Cocktail audio

Started by Gaza11, January 28, 2022, 14:33:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaza11

Goedendag

Ik ben van plan om een apparaat van cocktail audio aan te schaffen nl een X14,
Ben al druk bezig om zoveel mogelijk er over te lezen, maar ben ook benieuwd naar gebruiks ervaringen van forum leden.

DeX14 word aangesloten op een Marantz SR 7008 met Monitor Audio Silver 300

Gr René

twani

Quote from: Gaza11 on January 28, 2022, 14:33:55
Goedendag

Ik ben van plan om een apparaat van cocktail audio aan te schaffen nl een X14,
Ben al druk bezig om zoveel mogelijk er over te lezen, maar ben ook benieuwd naar gebruiks ervaringen van forum leden.

DeX14 word aangesloten op een Marantz SR 7008 met Monitor Audio Silver 300

Gr René

Ik weet alleen dat er flink veel gebruikers loeiboos op Cocktail zijn vanwege het zeer langdurig uitblijven van de door fabrikant beloofde updates, zelfs nog op relatief jonge apparaten...

Gaza11

Ok heb er wel wat over gelezen maar begreep dat het wel wat mee valt. ( dus niet)

Maar zijn er hier op dit forum dan helemaal geen gebruikers van cocktail audio.

ik las dat de Music db van cocktail audio wel voor wat problemen kon zorgen, wat betreft aangeleverde bestanden (hoeveelheid)

Xander32

In deze prijsrange zou ik vooreen Bluesound Node gaan, bewezen kwaliteit, een bewezen app en met regelmaat updates.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WillyP

Ik heb een Cocktail op proef gehad, ik meen de X50. In eerste instantie vond ik het een leuk apparaat. Wel vond ik het binnenwerk nogal liefdeloos in elkaar gezet, dat moet beter kunnen, maar goed het gaat om de klank. Daar was op zich niets mis mee, alleen er was een ander probleem. Wat ik ook probeerde, het lukte me niet om via het netwerk de hard disk te benaderen. Ik dacht even nog dat het aan mij lag maar de dealer en een meegekomen IT-expert kregen het ook niet voor elkaar. Toen hebben ze het apparaat weer meegenomen. Geen positieve ervaring dus.

WillyP