Twee nieren en een rib uit je lijf SILTECH TRIPLE CROWN SPEAKER CABLE

Started by Kjelt, January 26, 2022, 17:18:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

De kabel zorgt vooral voor veel echo bij mij.
Mijn kluis is danig leeg dat daar vooral echo te horen is :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vergeerr72

Quote from: VlisChris on January 27, 2022, 18:56:06
De kabel zorgt vooral voor veel echo bij mij.
Mijn kluis is danig leeg dat daar vooral echo te horen is :D
Zie je maar weer dat het weer op Akoustiek aankomt.  Een  goed gevulde kluis hoort daarbij.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2022, 17:53:40
Hans kerel ;)
Ik sta er heel simpel in.

Kan een kabel verschil maken ?
Jazeker. Zelf gehoord keer op keer.

Maar is het geld waard ?
Ik vind 25-100 euro voor een setje interlinks (2) relatief normaal voor een goed set.  Daarboven begin ik toch echt veel meer te zien in aanpassingen van acoustiek .

Je kan tonnen in een set stoppen maar als de RT60 of ITDG van een ruimte verkeerd is dan kun je nooit de juiste weergave krijgen.

Hier was de beste tweak een IKEA boekenkast met wat boeken erin achterin het home theater ;)
Je wil niet weten hoeveel dat scheelde in de verstaanbaarheid van de dialogen. Daar kan echt geen kabel tegen aan.

Ik zie kabels meer als absolute sluitpost als je echt alles al gedaan hebt. En dan kunnen de absoluut verschil maken maar je zal mij het er niet aan uit zien geven. Maar dat is persoonlijk.

Gast... :colgate:

Je mist het hele punt wat ik maak, maar evengoed: geen probleem.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2022, 17:53:40
Hans kerel ;)
Ik sta er heel simpel in.

Kan een kabel verschil maken ?
Jazeker. Zelf gehoord keer op keer.

Maar is het geld waard ?
Ik vind 25-100 euro voor een setje interlinks (2) relatief normaal voor een goed set.  Daarboven begin ik toch echt veel meer te zien in aanpassingen van acoustiek .

Je kan tonnen in een set stoppen maar als de RT60 of ITDG van een ruimte verkeerd is dan kun je nooit de juiste weergave krijgen.

Hier was de beste tweak een IKEA boekenkast met wat boeken erin achterin het home theater ;)
Je wil niet weten hoeveel dat scheelde in de verstaanbaarheid van de dialogen. Daar kan echt geen kabel tegen aan.

Ik zie kabels meer als absolute sluitpost als je echt alles al gedaan hebt. En dan kunnen de absoluut verschil maken maar je zal mij het er niet aan uit zien geven. Maar dat is persoonlijk.

Ik kan me hier helemaal in vinden. Zelfs de genoemde bedragen.

Geertidow

Quote from: twani on January 27, 2022, 20:20:49
Ik kan me hier helemaal in vinden. Zelfs de genoemde bedragen.
Ik ook.
Wat ik altijd heel lastig vind is dat binnen in al mijn apparaten (versterker, speaker) enz hele gewone koperdraden lopen.
Zelfs gesoldeerd op de drivers. Dus ik blijf het heel lastig vinden met alle kabeldingen.

Maar, ik gun iedereen zijn geluk en beheersbare financiën.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

reza

Maar ze zijn vast en zeker gesoldeerd met speciale en getunde apparaten :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Geertidow

Geen idee. Maar ik kan daarom gewoon niet mee in alles met kabels (op degelijke bouw en aansluiting na) omdat ik dan in mijn apparatuur kijk en denk....


Tsjah..

Maar ik hou wel van mooie kabels als ik ze kan zien. Ik heb van MichelDW een hele mooie luidsprekerkabel gekregen bij mijn Atoll (welke kabel geen idee). But it looks beatiful.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

reza

Als die er mooi uitziet klinkt die toch ook gewoon beter :thumbs-up:
Dat is met dure kabels precies hetzelfde. Hoe duurder hoe beter. Daarom zijn de kabels in dit topic 1 van de allerbeste ter wereld ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

VlisChris

Quote from: reza on January 30, 2022, 21:53:45
Maar ze zijn vast en zeker gesoldeerd met speciale en getunde apparaten :D

Vergeet vooral de gouden boskabouter met diamanten puntmuts niet die het solderen heeft gedaan :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

reza

Hij heeft vast en zeker ook materiaal gebruikt van de speciale muiltjes van Assepoester.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kingpin

Quote from: reza on January 30, 2022, 21:53:45
Maar ze zijn vast en zeker gesoldeerd met speciale en getunde apparaten :D
Zoveel geld en dan nog niet gekrimpt  ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Maar natuurlijk geen krimp...
Man je weet toch dat je dan je soundstage volledig inkrimpt

Zucht... Beginners.

Beste is helemaal geen soldeer (verbinding). Elke verbinding haalt namelijk de kwaliteit van de drager naar beneden.

We zijn daar hier nu mee aan het testen... Maar eerlijk is eerlijk het is nog niet "helemaal" perfect. Er is in ieder geval geen ruis dat dan wel wel.

;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AudioEnZo

Zijn dit overigens de duurste kabels die er worden gemaakt/aangeboden?

Kjelt

Quote from: AudioEnZo on January 31, 2022, 09:16:50
Zijn dit overigens de duurste kabels die er worden gemaakt/aangeboden?
Ja wel die worden aangeboden zover als ik kan zien.
Zijn het de duurste kabels ter wereld? Nee die heb ik thuis liggen.
Ik heb er dagen bij gemediteerd om ze esotherisch in te stralen en door deze Peta_quanta_supraTM behandeling wil ik ze niet kwijt.
Ze zijn dus onbetaalbaar. Al biedt je $1000000 per meter verkoop ik ze nog niet.  ;)

AudioEnZo


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

toetertje

Maar, even serieus. Als je je Wilson wamm masters aan je Goldmund telos 5000 mono's wilt knopen,
dan ren je toch niet naar de gamma voor een snoertje?
Ik denk dat het voor een aantal mensen hier ook gewoon de kift is, omdat het kabeltje nipt buiten
budget valt.  :nopompom:

J.A.F._Doorhof

Even als serieuze noot
Kabels kunnen enorm uitmaken
Vooral ongebalanceerde kabels kunnen fluittoontjes en bv hum laten horen als ze bv langs elkaar of langs stroom lopen of als er een voeding gebruikt word in de buurt en soms zelfs op BT of wifi.

Naarmate de afscherming beter word heb je steeds minder meetbare invloeden. Nu valt dit in een HT wel mee maar in een gemiddelde studio bv lopen tientallen kabels in bomen en dan krijg je gigantische opbouw van troep.

Heb je een kabel die goed genoeg is afgeschermd voor wat je ermee doet word het voor mij ook moeilijker.

Materiaal kan schelen bv zilver vs koper
Maar ook pluggen. Denk aan onze bullet pluggen.
Maar dan...... Ergens stopt het voor mij.

En meestal kun je rond de 25 - 100 per interlinks echt enorm veel opties kiezen.

Daarboven word het voor mij al heel snel of klinkklare BS of zo weinig verschil dat je voor dat bedrag meer winst kan halen op andere punten.


Beetje als een klant die een envy wil kopen op een Epson 6500. Je kan dan beter een 10k projector kopen en dan heb je veel meer winst.

Maar goed mensen willen soms ook graag gewoon een bepaald gevoel hebben ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Quote from: toetertje on January 31, 2022, 10:18:27
Ik denk dat het voor een aantal mensen hier ook gewoon de kift is, omdat het kabeltje nipt buiten
budget valt.  :nopompom:

Dat zal het zijn.  :D

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 31, 2022, 10:29:07
Heb je een kabel die goed genoeg is afgeschermd voor wat je ermee doet word het voor mij ook moeilijker.

En dat is volgens mij het gros van de kabels wel.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 31, 2022, 10:29:07
Materiaal kan schelen bv zilver vs koper

Er is wetenschappelijk geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo is. Ervaring van mensen kan uiteraard zo zijn dat er een verschil wordt waargenomen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Quote from: chansig on January 31, 2022, 10:33:28

Ervaring van mensen kan uiteraard zo zijn dat er een verschil wordt waargenomen.



Vooral van al die vrouwen die het, bij binnenkomst van de kamer, meteen horen/waarnemen.

Misschien moeten we de "vereniging van huisvrouwen" eens om advies vragen.  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.A.F._Doorhof

Zilver koper kabels heb ik wel degelijk verschillen gehoord.
Maar zoals gezegd dat was in de range 25-100

Het verschil tussen de bekende drop veters en een oehlbach kabel van 25 was altijd een flinke stap.
Daarna..... Echt details of zo subtiel dat ik twijfelde aan mijn eigen zintuigen dus dan zal het wel niet de moeite zijn.

Maar goed zo zit ik erin
Er moet een meetbaar verschil zijn of super duidelijk anders stop ik er geen tijd in.

Iedereen is anders gelukkig ;)

Denk dat de meeste wel denken dat dit soort kabels gewoon meer status is dan echt toepasbaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermy

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 31, 2022, 11:51:52
Zilver koper kabels heb ik wel degelijk verschillen gehoord.
Maar zoals gezegd dat was in de range 25-100

Het verschil tussen de bekende drop veters en een oehlbach kabel van 25 was altijd een flinke stap.
Daarna..... Echt details of zo subtiel dat ik twijfelde aan mijn eigen zintuigen dus dan zal het wel niet de moeite zijn.

Maar goed zo zit ik erin
Er moet een meetbaar verschil zijn of super duidelijk anders stop ik er geen tijd in.

Iedereen is anders gelukkig ;)

Denk dat de meeste wel denken dat dit soort kabels gewoon meer status is dan echt toepasbaar.


In dit soort zaken halen onze hersenen de meest vreemde capriolen met ons uit. Het klinkt afgezaagd, en het is dan ook al duizenden malen behandeld, maar blind testen is de enige manier om echt vast te stellen of iets uitmaakt, of toch niet. En dan laat ik in het midden of dat "iets" positief of negatief is.

Vaak lees je ook dat na een test, en eventuele aankoop de oude kabel of component nog eens teruggezet word, en dan zijn alle zaken die toegedicht werden aan de vervanger er opeens ook met de oude. Dit geeft al aan dat er meer speelt dan ons lief is.

Maar iedereen moet doen waar hij of zij gelukkig van word, en als iemand 100K stuk wil slaan op een kabel met magische eigenschappen, gewoon doen.

Ik heb het geld niet, en zelfs al zou ik het hebben, dan nog zou ik het er niet aan uitgeven, dan zijn er wel zaken die goedkoper zijn, en die veel meer effect geven dan die magische kabel. En dat ook nog eens aantoonbaar.


Met vriendelijke groet,

Kermy

fasteddie

Quote from: mijkie on January 26, 2022, 21:16:59
chips, wordt duur geintje hier, rechts heb ik 7 meter nodig  :(

Je wilt toch niet suggereren dat je met verschillende lengtes speelt he? ::)