Oppo 203 freeze.

Started by Erik66, January 30, 2022, 09:09:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik66

Hallo allemaal,

ik ben al een paar jaar in het gelukkige bezit van een prachtige Oppo 203
geen enkel vuiltje aan de lucht en heel veel kijk plezier, enkel heel af en toe blijft het beeld hangen een soort 'freeze'.
Het geluid valt weg en het scherm bevriest, slaat vast en doet niks meer.

Ik kijk enkel films via USB docking station met een eigen power supply.
Ik had hem eerst gekoppeld aan de USB 3.0 ingang later las ik dat je beter af was via de USB 2.0 ingang aan de voorkant
en inderdaad dat ging een hele tijd goed enkel gisteravond weer een 'freeze' gehad.

Een keer op de achteruit knop op de RC drukken en vervolgens  op de vooruitknop en ik kon weer verder kijken, 'play' werkt niet.

Heeft iemand hier er toevallig een soortgelijke ervaring of misschien zelfs een oplossing?
Het gebeurt heel af en toe en is niet echt een groot probleem.

Dank u allen. ;)

Rowdy

Heb je al geprobeerd om hem een paar minuten helemaal spanningsloos te maken door de stekker uit het stopcontact te halen?

Erik66

#2
Quote from: Rowdy on January 30, 2022, 09:36:53
Heb je al geprobeerd om hem een paar minuten helemaal spanningsloos te maken door de stekker uit het stopcontact te halen?
Nee, dat nog niet.
Speler staat niet op een netwerk aangesloten is helemaal stand-alone alle netwerk opties staan off.

Jack_D

Fabrieksinstellingen eens terug zetten en alles nieuwe instellen.


Heb je het ook als je direct een usb-stick inplugt zonder het docking station.

ik heb met mijn 203 deze problemen trouwers niet, maar heb het nooit met een usb-docking station geprobeerd, gewone direct usb-stick op mijn 203 werkt zonder problemen.

Erik66

#4
Ik heb even dit advies gevolgd:

1) Remove any disc from the tray and make sure you are not playing any media files.
2) Erase Persistent Storage
3) Reset Factory Defaults
4) When that finishes, power down the player. Disconnect from wall power. Press and hold Power button on the Front Panel for a couple seconds (this is to drain any residual power and force the player to do a complete restart on the next power up).
5) Plug back in and power up normally.
6) Restore your preferred settings

Tot nu toe geen freezes en alles werkt normaal, maar het gebeurt ook zelden moet ik zeggen, maar ben er liever helemaal van af.
Maar we zullen zien. Direct via de USB stick doe ik niet daar past geen hele film op (tenminste niet op mijn usb-sticks) ik doe film via een SSD in dockingstation en eventueel een sub op usb stick via de poort aan de voorkant erbij dat werkt perfect.