plaatsing atmos speakers

Started by rower, January 22, 2022, 13:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rower

Ik heb een 5.1.2 systeem dus 2 speakers die ik als atmos speakers gebruik. Dit zijn gewone speakers dezelfde die ik ook voor mijn surround gebruik nl de kef q100. Nu zat ik een filmpje te kijken op home theater gurus en zag dat hij adviseerd om de speakers richting de luisterpositie te richten en ook in te draaien net als je met je fronts doet zeg maar. Ik vroeg mij dus af of dit ook geldt voor een 5.1.2 omdat hijzelf een 7.1.4 systeem(waarschijnlijk klopt het aantal subs niet) heeft ik heb dit ook aan hem gevraagd en hij zegt van wel. Al kwam er een wat vage reactie uit dus ben nieuwsgierig of er hier ook mensen zijn die het zo gedaan hebben. Als ik op de dolby site kijk, hebben ze het over ongeveer 110 a 120 graden voor je maar zij gaan natuurlijk uit van plafondspeakers. Ik heb dat advies gevolgd dus mijn atmos speakers hangen ongeveer 70 cm voor de mlp aan het plafond gewoon recht naar beneden.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300