Living Voice - ervaring?

Started by kruzer, January 19, 2022, 12:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kruzer

Hoi,

Ik ben op zoek naar speakers met een vrij hoge impedantie, ter vervanging van mijn huidige Sonus Faber Sonetto II.  Ik heb een Leben CS300 (2x12watt / EL84).  Het valt me op dat de SF niet de allerbeste match is.  Het volume is zeker geen probleem, ik kan heel luid spelen, maar het geluid blijft wat plakken rond de speakers en de gitaren gaan soms wat gaan jengelen terwijl ik dat op een vorige setup nooit heb ervaren. Dus... op zoek naar iets anders ;-)
Het merk Living Voice spreekt me nu al een tijdje tot de verbeelding.  Ik heb deze nog nooit gehoord, maar de reviews zijn lovend.  Wie kan me hier iets meer van zeggen?   Ik hou van een helder midden en overwegend/sterk aanwezig hoog.  Het geluid moet vooral gedetailleerd en breed zijn. En zolang de bass voldoende strak is, is het voor mij prima, de allerlaagste noot hoef ik er niet uit te persen (ik heb dus geen nood aan een sub).  Ik denk dat deze speakers best wel kunnen matchen bij mijn voorkeur, heb ik het juist...?

Mijn luisterruimte (=leefruimte) is 9x4xh=3,2m + aanpalend nog de keuken via een dubbel deurgat dat niet kan afgesloten worden... Dus behoorlijk wat volume.  De ruimte ervaar ikzelf als akoestisch vrij neutraal: symmetrisch; parket; behang en 2 kleine tapijten zijn voldoende om niet hard en schel te zijn.

Nota: aangezien mijn budget niet hoog genoeg is hiervoor, zoek ik voornamelijk 2dehands.
Nota2: muziek is heel divers: female singer, jazz, classic rock, Depeche Mode etc... Zelfs hip hop en dance, maar die laatste 2 genres ervaar ik als minder belangrijk.

KayaRahnee

#1
Wat heb je al beluisterd? Misschien speakers van Acoustic Energy (ae509/ae520) op je lijstje zetten. Klipsch misschien. Ik heb in het verleden Living Voice op PrimaLuna DIaLogue Two gehoord ... Voor mij fantastische weergave ... Wel in een erg groot herenhuis met hoge plafonds. Onderschat de invloed van de acoustic niet icm plaatsing speakers.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Pathos

#2
Ik heb zelf ook gezocht naar speakers met een hogere/vriendelijkere impedantieverloop >4 ohm.

Waar ik op uitkwam zijn:

Spendor D7.2
Spendor A7
Sonus Faber Sonetto III
Dynaudio Evoke 30
Acoustic Energy AE509
Monitor Audio Silver 200/300
Xanadu

Misschien zit er ook wel iets voor je tussen.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Deleted User

Er zijn zoveel luidspreker merken waar de recensies lovend van zijn. Die zijn dan ook vaak "gekocht". Wat gevoeligheid betreft zit je met Living Voice wel goed.

Hier kan je zien waar je Living Voice kunt beluisteren: https://www.analogueaudio.nl/analogueaudio-dealers.shtml

Probeer echt te regelen dat je ze in je eigen omgeving kan beluisteren. Van het weekend ben ik wezen luisteren naar buizenversterkers op Open Baffle luidsprekers. Er is een muziekale wereld open gegaan... Maar ook hier wordt dat eerst in mijn eigen ruimte gezet voordat de eventuele aanschaf over ga ;D

bmateijsen

Hij zegt vooraf tweedehands te willen kopen, dan zou ik dus niet adviseren om bij een winkel te luisteren. Dat is niet fair t.o.v. de winkel (vind ik).

Verder heb ik jarenlang met Living Voice gespeeld, namelijk de IBX. Tevens destijds ook de importeur geweest van LV. ;-). Dus misschien ben ik wel biased. Zorg voor een goede combi met LV, ik speelde met Lavardin en je hebt een heel mooi natuurlijk, snel en levendig muziekbeeld.

Deleted User

Quote from: bmateijsen on January 19, 2022, 17:27:38
Hij zegt vooraf tweedehands te willen kopen, dan zou ik dus niet adviseren om bij een winkel te luisteren. Dat is niet fair t.o.v. de winkel (vind ik).
Excuus daar heb ik over heen gelezen, je hebt gelijk.

Het is een manier om een idee op te doen. (ps heb eens een Kef Demo gehad en uiteindelijk is het Dynaudio geworden, een model wat de Kef dealer niet had... Kan ook gebeuren)

Wellicht dat medeforummers het merk hebben staan, waar hij een keer langs kan.

KayaRahnee

Door het bericht van bmatijsen te lezen besef ik dat ik foute info heb gegeven, rechtzetting dus: het was Living Voice aangestuurd door een Lavardin wat ik destijds heb mogen genieten. Mooiste , compleetste weergave die ik ooit heb gehoord.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

richarde1

Iets wat bevooroordeeld maar ik heb net de LV Avatar R4 gekocht en die speelt op een Pathos Logos MKII met een Naim NDX2 streamer, voor mij de mooiste combinatie en ik heb best veel merken in huis gehad of beluisterd in winkels.
Mits goed opgesteld een natuurgetrouwe weergave, enorm ruimtelijk en in balance.

Maar ja zoals met elke stuk hifi hardware zijn er duizend en 1 punten die van invloed zijn op het eind resultaat.
Thuis luisteren blijft het advies maar erg lastig als je voor 2e hands gaat. Succes met je zoektocht.

kruzer

Quote from: bmateijsen on January 19, 2022, 17:27:38
Hij zegt vooraf tweedehands te willen kopen, dan zou ik dus niet adviseren om bij een winkel te luisteren. Dat is niet fair t.o.v. de winkel (vind ik).

Verder heb ik jarenlang met Living Voice gespeeld, namelijk de IBX. Tevens destijds ook de importeur geweest van LV. ;-). Dus misschien ben ik wel biased. Zorg voor een goede combi met LV, ik speelde met Lavardin en je hebt een heel mooi natuurlijk, snel en levendig muziekbeeld.

Dat is exact de reden waarom ik hier naar meningen vraag.  Ik ga niet naar een dealer als ik ze op voorhand geen kans geef voor aankoop.

Deleted User

Duidelijk.... nu heb je straks 10 verschillende meningen.... en dan? Mijn oren zijn jouw oren niet, ik luister absoluut heel anders naar muziek dan anderen, wat moet je dan met mijn mening :D

Ik bedoel.... welke conclusie ga jij dan trekken...?