2de hands budget speakers voor een kleine gameroom.

Started by loki504, January 29, 2022, 22:17:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

loki504

Hey mensen

Ik ben weer mij. Gameroom aan het uitbreiden met wat beter geluid. Want gamen met tv geluid is toch een beetje meh.
Nu heb ik het volgende al in bezit.

Xbox one X(dit gaat een XSX worden)
2x wharfedale delta 30 en 2x no name random boxen
magnat vector needle center 10(center)
samsung hw-c500(receiver).
En een oude subwoofer die ik wel wil vervangen.

Het is een klein kamertje van 4 bij 3 meter ongeveer.
Nu kon ik ergens goedkoop(25 euro) een setje JBL lx800 zuilen kopen.
Nu vroeg ik mij alleen af of die niet iets te zwaar zijn voor mijn receiver dan wel kamertje. Uiteraard kan je voor 25 euro wel een gokje nemen. Maar moet er ook nog een stukje voor rijden. En zou ook zonden zijn als ze te zwaar voor mijn kamer/receiver zijn.

Wat ik voornamelijk wil bereiken is wat meer zuivere bass.(de sub ga ik al vervangen). Maar uit die delta komt echt 0 bass en dat mis ik nu wel een beetje

KayaRahnee

#1
Quote from: loki504 on January 29, 2022, 22:17:52
Hey mensen
Wat ik voornamelijk wil bereiken is wat meer zuivere bass.(de sub ga ik al vervangen). Maar uit die delta komt echt 0 bass en dat mis ik nu wel een beetje

Mijn bescheiden mening:
Krijg je vooral door goede sub die goed is ingesteld, goede plaatsing speakers en een fatsoenlijk verzorgde akoestiek.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

loki504

Dank voor je berichtje.

Dan wordt het eerst een sub. En dan gaan we veder kijken.
Dank je wel.