Nieuwe Oled 55 inch

Started by mijkie, January 29, 2022, 21:07:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

Ik ben voorzichtig aan het kijken voor een andere Oled, een 55 inch maar, waar kun je nog betrouwbare reviews vinden ?

Zijn er veel verschillen in de laatste generaties of zeggen jullie, houden dat ding en klaar !

Heb hier een gekalibreerde 55E8 van LG en ik doe het niet omdat het moet maar, omdat het kan ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

stevie1

Heb jij ook al vergeleken met wat je voorzichtig aan het kijken ben?
Wordt het weer een LG/ Sony of Pana
Welke meerwaarde zou de nieuwe moeten hebben?
Als jij het aan mij vraagt zou k zeggen nog ff uitzingen, omdat de E8 volgens mij zo slecht nog niet is.

Kerre

Indien de E8 problemen heeft (in branden ofzo) en je een formaat groter wilt (65/70+ inch) zou ik deze gewoon aanhouden. Maar ja dat is de mening van iemand die nog een oude lcd Sony uit 2014 gebruikt. (Wel 4K, geen HDR)
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

mijkie

Quote from: stevie1 on January 29, 2022, 23:53:14
Heb jij ook al vergeleken met wat je voorzichtig aan het kijken ben?
Wordt het weer een LG/ Sony of Pana
Welke meerwaarde zou de nieuwe moeten hebben?
Als jij het aan mij vraagt zou k zeggen nog ff uitzingen, omdat de E8 volgens mij zo slecht nog niet is.

Daarom mijn vragen, inbranden heb ik geen last van, blijft een 55 inch omdat ik niet groter kwijt kan en was benieuwd of er werkelijk veel verschil in zit, de modellen 2018/2019 en de huidige modellen

Of ik al vergeleken heb, ik wilde graag weten wat betrouwbare sites zijn om dat te gaan doen ;)

Er zijn hier vast mensen die een nieuwer toestel hebben als de E8 en slecht is hij echt niet op de AB na, dat vind ik een onding maar, dat is smaak/gevoel oid
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Bertus69

Mijn Oled LG 55" heb ik in het voorjaar 2018 aangeschaft, nog steeds super. Vriend van me heeft nu een maandje of 5 de LG Oled 65" G7 of 8 hangen. Op wat nieuwe instellingen na en nog wat van die dingen (die je 1x instelt en nooit meer naar omkijkt) kan ik nu niet zeggen dat zijn tv heel veel beter is.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Multimediaknaller

Quote from: mijkie on January 29, 2022, 21:07:46
Ik ben voorzichtig aan het kijken voor een andere Oled, een 55 inch maar, waar kun je nog betrouwbare reviews vinden ?

Zijn er veel verschillen in de laatste generaties of zeggen jullie, houden dat ding en klaar !
Er is maar een goede raadgever en dat zijn je eigen ogen, trek er eens op uit zou ik zeggen en als verkopers meteen beginnen met "Momenteel beste TV te verkrijgen" of "Betere zwartwaardes" dan bedank je hem voor de koffie van dik 4 uur oud en ga je naar een volgende.

Heb zeer goede ervaringen met 'horizontale  beeldbuis' Groningen 

stevie1

Quote from: mijkie on January 30, 2022, 00:02:02
Daarom mijn vragen, inbranden heb ik geen last van, blijft een 55 inch omdat ik niet groter kwijt kan en was benieuwd of er werkelijk veel verschil in zit, de modellen 2018/2019 en de huidige modellen

Of ik al vergeleken heb, ik wilde graag weten wat betrouwbare sites zijn om dat te gaan doen ;)

Er zijn hier vast mensen die een nieuwer toestel hebben als de E8 en slecht is hij echt niet op de AB na, dat vind ik een onding maar, dat is smaak/gevoel oid
Zoals een ander forumlid al opperde; zelf kijken en de tijd voor nemen.
Denk met alle respect dat je het houdt bij de E8. Die langzame (trage) beelden die getoond worden met de winkel modus kunnen je soms foppen. Daar staat alles op maximaal en je ziet een foto bewegen ahw dus bare that in mind.
Misschien een logitech harmony aanschaffen; zo eentje met een hub. Daar zal je geen spijt van krijgen. Dan is je mobietje of tablet ook een ab. (vooral als je zoals ik vergeet hem zo nu en dan op te laden

mijkie

De E8 hoeft niet weg, ik was benieuwd of de nieuwere generaties beduidend beter zijn, dan zou ik zeker op onderzoek uitgaan en ik wilde een paar tips over betrouwbare sites, waar nog onpartijdige of niet gesponsorde reviews gedaan worden.

Een Logitech en ik hebben al een paar keer kennis gemaakt en wij worden geen vriendjes, ik werd wel weer blij van een NEEO maar, die zijn gestopt met ondersteuning en zijn doorgegaan met Control4 en dan krijgen echt een ander prijskaartje

Voor de remote zou ik wel wat anders willen, zeker als dat een programmeerbare is en ik de rest ook in kan leren of stellen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

stevie1

Quote from: mijkie on January 30, 2022, 22:24:56
De E8 hoeft niet weg, ik was benieuwd of de nieuwere generaties beduidend beter zijn, dan zou ik zeker op onderzoek uitgaan en ik wilde een paar tips over betrouwbare sites, waar nog onpartijdige of niet gesponsorde reviews gedaan worden.

Een Logitech en ik hebben al een paar keer kennis gemaakt en wij worden geen vriendjes, ik werd wel weer blij van een NEEO maar, die zijn gestopt met ondersteuning en zijn doorgegaan met Control4 en dan krijgen echt een ander prijskaartje

Voor de remote zou ik wel wat anders willen, zeker als dat een programmeerbare is en ik de rest ook in kan leren of stellen
Ik heb op you tube heel wat reviews gezien bv toen ik mijn c9 kocht. De c8 was bijna identiek qua beeld kwaliteit, maar prijs technisch ben ik toch voor het nieuwere model gegaan toen. Denk dat dat ook aardig onafhankelijk is/ was.
Ik ben toch benieuwd hoe lang geleden het was toen je datje met een  logitech gewerkt heb. Probeer je niks te verkopen hoor.

mijkie

Heb de laatste generatie nog geprobeerd, met die hub, kreeg het niet voor elkaar om t goed te krijgen en alles bedienbaar en heb er echt uren in gestoken

Logitech is toch gestopt met AB's maken ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

stevie1

Quote from: mijkie on January 30, 2022, 23:03:26
Heb de laatste generatie nog geprobeerd, met die hub, kreeg het niet voor elkaar om t goed te krijgen en alles bedienbaar en heb er echt uren in gestoken

Logitech is toch gestopt met AB's maken ?
niet dat ik weet. Hij kan inderdaad wat kuren vertonen zo nu en dan, maar meestal wordt hij ook gestoord door ook wat we erom heen hebben. Een huis tegenwoordig zit met zoveel signalen door elkaar en een vaak overbelast wifi systeem waar wij niet bij stilstaan. Ik zou er iig niet meer zonder kunnen

mijkie

Signalen vallen hier wel mee, gebruiken geen BT en wifi is dik voor elkaar, toen ook al ......

Heb even gekeken en ik had de voorganger van de elite, die met die hub

Ga wel even rondkijken, NEEO is zoals ik zei gestopt maar, er waren weer een paar andere op de markt gekomen via Kickstarter, eens kijken of daar iets goeds tussenzit wat nog enigszins betaalbaar is

thnx so far
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6