Zappiti one se 4k sdr

Started by Thomasdb, January 16, 2022, 19:34:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thomasdb

hallo iedereen
ik ben thomas en nieuw hier op het forum

ik heb me vandaag een (tweedehands) mediaplayer gekocht van zappiti

heb nu het probleem dat hij geen beeld wil geven over mijn AV receiver Pioneer VSX923

rechtreeks op mijn televisie gaat die wel (LG televisie)

maar ik gebruik die AV receiver om de hdmi de schakelen tussen televisie en beamer ...

heb al zitten spelen met video output ... maar vele keuzes
soms gaat het beeld wel enkele seconden , maar na 20sec valt het weg en is het gewoon zwart (als ik op die moment dan de hdmi verplaats naar rechtstreeks in de televisie gaat het wel , dus het ligt aan het output formaat of dergelijke ?


kan iemand me tip geven of helpen ?

alvast dank !!



dvd-fan

klinkt als hdmi handshake probleem. Zie dat je versterker al vrij oud is. Heb je het bij alle films of alleen 4k of 4k hdr  films? Heb zelf een Denon versterker en daarin moet ik aangeven dat ik 4k wil doorsturen en niet laten bewerken.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Thomasdb

Ik kom zelfs niet aan het spelen toe
Zelfs het beginscherm wil hij maar 20sec geven en vervolgens valt het weg

Op de televisie werkt het beeld wel ! Maar daar krijg ik dan geen geluid door??
Raar toch he ?

quattronl

Dat je tv geen geluid geeft als je 'm daar rechtstreeks op aangesloten hebt is niet zo raar, tv's snappen veel audioformaten (zoals DTS) niet.

Als je de speler op de tv aansluit en dan instelt dat ie max 1080p mag uitsturen en je sluit 'm daarna weer aan via je receiver, gaat het dan beter?
Dus zet de output heel laag en zet ze dan stap voor stap wat hoger, kijk dan steeds of het nog werkt.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Thomasdb

ik kom er knettergek van

wil iemand een Zapiti kopen ? :-)


op een hele goedkope kleine televisie gaat alles perfect
maar zodra hij in mijn tv (rechtstreeks gaat) werkt het nt meer

ook langs mijn receiver die uit stuurt naar beamer of tv , werkt het niet....
geen beeld (of slechts de eerste 15sec) , heel soms geluid

om knetter van te worden



quattronl

Eerst maar eens een reset naar fabrieksinstellingen.
Dan eerst op je tv aansluiten om de basis goed in te stellen.

Klinkt als een handshake issue.
Je gebruikt de juiste input van je tv (als er al verschil in zit, vaak wel)? Andere hdmi input geeft hetzelfde resultaat?
Kabel is gegarandeerd goed?
Je gebruikt ook de juiste hdmi output van de Zappiti? En die is goed ingesteld?
Probeer ook zaken uit te sluiten. Dus kleine stapjes en afvinken wanneer het wel goed werkt.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Thomasdb

Dank voor reacties

Ik heb al alles geprobeerd ,ook de dingen die hier als tips gegeven worden(waarvoor dank)

Het is enkel op een kleine goedkope televisie dat hij wonderwel wél werkt

Ik heb hem te koop gezet
Welke mediaplayer is meer bullet proof ? (Ik had een popcorn hour en een enimen en die gaven toch altijd beeld en geluid)

quattronl

Ik lees in een nieuw topic dat bovenstaande 'min of meer' gelukt is.
Hoe heb je het opgelost? Daar kunnen anderen met een soortgelijk probleem ook wat aan hebben.

En je hebt een nieuw issue gepost dus je hebt 'm toch maar niet verkocht?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Thomasdb

Hmmm
Ben er nog niet zeker van

Op internet iets gevonden dat bij de pioneer vsx923 Vsinc (of zoiets) op off moet staan
Soms werkt dat.....soms niet

Ben nog op aannhet zoeken

Zou hem nog altikd willen verkopen....maar intussen (als ik tijd heb)zoek ik verder

wolfkampf

Ik zat even voor je te zoeken wat betreft het passthrough gebeuren in de Pioneer.
Ik denk namelijk dat je beter een andere receiver kan halen dan dat dit aan de Zappiti ligt. Het volgende las ik op het avs forum en gaat over jou receiver:

The receiver predates HDMI version 2.0 so it will not include HDCP 2.2 compliance and its 4K passthrough capabilities will be in association with frame rates below 30Hz. Passing through 4K video will only be possible if the source isn't protected by HDCP 2.2 copyright protection and if it has a frame rate below 30Hz. Almost all commercial UHD content is protected by at least HDCP 2.2.

Its 4K passthrough abilities are for all intense purposes useless without the inclusion of HDCP 2.2 compliance.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Thomasdb

ik had ook al zoiets gelezen

ik zat zo te denken

ofwel een hdmi switch ? , dan moet de pioneer het beeld niet meer schakelen (ik moet hem dan enkel geluid geven)
ofwel een andere receiver , maar welke dan ? (ik had vroeger denon en marantz , maar vroegtijdig stuk en dus gekozen voor beterkope pioneer die nog steeds werkt)

ik vraag me ook af , als ik investeer in nieuwe receiver , ga ik dan toch niet botsen op volgende probs met televisie (recente LG) maar ook Epson beamer TW5000

alvast dank voor alle hulp en adviezen ! iedereen

Trabuca

#11
Wat wolfkampf zegt kan idd het issue zijn. Heeft jouw Zappiti een 2e HDMI out zoals de Zappiti One 4K SE HDR? Dan;

OF

de Zappiti rechtstreeks naar de TV en de 2e HDMI (audio only) naar de pioneer. (Beste beeld en HD audio)

OF

de Zappiti rechtstreeks naar de TV en ARC gebruiken (beste beeld maar lossless geluid)

OF

de Zappiti op 4K30 of 1080P30 forceren en op de Pioneer aansluiten. (Mindere beeldkwaliteit, mits dat werkt, maar wel HD audio)

OF

Een andere receiver kopen.

Edit: oh nevermind, je hebt ook nog een beamer aangesloten. Dat neemt wat opties weg.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

wolfkampf

Quote from: Thomasdb on January 21, 2022, 22:06:44
ik had ook al zoiets gelezen

ik zat zo te denken

ofwel een hdmi switch ? , dan moet de pioneer het beeld niet meer schakelen (ik moet hem dan enkel geluid geven)
ofwel een andere receiver , maar welke dan ? (ik had vroeger denon en marantz , maar vroegtijdig stuk en dus gekozen voor beterkope pioneer die nog steeds werkt)

ik vraag me ook af , als ik investeer in nieuwe receiver , ga ik dan toch niet botsen op volgende probs met televisie (recente LG) maar ook Epson beamer TW5000

alvast dank voor alle hulp en adviezen ! iedereen
Ik maak hier al enkele jaren met plezier gebruik van de 'goedkopere' Denon avr x2400h. Mijn vorige was ook dezelfde Pioneer die jij heb, ik heb deze ook om diverse redenen verkocht (geen HDR etc etc)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0