Media player ZONDER android

Started by jurgman, January 19, 2022, 18:32:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jurgman

De huidige videowalls zijn natuurlijk prachtig, maar uiteindelijk zit je daar niet 2 a 3 uren naar te staren. De uiteindelijke beeldkwaliteit van de film is doorslaggevend.
Vandaar dat ik weer naar een speler kijk om mijn lokale MKV's te kunnen afspelen.
Ik heb nu een Apple TV 4K en speel veel via infuse en Plex, maar heb vroeger nog een paar van die streamers gehad die echt goede beeldkwaliteit hadden. Zoals bijvoorbeeld de X-Card (mpeg2) met Sigma-Tek chipset.
De titel zegt het dus eigenlijk al. Zijn er tegenwoordig nog high-end media players te vinden zonder die google "laag" erop?
Ik schrik van al die Android-bakken. Zelfs een Oppo 203 met platte file structuur (die ik helaas heb verkocht) voldoet voor mij dan nog beter.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

PascalP

Apple TV met Infuse zolang je geen Atmos hebt, en anders komt je toch al snel bij Android terecht... Zidoo, Zappiti, Nvidia Shield draaien allemaal Android, al zijn dit ook stuk voor stuk mooie apparaten hoor ;)
Weet niet of Dune ook op Android draait in de achtergrond?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Ik vraag me af hoe je de beeldkwaliteit van de huidige ATV vergelijkt met die van de oude Sigmatek's. De ATV wordt alom geprezen om zijn beeldkwaliteit. Wellicht kun je voor een mod gaan van Cinemike?

Verder qua mediaplayers heb je die gebaseerd op Android en Linux. Je hebt toch iets van een basis nodig qua OS, anders kom je op Windows uit... Puur voor Kodi zou je kunnen kiezen voor een Odroid N2+, die heeft een Mali-G52 GPU en biedt een zeer goede beeldkwaliteit.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

jurgman

#3
Quote from: PascalP on January 19, 2022, 19:17:07
Apple TV met Infuse zolang je geen Atmos hebt, en anders komt je toch al snel bij Android terecht... Zidoo, Zappiti, Nvidia Shield draaien allemaal Android, al zijn dit ook stuk voor stuk mooie apparaten hoor ;)
Weet niet of Dune ook op Android draait in de achtergrond?
Tja.  Liever gebruik ik geen Google spullen. Jij hebt jouw Zapitti ingeruild voor Zidoo? Wat was daar de reden voor? Moet je eigenlijk een account instellen in de android-laag?
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

jurgman

Quote from: pameijer on January 19, 2022, 19:42:19
Ik vraag me af hoe je de beeldkwaliteit van de huidige ATV vergelijkt met die van de oude Sigmatek's. De ATV wordt alom geprezen om zijn beeldkwaliteit. Wellicht kun je voor een mod gaan van Cinemike?

Verder qua mediaplayers heb je die gebaseerd op Android en Linux. Je hebt toch iets van een basis nodig qua OS, anders kom je op Windows uit... Puur voor Kodi zou je kunnen kiezen voor een Odroid N2+, die heeft een Mali-G52 GPU en biedt een zeer goede beeldkwaliteit.
Je kan ze nu niet meer vergelijken. Dat snap ik. De designfilosofie wel.  Die sigmatek kaarten waren met vergulde connectoren en voor die tijd qua beeld onverslaanbaar.  Zelf ben ik absoluut voorstander van de ATV, maar als echte Apple liefhebber weet ik ook wel dat Apple niet ons als primaire koper van dit product beschouwd. DTS varianten bijvoorbeeld hoef je niet te verwachten. Ik zou deze er altijd bij gebruiken voor de diverse streaming services.
Maar puur voor de 4K remux files. Dus max beeld en max geluid.  Zou er dan een apparaat zijn die dit overtreft?
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

PascalP

Voornaamste redenen voor mij om de Zappiti te retourneren en een Zidoo aan te schaffen:
- Enkel SMBv1 ipv v2/v3 of NFS
- Android 6 ipv Android 9
- Matige remote, gevoelloze buttons vond ik vooral
- Scrapen van TV series zeer slecht tot matig waar ik bij mijn andere Kodi gebaseerde spelers in huis zelden problemen heb dus ook geen zin om alles te gaan aanpassen.

Al met al ben ik zeer content met de Zidoo en als je hem opstart boot hij meteen in de Zidoo interface en zie je geeneens iets wat op Android duidt.
Je hebt ook geen Google/Gmail login nodig.
Ook heb je bij de Zidoo de keuze tussen 2 verschillende firmwares. Met Google Play Store en zonder store, ik draai zonder store en gebruik echt alleen de Zidoo mediaplayer, dus verder ook geen 3rd party apps zoals Youtube en dergelijke.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

#6
Bovenstaande is dan wel gebaseerd op de vorige generatie Zappiti, die laatste heeft wel een chipset aan boord die SMBv3 en NFS etc doet

En ook moet ik zeggen dat ik 99% van de tijd schijfjes in de Oppo kijk en die enkele digitale file ook meestal via de Oppo afspeel, denk dat de Zidoo al een paar maanden niet meer aangestaan heeft zelfs ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono