Advance micro streamer

Started by addesmo, January 29, 2022, 17:54:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addesmo

Omdat ik eigenlijk in de tweede set uitsluitend internet radio luister, overweeg ik de daar gebruikte Marantz nd8006 te vervangen door de Advance wtx micro streamer. Lekker simpel en ruimt mooi wat op, maar heeft iemand hier er ook ervaring mee toevallig? Op internet vind ik toch aardig wat positieve berichten.

twani


Luukjr

Quote from: addesmo on January 29, 2022, 17:54:20
Omdat ik eigenlijk in de tweede set uitsluitend internet radio luister, overweeg ik de daar gebruikte Marantz nd8006 te vervangen door de Advance wtx micro streamer. Lekker simpel en ruimt mooi wat op, maar heeft iemand hier er ook ervaring mee toevallig? Op internet vind ik toch aardig wat positieve berichten.

Ik heb deze streamer enige tijd gebruikt, maar was niet tevreden over de geluidsweergave kwaliteit. Het klonk nogal zacht, wollig en levenloos. De volumeknop van de versterker dan maar zo wijd mogelijk open zetten bracht geen soelaas. Ik zou de Marantz nd8006 nog maar een tijdje blijven gebruiken, lijkt mij een prima apparaat.



addesmo

Dank voor de reactie's, maar het leuke vande advance leek mij nu net dat die een Wolfson dac bevat en ook nog rca aangesloten wordt, wat makkelijk is met een buizenversterker waar hij op moet ;D
Helaas lees ik dan nu een wat mindere ervaring met de geluids kwaliteit.  Misschien maar eens vragen bij de winkel of ik hem mag proberen en anders toch maar wat hoger op in de range zoeken, bijvoorbeeld dit
https://hifi.nl/artikel/30512/Advance-Paris-WTX-Stream-Tubes-kleine-streamer-met-buizen-en-klasse-A-eindtrap.html

JGvH

Heb de microstream gehad, werkte stabiel maar geluidskwaliteit is zozo. Gebruik nu Epsilon connect streamer van €119, deze gebruikt ess dac en deze klinkt zeker beter in mijn oren. Zit ook handig verloopkabeltje bij als niet rechtstreeks op rca past.

addesmo

Marantz heeft nieuwe eigenaar gevonden, dus ik heb de Advance maar in huis gehaald. En ik moet zeggen, klinkt prima! Misschien iets minder diepte dan de Marantz, maar zeker prima voor mijn gebruik om internet radio te hebben. Wat iemand zei dat hij wat dof klonk is bij mij zeker niet zo. Misschien ook wel omdat er blijkbaar een Ess dac chip inzit inplaats van de Wolfson. Tenminste volgens het doosje.
In gebruik vind ik hem plezieriger dan de Marantz.