JVC DLA X35, warning lampje knippert 6x

Started by ProgRocker, February 1, 2021, 19:52:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProgRocker

Ineens wil mijn JVC projector niet meer aan, het warning lampje knippert in een patroon van 6x, dat zich steeds herhaalt. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik dacht, hier zitten de experts bij uitstek dus iemand zal het wel weten  ;D

RonG

#1
Quote from: ProgRocker on February  1, 2021, 19:52:23
Ineens wil mijn JVC projector niet meer aan, het warning lampje knippert in een patroon van 6x, dat zich steeds herhaalt. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik dacht, hier zitten de experts bij uitstek dus iemand zal het wel weten  ;D

Hier wat info

https://www.manualslib.com/manual/693529/Jvc-Dla-X3.html?page=17#manual

ah, verkeerde beamer, maar het zou dus in de handleiding moeten staan wat het betekend

RonG

Ik had dit ook wel eens met de epson beamers, soms hielp het even stroomloos maken.

ProgRocker

 Dank je maar die had ik al gelezen (maar dan die van de X35), daarin staat niets over 6x knipperen. Daarom dacht ik, probeer het hier eens. Het zal iemand toch wel eens gebeurd zijn, die JVC beamers zijn populair!

ProgRocker

Oh, misschien toch een iets minder veelvoorkomend probleem...

reza

Dit is al een wat ouder beestje ( ik heb hem ook gehad ) de meeste hier kopen redelijk snel een opvolger, hierdoor zijn alle ouderdoms klachten niet van toepassing..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Hoeveel uur staat er inmiddels op de lamp? Eerste lamp?

Heb je het filter gecontroleerd en is er iets gewijzigd in de temperatuur in de ruimte?

Bij de laatste keer dat hij werd gebruikt heb je nog wel de fans kunnen horen?


Quote from: ProgRocker on February  1, 2021, 19:52:23
Ineens wil mijn JVC projector niet meer aan, het warning lampje knippert in een patroon van 6x, dat zich steeds herhaalt. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik dacht, hier zitten de experts bij uitstek dus iemand zal het wel weten  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ProgRocker

Quote from: vik on February  3, 2021, 09:19:43
Hoeveel uur staat er inmiddels op de lamp? Eerste lamp?

Heb je het filter gecontroleerd en is er iets gewijzigd in de temperatuur in de ruimte?

Bij de laatste keer dat hij werd gebruikt heb je nog wel de fans kunnen horen?

De lamp is aan vervanging toe. Het lampvervangingslampje brandt, dus hij is over de 2900 uur. Ik heb de lamp er wel even uitgehaald nadat dit allemaal begon, om visueel te beoordelen of deze nog intact is, wat wel zo is. Geen ontploffing of schade dus.

Het filter, is dat dat ding dat onderop zit en er makkelijk uitgehaald kan worden? Een soort raster? Dat ziet er keurig uit.

Er is niets aan de temperatuur in de ruimte veranderd behalve de gebruikelijke dag/nacht schommelingen, dus alles ruim binnen normale gebruikstemperaturen.

De fans... Dat ding is zo stil, die hoor je alleen als je er bovenop zit, en dat doe ik niet, dus ik heb daar geen echt antwoord op..

Al deze dingen komen wel terug in de manual, maar het probleem is dat de lamp knipper frequentie van 6x dus nergens vermeld staat.

RonG

Ik weet niet of er visueel te zien is of de lamp aan vervanging toe is, misschien lost het vervangen het probleem wel op? Is natuurlijk wel een gok gezien de lampen niet goedkoop zijn.

vik

#9
Aha dat van de lamp kon ik niet op maken uit je eerste post. Vervangen van de lamp zou een goede eerste stap zijn lijkt mij.  8)


Quote from: ProgRocker on February  3, 2021, 10:17:09
De lamp is aan vervanging toe. Het lampvervangingslampje brandt, dus hij is over de 2900 uur. Ik heb de lamp er wel even uitgehaald nadat dit allemaal begon, om visueel te beoordelen of deze nog intact is, wat wel zo is. Geen ontploffing of schade dus.

Het filter, is dat dat ding dat onderop zit en er makkelijk uitgehaald kan worden? Een soort raster? Dat ziet er keurig uit.

Er is niets aan de temperatuur in de ruimte veranderd behalve de gebruikelijke dag/nacht schommelingen, dus alles ruim binnen normale gebruikstemperaturen.

De fans... Dat ding is zo stil, die hoor je alleen als je er bovenop zit, en dat doe ik niet, dus ik heb daar geen echt antwoord op..

Al deze dingen komen wel terug in de manual, maar het probleem is dat de lamp knipper frequentie van 6x dus nergens vermeld staat.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ProgRocker

Quote from: vik on February  3, 2021, 11:35:05
Aha dat van de lamp kon ik niet op maken uit je eerste post. Vervangen van de lamp zou een goede eerste stap zijn lijkt mij.  8)

Daar heb ik zeer zeker over nagedacht en ik was dat ook van plan maar toen gebeurde dit.. ik denk dat ik eerst moet proberen te achterhalen wat die foutcode is, voor ik geld ga uitgeven aan een lamp die misschien heel het probleem niet oplost. Ik denk dat ik eens met JVC in contact treed, die moeten het toch wel weten.

vik

Een slechte lamp kan problemen opleveren met op starten.

Maak er anders even een filmpje van en stuur deze even naar 0626102562 of [email protected].

Dan ga ik er mee aan de slag en ga informeren voor je.  8)

Quote from: ProgRocker on February  3, 2021, 11:44:30
Daar heb ik zeer zeker over nagedacht en ik was dat ook van plan maar toen gebeurde dit.. ik denk dat ik eerst moet proberen te achterhalen wat die foutcode is, voor ik geld ga uitgeven aan een lamp die misschien heel het probleem niet oplost. Ik denk dat ik eens met JVC in contact treed, die moeten het toch wel weten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ProgRocker

Dank je! Ik heb zojuist met JVC gebeld en zelfs de technische afdeling wist niet wat een 6x knipper patroon betekende...

vik

Maak anders toch maar even een filmpje met je smart phone als je die moeite wil nemen. Dan stuur ik hem door naar een repair (garantie) center in Almere. Die zal het ongetwijfeld herkennen.


Quote from: ProgRocker on February  4, 2021, 10:43:19
Dank je! Ik heb zojuist met JVC gebeld en zelfs de technische afdeling wist niet wat een 6x knipper patroon betekende...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ProgRocker

Dat zal ik zeker doen.

JVC gaf aan dat het misschien wel aan de lamp kon liggen trouwens maar ze raadden me aan het ding ter reparatie aan te bieden.

Filmpje komt eraan!

H&C Hifi

#15
bij www.hcinema.de hebben ze prima vervangingslampen voor een heel stuk minder geld dan een originele mocht de lamp het probleem zijn.


ProgRocker

Dank je! Mocht dat de oplossing zijn dan ga ik ook voor een goedkopere lamp. Ik was eens aan het kijken en je hebt tegenwoordig al reuze tv's voor niet al te veel geld. Of een 4K beamer. Heel veel geld zie ik mijzelf niet meer in deze JVC investeren..

vik

Het filmpje is door gestuurd en ik hou je op de hoogte.  ^^


Quote from: ProgRocker on February  4, 2021, 11:14:19
Dank je! Mocht dat de oplossing zijn dan ga ik ook voor een goedkopere lamp. Ik was eens aan het kijken en je hebt tegenwoordig al reuze tv's voor niet al te veel geld. Of een 4K beamer. Heel veel geld zie ik mijzelf niet meer in deze JVC investeren..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ProgRocker

Quote from: vik on February  4, 2021, 11:30:42
Het filmpje is door gestuurd en ik hou je op de hoogte.  ^^

Super! Ik ben heel benieuwd!

vik

#19
Het service center Almere (Dvs) heeft aangegeven dat hij de JVC wil hebben om de error log uit te lezen.  Het is voor de klant een stukje rijden maar de mogelijkheid die is er. Het is dus nu aan forum lid ProgRocker wat hij er mee doet.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

clockwork

Maak van tevoren wel even afspraken over de 'onderzoekskosten'.  :mellow:

Ik had mailcontact over een storing en op hun verzoek de projector opgestuurd. Pas in een later stadium kwam ter sprake dat daar (best wel) kosten aan verbonden waren.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vik

Goed punt maar ook dat weet hij inmiddels.  ^^

Quote from: clockwork on February  7, 2021, 10:05:22
Maak van tevoren wel even afspraken over de 'onderzoekskosten'.  :mellow:

Ik had mailcontact over een storing en op hun verzoek de projector opgestuurd. Pas in een later stadium kwam ter sprake dat daar (best wel) kosten aan verbonden waren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15