuws en ergs heeft gedaan.

Verder weet ik dat je op sommige fora word uitgekotst als je ook maar iets veranderd aan het beeld. En er waren jaren dat ik me daar ook wel druk over maakte. Kocht alleen maar NTSC versies bv. Maar door de jaren heen word je denk ik wat milder. ;)

Ik accepteer nog steeds geen schokjes in het beeld als het niet nodig is. Maar die 4% knappe jongen als je dat hoort tenzij je het origineel kent.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richi

Quote from: DofN on March 11, 2022, 10:02:51
Ik vond het aanbod niet goed genoeg, ook niet voor 3 of 4 euro per maand.
Ik heb wel een abonnement afgesloten gisteren, maar vond het aanbod qua films wat karig.Erg veel kennen we al. De series lijken wel goed te zijn. Ben nu zelf begonnen aan Game of Thrones, die ik nog niet heb gezien. Over een paar maanden maar eens kijken of het de moeite waard is, om te blijven. Netflix vind ik qua film aanbod ook maar matig, maar mijn vrouw kijkt wel veel series op Netflix.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J.A.F._Doorhof

45 dagen na bioscoop release op HBO max.
Dus over een maand kijken we hier The Batman en dan hebben we met 2 man al het hele jaar gratis tov de Bios.
Verder eindelijk the Snyder cut gezien en the Matrix en Dune.

In een paar dagen hier dus al de investering eruit.
Tenzij je natuurlijk illegaal download (wat natuurlijk niemand doet) is het voor dat geld een no brainer lijkt me als film liefhebber.
We pakken hier ook nog Paramount erbij zometeen en dan zie ik eigenlijk absoluut geen reden meer voor downloads :D

Scheelt ook weer 10-15.00 per maand.

Denk alleen wel dat Netflix enorm moet gaan oppassen.
Alle streaming diensten zitten rond de 5-8 euro en netflix is het dubbele en als alles daar weg gaat zoals Marvel, Star Trek etc. dan zullen ze het verdraaid moeilijk krijgen. Aan de andere kant hebben we enorm genoten van de nieuwe Docu's zoals tinder en inventing anna en ook the adam project was erg leuk maar toch is het wel veel geld voor wat je krijgt, plus netflix draait erg veel goede series na 1-2 seizoenen de nek om en dat gaat ze een keer opbreken, heb al een paar series waar ik echt niet van snap waarom die gestopt zijn. En een paar zijn ook ergens anders gewoon doorgegaan.

Voorlopig hebben we netflix gratis dus blijft hij wel, maar met het geweld van HBO en Paramount en Prime en Disney..... word moeilijk, die allemaal samen zijn iets duurder dan alleen Netflix.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DofN

Netflix kan heel goed gedeeld worden tussen twee of zelfs drie huishoudens. Dan wordt het al wat redelijker.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software