hifi rose rs150 - Audio Tempel

Started by Johnny_Bravo, January 30, 2022, 14:57:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johnny_Bravo

Aankomende week krijg ik (als het goed is) mijn Hifi Rose RS150 binnen.

Ik ben benieuwd of er mede forumleden ervaringen hebben met dit apparaat ?


frank2

#1
Quote from: Johnny_Bravo on January 30, 2022, 14:57:46
Aankomende week krijg ik (als het goed is) mijn Hifi Rose RS150 binnen.

Ik ben benieuwd of er mede forumleden ervaringen hebben met dit apparaat ?

Ja heb 'm thuis  gehad.  Is beter dan de auralic  altair g1,  heeft een commerciële sound zoals de anthem die ook heeft. Klinkt gewoon lekker. Zit wel weinig diepte in t geluid.
Kon niet tippen aan de auralic altair g2.1.  Die gaat echt stuk verder, is ook stuk duurder.

Uitgangsspanning is behoorlijk hoog maar kun je verminderen op 2 manieren. Mijn verslag staat in mijn topic
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Johnny_Bravo

thnx....ik ben benieuwd.

Ik heb de auralic altair g2.1 inderdaad ook zien staan voor € 5500,-. Inderdaad een kleine € 1100,- meer dan de Hifi Rose.
Ik heb de keuze gemaakt op basis van uiterlijk. Het enorme 4K oled touchscreen (over de gehele breedte) gaf voor mij de doorslag.


frank2

#3
Inderdaad  zeer mooi scherm, mijn vrouw vond het een grote kermis.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

chansig

Geen woord over gebrek aan diepte. Op zicht wel logisch. Maar de review van Hifi.nl zegt eigenlijk heeeeeel erg weinig. Op zicht ook wel weer logisch.

Dan heb je meer aan de ervaring van Frank.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: chansig on January 30, 2022, 16:14:48
Geen woord over gebrek aan diepte. Op zicht wel logisch. Maar de review van Hifi.nl zegt eigenlijk heeeeeel erg weinig. Op zicht ook wel weer logisch.

Dan heb je meer aan de ervaring van Frank.

Gr. Hans

Dat laatste..

Om een review van een apparaat welke in bewuste setting opzichtig last had van een impedantie/spannings mismatch nou voor leidend te nemen.

Hoe goed de reviewer in dit geval ook was....

chansig

Quote from: twani on January 30, 2022, 17:10:27

Hoe goed de reviewer in dit geval ook was....

Een goede lezer, leest daar wel doorheen.  ;)

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on January 30, 2022, 17:13:20
Een goede lezer, leest daar wel doorheen.  ;)

Gr. Hans

Lijkt me wel 🙃

Johnny_Bravo

Woensdag werd ik gebeld door Audio Tempel dat de speler bij hen binnen was gekomen en dat hij mijn kant op kwam.
De speler is gisteren binnengekomen, evenals de extra bestelde CD speler (€ 400,-)

Het geheel was zeer netjes verpakt.

Na het plaatsen meteen alles ingesteld, wat bij deze speler zeer eenvoudig is.
Het scherm is helder en reageert goed.

De afstandsbediening koppelen (dat dit nog moest) vond ik niet duidelijk omschreven.
Gebeld met Audio Tempel en zij konden het mij binnen 3 seconden toelichten.

Geluid is zeker niet vlak, in tegenstelling tot wat hier eerder geschreven werd.

Ik heb een vergelijk gemaakt met mijn Zappiti reference speler (voor zover dit een vergelijk is), maar de Hifi Rose is in alle opzichten beter.
Natuurlijk zou ik hem moeten vergelijken met mediaspelers in dezelfde prijsklasse, maar ik ben tevreden.