LG Oled 83C14LA - oneffenheden (Opgelost door Smits Arnhem)

Started by Johnny_Bravo, January 30, 2022, 14:54:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johnny_Bravo

[Update]
Vandaag kwam een zeer aardige man mijn nieuwe tv brengen.
De oude bewust laten hangen om het euvel te laten zien.

Hij gaf direct aan dat hij bij LG wel bekend was met oneffenheden, maar geen deuken en zeker niet op die plek.

Samen de oude TV eraf gehaald en de nieuwe opgehangen.
Folie eraf en.....netjes vlak, zoals het hoort.

Dank aan Smits die naast een valse start, zoals hieronder beschreven, wel de klacht hebben opgelost.
Jammer is en blijft dat ik wel voor de oplossing € 150,- moest betalen, maar gezien de uiterst scherpe prijs bij Smits, begrijp ik dat de marges flinterdun zijn.

Ik ga de € 150,- proberen te claimen bij LG.
Daar ligt immers de verantwoordelijkheid.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------








Vorige week heb ik mijn nieuwe LG Oled 83C14LA ontvangen.

Besteld bij Smits in Arnhem.
Netjes binnen 2 dagen geleverd.

De vorige (LG OLED 77CL6A) had ik ook bij Smits aangeschaft en dat ging prima.

Direct uitgepakt, opgehangen en uitgeprobeerd.
Als eerste kreeg 2x een nieuwe update voor mijn kiezen.
Het OS is sowieso een enorme verbetering ten opzichte van de 77" uit 2020.

Vooral de OLED care setting lijkt out of the box een prima weergave te presenteren.

Na het beeld op dode pixels te hebben gecontroleerd, eerst maar eens de doos naar zolder verhuisd.

MAAR.....Ineens trok het zwarte paneel (de TV stond uit) mijn aandacht.
De frontplaat heeft deuken en is alles behalve strak.

Direct gebeld met Smits, maar eigenlijk werd ik direct afgescheept met "Dat hebben ze allemaal....dan moet je dit scherm niet nemen....Als het scherm aan staat, zie je er toch niks van ?"

Als ik een nieuwe auto koop, zitten er toch geen deuken in ?

Ik kreeg een 3-tal filmpjes waaruit ik (blijkbaar) op zou moeten maken dat het bij die exemplaren ook speelde

Na een dag toch maar besloten om Smits opnieuw te mailen en mijn ongenoegen te uiten.
Hierna werd ik uitgenodigd om in de winkel het exemplaar te komen bekijken.

Dat heb ik gedaan.
Dit exemplaar was vele malen strakker dan die van mij. Niet 100%, maar acceptabel.
Ik toonde de foto's van de oneffenheden in mijn scherm en er werd verwezen naar een Sony OLED.
ja...duh; andere prijsklasse.
Het werd mij ook duidelijk dat niet alle filmpjes van de LG waren, maar van een Sony.

Er werd aangeboden om mijn scherm om te ruilen voor het winkel exemplaar.
Dat gaan we dus niet doen....het scherm stond er al een paar maanden en vol vette vingers.
Mijn scherm zal ik nooit met mijn vingers aanraken, als het niet nodig is.

Na wat discussie in de winkel, kreeg ik de melding dat LG het scherm niet terug zou nemen en het Smits geld zou kosten.
Ik ken mezelf een beetje  ;D en weet dat ik me enorm ga ergeren aan de oneffenheden.
Ik heb aangeboden om tegemoet te komen in de kosten en krijg nu donderdag aanstaande mijn nieuwe scherm.

Geen idee hoe deze eruit ziet, maar wel de afspraak gemaakt dat wanneer er weer deuken en duidelijk zichtbare oneffenheden inzitten, beide schermen mee terug kunnen.

De omruil kost me overigens wel € 150,-.








Trabuca

Weet koop op afstand, gewoon terug sturen.
Niet netjes, maar als dit de houding van de verkoper is...
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Johnny_Bravo

ja...terug nemen was uiteindelijk ook de optie die ze kosteloos aanboden, maar zoals ze het zelf benoemde: Wij doen niet mee aan het wisselen van schermen totdat er een goede tussen zit.

Nou....in die prijsklasse moet het gewoon goed zijn. Beeld EN afwerking.

toetertje

Philips (lg scherm) heeft daar ook vreselijk last van.
Heb hemel en aarde moeten bewegen om een toestel te krijgen wat voor mij acceptabel was.
Zo'n spijt dat ik hem in de winkel had gekocht, via internet had ik hem gewoon terug kunnen
sturen. Nu moest ik eerst naar de winkel, daarna 2 x iemand van de winkel komen kijken.
Daarna 2 x iemand van ce repair. Daarna heb ik het bij het derde toestel maar opgegeven.
De volgende koop ik echt weer online, dat scheelt een bak ellende.

https://www.youtube.com/watch?v=kPIgr9tZ5xs&ab_channel=chevyvan

Johnny_Bravo

Ik heb even jouw filmpje bekeken, maar dat zou voor mij ook onacceptabel zijn.

toetertje

Quote from: Johnny_Bravo on January 30, 2022, 15:48:31
Ik heb even jouw filmpje bekeken, maar dat zou voor mij ook onacceptabel zijn.

En die van het filmpje was al iets beter dan die ik daarvoor had.  :devil:
Het probleem is alleen, dat de winkelier en ook Philips zelf dit normaal vinden.
Het is zeker geen defect, en niet zichtbaar bij gebruik. Met andere woorden je
moet het er maar mee doen. Wat verwacht ik ook voor net geen 2K.  :nopompom:

Johnny_Bravo

precies....de arrogantie van de fabrikanten.

Mijn 77" was zo strak als een biljartlaken.
ik heb er spijt van dat ik hem heb verkocht.

stevie1

Quote from: Johnny_Bravo on January 30, 2022, 16:02:28
precies....de arrogantie van de fabrikanten.

Mijn 77" was zo strak als een biljartlaken.
ik heb er spijt van dat ik hem heb verkocht.
Misschien zijn de schermen of althans de techniek om ze zo groot te maken nog niet helemaal klaar voor.
Ben iig bij met deze info, aangezien ik een 65 heb en de 77 zou overslaan wachtende op de 83-gers voorbij de pioneers fase (marketing technisch)
Maar wat vond jij van de overstap van 77 naar 83.
Merkte jij heel erg veel verschil in grote?

toetertje

Quote from: stevie1 on January 30, 2022, 21:43:02
Misschien zijn de schermen of althans de techniek om ze zo groot te maken nog niet helemaal klaar voor.

Bij mij gaat het om een 55 inch.

stevie1

Quote from: toetertje on January 30, 2022, 21:51:08
Bij mij gaat het om een 55 inch.
Ohhh dat is zeker niet goed nee; zou ook zeker terug gegaan zijn.
Misschien ligt het aan mij, maar dit is het eerste wat ik hierover gelezen of gehoord heb.

toetertje

Het komt echt veel voor. In de winkel zie je het niet, omdat de schermen
dan allemaal aan staan, en je vaak kunstmatig tegenlicht hebt. Ik heb het
bij de derde opgegeven, omdat ik met mijn rug tegen de muur stond.
Zelfs rechtsbijstand kon niets betekenen, want het toestel is niet defect.
Een vriend van mij heeft vorige week een nieuwe Lg 65 inch gekregen, en
die heeft het ook iets. Het lijkt wel erger te worden, op het moment dat je
ze ophangt.

mijkie

Als het erger wordt als je ze ophangt, moet het in de constructie van de tv en beugel zitten, dan zal de tv vervormen als je hem op de beugel schroeft, als eens gekeken als je de beugel monteert met de tv nog liggend op tafel of op een bank ?

Is de mal van de kunststof achterkant niet goed gemaakt of vervormd door te heet uit de mal in de fabriek te halen ?

Misschien kun je het oplossen door in de bovenkant, een paar ringetjes (extra) tussen beugel en tv te doen of de onderkant misschien ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

toetertje

Daar is al naar gekeken, maar dat is niet van buitenaf op te lossen.
De beugel zit ook mooi vlak tegen de tv, en is extra zwaar. Ik denk
wel dat het in die richting zit. Maar dan hoe het scherm aan de behuizing
vast zit. Het scherm is ook groter dan de kast erachter.

mijkie

Als je de tv neerlegt en je legt de beugel er los op, sluit hij dan ook netjes overal aan ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

toetertje

Quote from: mijkie on January 31, 2022, 01:40:09
Als je de tv neerlegt en je legt de beugel er los op, sluit hij dan ook netjes overal aan ?

Ja, daar is speciaal op gelet, zelfs een andere (zwaardere) beugel aangeschaft, voor de derde Tv.
Maar, dit is een veel voorkomend dingetje hoor. Heb toen kritisch in de winkel gekeken, en
gevraagd of alle toestellen even uit mochten. Meer dan de helft van de oled toestellen had dit.
Volgens Philips ook volkomen normaal. Niet iedereen valt het op, heeft ook te maken met de
locatie en lichtinval op de Tv. Nog even ter informatie, heb ze gelukkig niet zelf opgehangen.

kermy

Hier hangt sinds een week of vier een Sony XR77A80J, en die heeft het ook als ik de reflectie en de hoek van kijken ernaar varieer. Uiteraard in de off stand, met beeld heb ik nog niets anders gezien dan werkelijk fantastisch beeld.

Wij kwamen van een 14 jaar oude Panasonic plasma, en ik kan niet zeggen dat ik die ook maar een moment gemist heb.

Als je gaat zoeken op www vind je allerlei verhalen en rapporten van schermen die het in meer of mindere mate hebben, maar in de meeste gevallen word ook melding gemaakt van het feit dat met beeld er niets van te zien is.

Als ik hier over ga klagen bij Platte tv, dan krijg ik misschien een nieuwe tv, maar gezien de ervaringen daarmee te lezen op het www kun je dan nog wel eens een tv krijgen die het erger heeft. Voor mij laat ik het zo, of ik moet er rare dingen van in beeld gaan zien.

En, we willen allemaal perfectie, maar inmiddels heb ik de hoop daarop al lang opgegeven, en dan maakt het niet uit waar het over gaat. Het is zo het is.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Refie

Ik heb niets voor of tegen Smits in Arnhem, maar ik denk dat je ze bewust negatief belicht in het onderwerp.
Kan me zeker voorstellen dat ze niet de reactie hebben gegeven die je wenste.
Maar, ze bieden aan om te retourneren of tegen minder dan hun kostprijs te ruilen.
2 min googlen voor je aankoop en je had geweten wat je nu weet. Wat je er mee doet mag je zelf weten  :devil:
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

J.A.F._Doorhof

Voor de volledigheid
We hebben een goedkope 65" achter het projectie scherm en daar zie je ook onze led strips niet netjes recht lopen. Kijk je tv is er niets aan de hand maar reflecties hebben wel een afwijking.

Ofwel je ziet dit in heel veel grote displays.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rayz25

Ik heb paar weken terug een oled 77c16 gekocht en had dit soort dingen al eerder op diverse forums gelezen onderandere op tweakers gelukkig was mijn scherm haar strak slechts 1 half dode pixel gevonden die na een dag is gaan werken gelukkig  ;D 

quattronl

Ik kan bij mijn Pana 65" oled (= ook een LG panel) niks geen oneffendheden vinden.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

stevie1

#20
Quote from: Refie on January 31, 2022, 15:16:31
Ik heb niets voor of tegen Smits in Arnhem, maar ik denk dat je ze bewust negatief belicht in het onderwerp.
Kan me zeker voorstellen dat ze niet de reactie hebben gegeven die je wenste.
Maar, ze bieden aan om te retourneren of tegen minder dan hun kostprijs te ruilen.
2 min googlen voor je aankoop en je had geweten wat je nu weet. Wat je er mee doet mag je zelf weten  :devil:
Ik herinner mij wel mij eerste aankoop bij smits; een pioneer 43" hupeldepup.(€3500) in 2004. Ik bestelde er speakers bij (die er naast gehangen konden worden, maar wilde later toch alles via de receiver (geluid toen) laten lopen. Ik bestelde de speakers een week voor de aflevering af en moest de helft dokken toen. Ik was zo blij met mijn plasma toen dat ik er geen werk van maakte. Vond 150 euro niet zo een probleem. Nu denk ik van dat het totaal niet klopte.  Dus ik geloof het zeker wel. Toch ff proberen.
Ik heb een lg c9 en heb ontzettend veel lichtinval als ie uitstaat (weerspiegeling). Bij oneffenheden was ie allang terug geweest. Dan een qled

Johnny_Bravo

#21
Quote from: Refie on January 31, 2022, 15:16:31
Ik heb niets voor of tegen Smits in Arnhem, maar ik denk dat je ze bewust negatief belicht in het onderwerp.
Kan me zeker voorstellen dat ze niet de reactie hebben gegeven die je wenste.
Maar, ze bieden aan om te retourneren of tegen minder dan hun kostprijs te ruilen.
2 min googlen voor je aankoop en je had geweten wat je nu weet. Wat je er mee doet mag je zelf weten  :devil:

Bewust negatief belicht ?!?!?!
Ik geef toch aan dat de levering van de vorige en deze perfect ging ?
Ik heb veel bij Smits gekocht en veel mensen richting Smits gestuurd., maar ik word niet graag afgescheept met "dat hebben ze allemaal" en dan vervolgens een filmpje van een andere tv sturen.
Sorry hoor, maar dat is misleidend.

Retourneren zijn ze verplicht.
Omruilen niet, maar daar rekenen ze dan ook € 150,- voor.

2 minuten googlen geeft niet aan dat dit type er last van heeft.
Misschien kan je de gevonden informatie delen in plaats van aangeven dat het vast vindbaar is.

Marcel87

Zoals jij je verhaal stelt, en daarnaast de verkopende partij hebt benoemd in je topic titel, komt dit natuurlijk wel negatief over. Ik denk dat Refie dat bedoelde, je kunt het ook hebben over 'de verkopende partij'.

Het is je goed recht hoor, je bent gefrustreerd, wat volledig te begrijpen is. Alleen in dit geval heeft Refie wel degelijk een punt, maar dat heb je vast niet zo bedoeld!

Hopelijk kun je uiteindelijk toch genieten van je mooie tv! Ik had hier zelf nog nooit van gehoord overigens, weer wat geleerd dus.
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Refie

Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Thamaesta

Ik ben juist blij dat er dergelijke ervaringen met naam van de organisatie wordt genoemd, zowel positief als negatief. Ik denk dat dit als een extra stimulans kan werken om de beste service te leveren aan de klant.

in deze ben ik dan extra gewaarschuwd en zorg ik dan, als ik zaken met deze organisatie wil doen, dat ik aanvullende afspraken maak over de garantie ed.
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic