Ronde stip op beamer ?

Started by Gerjan1994, January 25, 2022, 23:02:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerjan1994

Ik kan er niet achter komen wat deze ronde stip is.
Is het een reflectie van iets ?

Ik ben al met een doekje over de lens gegaan en dat was het niet.
Ik mijn vorige ht ruimte vorige week zat de ronde plek steeds links en dus nu ineens rechts.
Met films zie ik het ook niet alleen op lichtgrijs heel vreemd.
Heel vreemd.

Op de foto is het duidelijker te zien dan in het echt.
Want in het echt zie je het bijna niet maar ik wil er wel graag achter komen wat het nouw precies is.
Ik heb een epson tw7300




reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Als je je focus draait dan wordt het groter of kleiner.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

CineSmurf

Stofje ergens binnen op een spiegel. Kunnen ze bij epson schoonmaken. Echt beetje een epson probleem. Ik had t in t verleden ook met een epson die ik (om die reden) kort heb gehad.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Gerjan1994

Quote from: CineSmurf on January 25, 2022, 23:24:53
Stofje ergens binnen op een spiegel. Kunnen ze bij epson schoonmaken. Echt beetje een epson probleem. Ik had t in t verleden ook met een epson die ik (om die reden) kort heb gehad.

Heb eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Bij epson schoonmaken ?
Kan het bij een lokale beamer winkel ?


J.A.F._Doorhof

Dat is inderdaad waarschijnlijk stof
Je kan hem via ons laten schoonmaken
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

#6
Via lokale winkel (of Frank) is natuurlijk makkelijk. Ik heb 'm zelf toen een paar keer bij mService langsgebracht (dat is de importeur/reparatiecentrum). Dat zit gelukkig bij mij om de hoek (Utrecht Lage Weide).
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

reza

Mijn ervaring is wel dat er een stevig prijskaartje aan kan hangen. Dus vraag eerst wat offertes op, dat kan je een hoop geld schelen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Toni71

#8
'een paar keer'

Je hebt meerdere keren stof erin gehad?

Ik denk erover om een Epson te kopen. Maar dit en de degradatie van de panelen weerhoudt me nog enigszins.

Zou me er zwaar aan inrriteren.

CineSmurf

Ik heb een blauwe maandag een TW5500 gehad. Had ik jong-gebruikt gekocht. Bij aankomst bleek er een rode veeg in het scherm. Dat heb ik toen laten oplossen. Tijdje later kwam er weer een rode vlek, ook weer zelfde probleem. Daarna heb ik 'm te koop aangeboden, maar toen ik 'm testte zat er weer een rode veeg. Heb toen die weer laten verwijderen en die persoon heeft 'm alsnog gekocht.

Kan toeval zijn geweest, kan zijn dat het bij mij in de kelder relatief stoffig is, maar mijn conclusie was toen in elk geval dat die binnenkant niet goed dicht is en er dus duidelijk stof bij kan komen.

Geen idee of dit inmiddels verbetert is, maar bij mij komt er geen Epson meer in.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Toni71

#10
Okay, dank je voor de aanvulling.

Dat gedoe wil ik echt niet hebben. Ik heb ook een stoffige zolder. Tenminste, er ligt geregeld wel stof op de projector.

Hopen dat het niet te prijzig is, Gerjan.

Gerjan1994

Ik heb in principe nooit verder problemen mee gehad dit is het eerste en stoor me er niet aan.

toetertje

Een vriend van mij had hetzelfde probleem. Hij heeft hem toen zelf gereinigd.
Daar is ie ruim een dag mee bezig geweest, en toen had hij 4 stippen.  :clapping:

J.A.F._Doorhof

Stoffige zolder is nooit goed voor een projector
Stof kan bij allemaal voorkomen
De nieuwere epsons zien we het wel minder dan de oudere series.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

Quote from: Gerjan1994 on January 26, 2022, 13:23:55
Ik heb in principe nooit verder problemen mee gehad dit is het eerste en stoor me er niet aan.


welke Epson projector heb je?
Mijn tw5500 2 maal in Utrecht geweest voor reiniging mbt stof.
Mijn tw2000 en tw200 nooit probleem gehad mbt stof.

Je kunt hem ook zelf naar Utrecht opsturen...even vragen wat de kosten zijn.
Was hem denk ik 1 week kwijt.



Gerjan1994

Quote from: denoontje on January 26, 2022, 19:13:14
welke Epson projector heb je?
Mijn tw5500 2 maal in Utrecht geweest voor reiniging mbt stof.
Mijn tw2000 en tw200 nooit probleem gehad mbt stof.

Je kunt hem ook zelf naar Utrecht opsturen...even vragen wat de kosten zijn.
Was hem denk ik 1 week kwijt.

Tw7300

Toni71

#16
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2022, 18:33:34
Stoffige zolder is nooit goed voor een projector
Stof kan bij allemaal voorkomen
De nieuwere epsons zien we het wel minder dan de oudere series.

Zo erg is het nu ook weer niet. Het is niet zo dat ik kuch en het stof om me heen dwarrelt.  :D
Anders komt mijn vrouw niet naast me zitten.

Misschien wat verkeerd verwoord, er ligt weleens wat stof op de projector. En ik wil dat gedoe voorkomen.

Nu heb ik een dlp projector. Volgens mij met een gesloten deel. Waar geen stof in kan komen. Tenminste dat heb ik ergens gelezen.



J.A.F._Doorhof

Stof en apparatuur gaan nooit goed ;)
Zodra je ergens een laagje vanaf moet halen mag je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het een kans heeft in de luchtweg te komen van de apparatuur

Ik snap dat je niet in stofwolken zit ;)
Maar ik zou er toch een beetje mee oppassen.
En in die gevallen vooral goed het stof filter elke paar.maanden even reinigen of vervangen.

Dit is iets wat mensen vaak niet doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Ah, dat is een goede tip. Ik heb mijn huidige projector nu bijna 10 jaar, dus dat wordt wel tijd om het filter een keer te reinigen  :D

Overigens in het punt over of dit een Epson probleem is: mijn huidige projector staat in dezelfde ruimte, al 10 jaar en nog niet iets wat lijkt op stof in de projector. De TW5500 had het binnen een jaar 3 x.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

J.A.F._Doorhof

Tw5500 en 7 serie hadden er vaker last van.
Soms was het wel makkelijk weg te krijgen maar een echte reiniging was ook vaak nodig.

Sinds de 9 serie zien we zelden stof.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

#20
Ik heb vier Epsons gehad, de TW10H, De TW2900, de TW8100 en de TW9300,
Bij alle vier had ik dit ook helaas, wel gelukkig in garantie en opgelost door Mservice maar dan nog :(

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"