Speaker gevallen. Wat nu?

Started by niels1962, January 25, 2022, 18:09:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mao

Gelukkig geen alnico magneet, neem ik aan, want dan zou door de val de magneet aan kracht sterk afnemen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

kermy

Quote from: Mao on April 29, 2022, 10:33:35
Gelukkig geen alnico magneet, neem ik aan, want dan zou door de val de magneet aan kracht sterk afnemen.

Dat zal wel niet, maar inderdaad, oudere Altecs konden daar wel eens slachtoffer van worden, en natuurlijk ook anderen die Alnico als magneetmateriaal gebruikten.


Met vriendelijke groet,

Kermy

niels1962

Geen idee wat voor magneet er in zit maar aangezien ik nog steeds enorm geniet van een prachtig geluid bij lage en hoge volumes ga ik er van uit dat de magneet in goede staat is.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4