Tweedehands - JVC HD550 of Epson TW6700?

Started by frankp, January 28, 2022, 06:56:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frankp

Uiteraard gaat m'n huidige beamer (TW2900) defect in een periode dat het beschikbare budget voor een nieuwe moet worden gestoken in de verbouwing van de woning, dus ben ik op zoek naar een tijdelijke en goedkope vervanging.

Hier op het forum staat een Epson TW6700 te koop en op Tweakers een JVC HD550.
Iemand een tip welke van de 2 te kiezen?

Of heeft iemand misschien nog een andere tip voor een tweedehands beamer van max €500?

J.A.F._Doorhof

Beide zou ik eerst goed gaan bekijken
Het zijn beide oude projectoren met hun eigen problemen. Vooral qua paneel degradatie.

Als beide beide boven de 2000 uur zitten zou ik toch doorsparen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frankp

De TW6700 heeft 740 uur gedraaid, dus dat zou prima kunnen. Van de HD550 weet ik nog niet wat de lampuren zijn.
Doorsparen is niet echt een optie, aangezien ik nu zonder beamer zit en de HT dus onbruikbaar is  :crazy:.

J.A.F._Doorhof

#3
Dan zou ik eerst gaan kijken

Zet een even een zwart scherm op en zet de focus in beide extremen om te checken voor stof. Daarna een wit scherm om te checken voor kleur verschillen. Er is altijd iets maar het mag absoluut niet teveel zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frankp


scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

frankp

Uiteraard had ik de X500 gezien, maar die is helaas 2x m'n budget  :nopompom: