De ultieme passieve (mini)monitor luidsprekers

Started by audiotechneut, December 22, 2021, 21:08:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Quote from: rovinggecko on December 29, 2021, 17:57:30
De akoustiek van de meeste huiskamers is niet helemaal optimaal (/prut).
Heb je dsp overwogen om op te nemen in je keten?
Speakers zijn niet gemaakt om je akoustiek te compenseren. Die kies je omdat t geluid/karakteristiek je aan staat.
Je kan dan ook de integratie tussen sub en speakers een heel stuk verbeteren.
Als je toevallig de cnx v2 hebt zou je roon kunnen overwegen met convolver.

Qua speakers, naast de scanspeaks, als je 'ruimte' zoekt: een paar linkwitz lxmini's of pluto's.
(Een paar scanspeak a4's heb ik hier nog wees staan, maar de pluto's gaan niet weg :) ).
Tot zover t wc eend verhaal...
Mijn CXN is helaas een versie 1. Die vertoont overigens een beetje kuren. Start pas na meerdere pogingen en hij heeft soms spontaan een herstart als je van radio naar USB schakelt. DSP heb ik niet en ik weet daar ook niets van.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

DM

Q Acoustics Concept 300 is nog niet genoemd maar schijnt ook aardig te zijn. Mooi innovatief ontkoppelingsmechanisme in de stand. Heeft iemand die wel eens gehoord?

AudioEnZo

#52
Xanadu is nog niet genoemd. Er is een nieuw type onderweg, op de foto op een te lage stand :)

audiotechneut

#53
Ik heb mijn Proac Tablette 50 luidsprekers nog niet zo lang. Voorheen stuurde ik die aan met mijn NAD set. Het hoog klonk wat scherp, een beetje metalig. Nu heb ik deze aangesloten op mijn Myryad set en ik ben echt aangenaam verrast! Dat metalige lijkt door de NAD set te komen. Het is volledig weg en de Proac's zetten nu een prachtig plaatje neer. Ik word er wel blij van. Dit wordt in dit huis de benchmark waaraan andere monitoren zich moeten gaan meten.
Ze hebben 2 baspoorten waarvan ik er 1 heb voorzien van schuim. 
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

audiotechneut

En nog een plaatje
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Achiel

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

DM

Je had gezien dat dit een review uit 1990 is?

Achiel

Quote from: DM on January  3, 2022, 09:03:51
Je had gezien dat dit een review uit 1990 is?

Ja, oudjes, maar vindt ze nog steeds wat hebben.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

ReRichard

Quote from: pameijer on January  3, 2022, 18:19:06
Monitor Audio Gold. Verkoper blij, jij blij.

Bedankt voor de plug. "Helaas" was de speaker met een dag al weg.

Ik kan Monitor audio wel van harte aanraden. 
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe