LG Oled 83C14LA - oneffenheden (Opgelost door Smits Arnhem)

Started by Johnny_Bravo, January 30, 2022, 14:54:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johnny_Bravo

Vandaag kwam een zeer aardige man mijn nieuwe tv brengen.
De oude bewust laten hangen om het euvel te laten zien.

Hij gaf direct aan dat hij bij LG wel bekend was met oneffenheden, maar geen deuken en zeker niet op die plek.

Samen de oude TV eraf gehaald en de nieuwe opgehangen.
Folie eraf en.....netjes vlak, zoals het hoort.

Dank aan Smits die naast een valse start, zoals hieronder beschreven, wel de klacht hebben opgelost.
Jammer is en blijft dat ik wel voor de oplossing € 150,- moest betalen, maar gezien de uiterst scherpe prijs bij Smits, begrijp ik dat de marges flinterdun zijn.

Ik ga de € 150,- proberen te claimen bij LG.
Daar ligt immers de verantwoordelijkheid.

Johnny_Bravo

Quote from: Thamaesta on February  3, 2022, 10:32:32
Ik ben juist blij dat er dergelijke ervaringen met naam van de organisatie wordt genoemd, zowel positief als negatief. Ik denk dat dit als een extra stimulans kan werken om de beste service te leveren aan de klant.

in deze ben ik dan extra gewaarschuwd en zorg ik dan, als ik zaken met deze organisatie wil doen, dat ik aanvullende afspraken maak over de garantie ed.

Precies!
Ik ben een hele tijd weggeweest op dit forum omdat het een ons kent ons wereldje werd.

Als ik had gemeld;
Een winkel heeft een TV geleverd met deuken / oneffenheden....

Dat is nutteloze informatie.

darkrunner

#27
Valse start van smits?

Euhh Smits is hier gewoon in zijn recht aka weet wat je koopt, is al langer geweten dat dit een euvel is bij Oled vooral bij Lg, Sony iets minder want die hebben een veel betere panel control.

€150 die ze aanrekenen, je kon hem ook zelf terug brengen dan was van die €150 geen sprake, lijkt me normaal dat een winkel voor een product van deze omvang het niet gratis komt ophalen.

Nuja uiteindelijk heb je gewoon recht op een goed werkend product en dat heb je nu, voor die €150 moet je bij Lg ook niet gaan vragen want die ga je via hun echt niet terug krijgen.

Enige wat je nog evt kan doen is verwijzen naar Tv smits zijn eigen retour beleid, op de site spreken ze immers van €59  retourkosten.

Johnny_Bravo

Quote from: darkrunner on February  3, 2022, 12:53:48
Valse start van smits?

Euhh Smits is hier gewoon in zijn recht aka weet wat je koopt, is al langer geweten dat dit een euvel is bij Oled vooral bij Lg, Sony iets minder want die hebben een veel betere panel control.

€150 die ze aanrekenen, je kon hem ook zelf terug brengen dan was van die €150 geen sprake, lijkt me normaal dat een winkel voor een product van deze omvang het niet gratis komt ophalen.

Nuja uiteindelijk heb je gewoon recht op een goed werkend product en dat heb je nu, voor die €150 moet je bij Lg ook niet gaan vragen want die ga je via hun echt niet terug krijgen.

Enige wat je nog evt kan doen is verwijzen naar Tv smits zijn eigen retour beleid, op de site spreken ze immers van €59  retourkosten.

Winkeliertje spelen heeft nu eenmaal ook nadelen.
Een van die nadelen is dat jij verantwoordelijk bent voor wat je verkoopt.

Ik sluit een overeenkomst met Smits niet met LG.

Qua valse start doel ik op telefonisch afschepen en filmpjes van andere toestellen sturen (dus voortaan graag eerst lezen).

stevie1

#29
Quote from: Johnny_Bravo on February  3, 2022, 14:01:56
Winkeliertje spelen heeft nu eenmaal ook nadelen.
Een van die nadelen is dat jij verantwoordelijk bent voor wat je verkoopt.

Ik sluit een overeenkomst met Smits niet met LG.


  :clapping:^^ :clapping:

darkrunner

#30
Quote from: Johnny_Bravo on February  3, 2022, 14:01:56
Winkeliertje spelen heeft nu eenmaal ook nadelen.
Een van die nadelen is dat jij verantwoordelijk bent voor wat je verkoopt.

Ik sluit een overeenkomst met Smits niet met LG.

Qua valse start doel ik op telefonisch afschepen en filmpjes van andere toestellen sturen (dus voortaan graag eerst lezen).
Smits heeft in deze toch niks verkeerd gedaan...
En je koopt indd bij Smits die €150 claimen bij Lg  is dan toch ook raar want je hebt geen overeenkomst met Lg zoals je zelf aanhaalt..

Johnny_Bravo

Quote from: darkrunner on February  3, 2022, 15:06:43
Smits heeft in deze toch niks verkeerd gedaan...
En je koopt indd bij Smits die €150 claimen bij Lg  is dan toch ook raar want je hebt geen overeenkomst met Lg zoals je zelf aanhaalt..

Lees AUB.

Smits heeft in de eerste instantie mijn klacht willen afhandelen als "dat hebben ze allemaal" zonder er überhaupt naar te komen kijken.
Vervolgens sturen ze (ik val in herhaling) filmpjes van andere toestellen (ander merk) met de melding: kijk....deze hebben het ook.

Dus JA. Dat is verkeerd.

De € 150,- heb ik zelf geaccepteerd om van de discussie af te zijn.
Claimen bij LG is iets wat ik overweeg omdat het een toestel mankement is.

darkrunner

Euhh nee dat is niet verkeerd of moeten die bij elk bericht direct in de bestelwagen springen en een nieuw vervang toestel brengen dan, voor hetzelfde geld had je de deuk er zelf in gemaakt door te laten vallen ofzo, is van hun kant toch ook normaal dat ze dingen eerst nader bekijken (de deuk zal voor hun uiteindelijk de doorslag hebben gegeven om toch iemand langs te sturen)

Op een week tijd ben je van een toestel met fouten naar een nieuw correct vervang toestel gegaan, ik ken andere winkels hoor waar het veel langer duurt.




Johnny_Bravo

Quote from: darkrunner on February  3, 2022, 15:25:09
Euhh nee dat is niet verkeerd of moeten die bij elk bericht direct in de bestelwagen springen en een nieuw vervang toestel brengen dan, voor hetzelfde geld had je de deuk er zelf in gemaakt door te laten vallen ofzo.

Je leest niet, begrijpt het niet of wil het niet begrijpen of je werkt bij Smits, kan ook nog.

Nergens zeg ik dat het DIRECT moet.
Maar elke klacht moet je serieus nemen. Zeker als je de klacht niet hebt gezien.
Telefonisch afschepen is geen service.

Daarnaast (en nu voor de 8e keer) misleidende informatie (lees: bewust verkeerde filmpjes sturen) is WEL verkeerd !!

Pas toen ik naar de winkel ging, werd er actie ondernomen.

PS: nu wel de tekst verkeerde filmpjes gelezen ?


darkrunner

Bewust verkeerde filmpjes sturen is ook maar een aanname
Dat na 1 tel gesprek er geen passende oplossing is lijkt me ook logisch, dag erna ben je uitgenodigd om naar de winkel te gaan, zie het probleem toch echt niet hoor.

chansig

Even. Als jullie voor mij doordiscusieren (mogelijk omdat jullie denken dat het nog niet helder is) dan mag het stoppen. Ik snap het. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Refie

Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Johnny_Bravo

Quote from: darkrunner on February  3, 2022, 16:21:08
Bewust verkeerde filmpjes sturen is ook maar een aanname
Dat na 1 tel gesprek er geen passende oplossing is lijkt me ook logisch, dag erna ben je uitgenodigd om naar de winkel te gaan, zie het probleem toch echt niet hoor.

De medewerker van de winkel heeft zelf aangegeven dat een van de filpmjes van de Sony Bravia was....

Maar prima.
Het wordt zo een nutteloze discussie en het gaat totaal niet meer over het initiële probleem.

Voor alle anderen: mocht je een LG kopen van dit formaat, probeer dan aanvullende afspraken te maken.

bokkes

Quote from: Johnny_Bravo on February  3, 2022, 17:15:29
Voor alle anderen: mocht je een LG kopen van dit formaat, probeer dan aanvullende afspraken te maken.
Ja want dit scherm gaat niet naar LG retour, maar naar de volgende die via de website besteld.
Hopelijk is zijn muur wel recht en trekt hij niet krom :hehe:

Thamaesta

ik laat alvast een kromme muur maken, dan valt het niet op. Hopelijk kan ik het scherm voor een flesje wijn bij Smits ophalen :headbanging:

Al met al ben ik blij dat het probleem is opgelost.
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic