welke mediaspeler?

Started by André_84, January 12, 2022, 04:50:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

ivm upgrade naar atmos ben ik opzoek naar een mediaspeler in die dit signaal kan uitsturen naar de receiver. de breedste zin van het woord. In het meest ideale geval zou deze speler naast Netflix, YouTube en Spotify ook gedownload films kunnen spelen én blurays afspelen. bestaat zoiets?

ik meen dat de Nvidia wel o. a. gedownload films afspeelt, alleen geen blu rays? en ik gok blu Ray spelers met Netflix / YouTube opties maar geen gedownload films?

m'n budget is beperkt tot €200,- wat is m'n beste. optie?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

stevie1

Zou zeker mij budget heroverwegen als ik jouw was, aangezien de wensen die jij hebt je op korte termijn je toch duurder komen te staan.
Nvidia (2019) 2 hands is jouw beste optie nu. (als ie al te krijgen is) Als je toch gaat upgraden naar atmos zou ik het budget zeker op 300/350 stellen.
maar dat is mijn mening. Misschien dat andere forumleden wel iets moois voor 200 kunnen aanraden.

reza

#2
Al je wensen wordt lastig. Er is eigenlijk maar 1 speler die kan wat jij wilt en die kost nu meer dan 1000 euro. Maar het probleem is dat ze niet meer worden gemaakt (Oppo).

Ik denk dat je een keuze zal moeten maken tussen schijfjes en DL.
Of als je geen keuze wilt maken er rekening mee moet houden dat je twee losse apparaten nodig zal hebben.

Ik heb een Zidoo (250 euro?)
En nog een losse UHD speler ernaast (250 euro?)
Maar die zijn beide nieuw gekocht.
Als je tweede hands niet erg vind kan je best een eind komen met je budget. Maar alle eisen die je stelt voor 1 speler, dat wordt erg lastig (onmogelijk) voor jou budget.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

toetertje

Een sony ubp x800 kan dit toch ook allemaal, of zie ik iets over het hoofd?

reza

Beperkt
Quote from: toetertje on January 12, 2022, 10:17:14
Een sony ubp x800 kan dit toch ook allemaal, of zie ik iets over het hoofd?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

toetertje

Quote from: reza on January 12, 2022, 10:24:10
Beperkt

Zou je kunnen zeggen wat je mist uit de openingspost dan?

PascalP

Ik sluit me aan bij Reza, er is geen enkel device die 'alles' kan.
De Oppo die Reza noemt kan dan weer geen Netflix/Spotify dus die valt ook af, wat ik zou doen is een keuze maken uit het volgende, enigzins binnen je budget:

Dedicated schijfjes speler, wat (bijna) in je budget zou passen is bijvoorbeeld een Panasonic 424 of Sony X800M2.
Deze hebben ook een Netflix app endergelijke aan boord maar het is beperkt, zo doet de Sony volgens mij geen Atmos maar enkel DD+ en de Panasonic weer wel, of andersom...
Gedownloade content support is ook maar matig hoe ik begrijp, zelf nooit getest moet ik bekennen.

Dedicated mediaspeler zoals de Nvidia Shield, hier heb je toegang tot alle streaming diensten die je maar kunt bedenken + je kunt Kodi of Plex erop zetten voor je lokale/gedownloade files, of een Apple TV, die doet alles wat je Shield ook doet enkel gedownloade content doet ie geen Atmos maar enkel DD+ via de app Infuse, geen idee of ze dit ooit aangepast gaat worden.
De Zidoo die Reza noemt (maar ook een Zappiti) is zeer goed voor lokale content, maar heeft weer geen support voor Netflix etc.

Persoonlijk heb ik ook 3 devices staan:
- Oppo 203 voor schijfjes
- Zidoo Z1000 Pro voor lokale content
- Apple TV 4K 2021 voor streaming
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ppeter

All in one voor 200€ is helaas niet mogelijk.
Voor het beperkte budget, zou ik kiezen voor een Shield tv (eventueel een tweedehands 2017) en gecombineerd met een budget BD player van Sony/Panasonic. Deze staan nu in solden al vanaf 73€.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

reza

Quote from: toetertje on January 12, 2022, 10:34:49
Zou je kunnen zeggen wat je mist uit de openingspost dan?


De Sony speelt niet alle formaten af icm de daarbij behorende geluidsformaten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

stevie1

Quote from: ppeter on January 12, 2022, 10:51:10
All in one voor 200€ is helaas niet mogelijk.
Voor het beperkte budget, zou ik kiezen voor een Shield tv (eventueel een tweedehands 2017) en gecombineerd met een budget BD player van Sony/Panasonic. Deze staan nu in solden al vanaf 73€.
een shield 2017 doet geen dv Persoonlijk vind ik dat een meerwaarde.

stevefilmfreak54

Zou als ik jou was ook kijken naar de nieuwe series van Dune Vision, ik heb de Real Vision 4k, Dolby Vision, HDR10+ en dat voor maar €164.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevie1

Quote from: stevefilmfreak54 on January 12, 2022, 13:32:51
Zou als ik jou was ook kijken naar de nieuwe series van Dune Vision, ik heb de Real Vision 4k, Dolby Vision, HDR10+ en dat voor maar €164.
Hoe vindt jij de dune tov de shield?

Flavio

#12
Met een Dune Vision en een simpele tweedehands BD 4K speler zou je voor ca. €300 klaar moeten zijn.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

stevefilmfreak54

Quote from: stevie1 on January 12, 2022, 13:45:10
Hoe vindt jij de dune tov de shield?

Goeie vraag, geloof dat ze hun eigen voor en nadelen hebben, met de Shield kan je met Kodi en Plex werken. De Dune heb ik van de week geupdate met een wat Dune noemt "Alpha" update, nu vind ik de Dune met een andere GUI best mooi, erg goed beeld maar ja heeft die Shield ook, geloof dat de Dune wat makkelijker in het omgang is. Enige minpunt van beide spelers.........je moet erg lang wachten op updates. Nog een voordeel van de  Shield t/o de Dune......de Shield kan je volledig uitzetten zonder een irritante rood lichtje, dat heb je bij de Dune, als je dat niet erg vindt zou ik zeggen ga voor de Dune of de Shield, kwestie van smaak geloof ik.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Quote from: Flavio on January 12, 2022, 14:44:34
Met een Dune Vision en een simpele tweedehands BD 4K speler zou je voor ca. €300 klaar moeten zijn.

Dat is waar ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

André_84

sorry, wat trage reactie, maar thanks voor alle antwoorden. ik  begrijp inmiddels dat al m'n wensen niet gehaald worden binnen m'n budget. dat is oké. ik dacht zelf eerst met een nvidia shield te volstaan, maar wist niet dat er verschillende versies waren. ik heb nog een oude blu-ray speler. denk niet dat ie 4k en atmos doet, not sure though. misschien op een later moment daar iets nieuws voor halen. ik ben gewend om vooral met kodi te spelen. gene idee hoe dat met nvidia werkt, maar daar kom ik vast wel uit.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

PascalP

Shield kun je gewoon Kodi opzetten uit de Store, werkt dan net als je PC.
Weet niet of de Dune 3rd party apps zoals Netflix doet? Dit was ook een eis toch?


Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

stevie1

#17
ik zou zeker de shield als serieuze optie overwegen, omdat behalve alles dat er al over wordt beweert is het nog eens een game machine. Niet dat ik het doe, maar zoonlief had op mijn verzoek gefortnite erop, omdat ik het verschil in frames met de ps4 pro op mijn lgc9 wilde ervaren. De shield haalde met gemak 240 fps terwijl de ps4 een derde daarvan deed of minder. Moet daarvoor dus een super videokaart in hebben en wat processorkracht.
Hij speelt inderdaad geen br menu, maar heb laatst Dune 2021 (80GB) Atmos hdr gegeken en is net of de shield zich schakelde naar een hogere versnelling. Mooiste qua beeld dat ik mijn tv heb zien doen tot nu toe. Maar dat is louter mijn ervaring.

André_84

shield is dan de meest voor de hand liggende idd. het meeste wat ik kijk is Netflix, dus dat is een prio
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

pameijer

Je hebt voor dit budget en deze eisen de keuze tussen de Shield en de ATV 4K+. De Shield is iets beter met lokale streaming (Kodi) en de ATV is beter met Netflix, Prime, Disney+ etcetera. De Shield heeft nog geen automatische framerateswitching binnen de streaming apps, kan wel handmatig. De ATV heeft voor afspelen eigen media de keuze tussen InFuse en MrMC. Het werkt allebei. Alleen de ATV kan geen Dolby Atmos afspelen op deze manier.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

HarrieA

#20
Een kleine kanttekening, de ATV speelt met Infuse wel Atmos als het een E-AC3 file is.
Bij het veeeeeeel meer gebruikte TrueHD helaas niet.

Met FFMEG kun je TrueHD Atmos ook niet omzetten naar Dolby Digital Atmos (E-AC3) omdat FFMPEG slechts 6 kanalen ondersteund.

André_84

t is mie duudelek, ik ga voor een nvidia shield. nvidia shield tv pro moet het zijn toch?

https://www.coolblue.nl/product/852079/nvidia-shield-tv-pro.html

en waarom zie ik 229 staan? gisteren was het nog 200  :o
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

PascalP

De 'pro' moet je hebben ja, niet die stick
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

#23
Op amazon. nl staat ie op 199.

NVIDIA Shield TV Pro https://www.amazon.nl/dp/B07Z6RD4M9/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_TDXGRRCTFF9QTKPQ64CG

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

stevie1

Quote from: André_84 on January 13, 2022, 12:11:19
t is mie duudelek, ik ga voor een nvidia shield. nvidia shield tv pro moet het zijn toch?

https://www.coolblue.nl/product/852079/nvidia-shield-tv-pro.html

en waarom zie ik 229 staan? gisteren was het nog 200  :o
Jemoet een beetje geluk hebben wanneer je hem aanschaft.
Dit is zo n artikel dat zn waarde heel lang behoud. Ik heb ook denk ik 220-230 bij mediamarkt betaald omdat ie toen dr tijd best wel schaars was.
Maar als hij speelt ben je zo blij dat je het prijs verschil snel vergeet ;D
En als je hem hebt kan je het nvidia shield topic doornemen. Steek je heel veel van op.