Terug naar CD?

Started by Darthvader, January 12, 2022, 00:20:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vinyl_Fuchs

De Marantz ND8006 was dan ook voor mij één van de meeste verstandige, praktische audio-aankopen die ik de laatste jaren verricht heb. Zou ik mijn vinyl-collectie inruilen op een topend streamer: no way. Ik ben wat dat betreft een echte verzamelaar: alles wat ik op muziek-/ audiogebied ooit aangeschaft heb, is nog steeds in mijn bezit. Buiten de LP Ike & Tina Turner - Live in Paris die ik dubbel had: die heb aan een goede vriend tevens audio liefhebber geschonken. Zo ben nog in bezit van mijn 1e audioset, mijn enige walkman (Sony FX43), 70s Loewe-set van mijn ouders.
Maar goed dat ik pas vanaf 2008 serieus bezig ben met audio/ muziek. ;D
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Tof dat je bijna alles hebt bewaard. Functioneert het ook allemaal nog?

Quote from: Vinyl_Fuchs on January 12, 2022, 21:14:44
De Marantz ND8006 was dan ook voor mij één van de meeste verstandige, praktische audio-aankopen die ik de laatste jaren verricht heb. Zou ik mijn vinyl-collectie inruilen op een topend streamer: no way. Ik ben wat dat betreft een echte verzamelaar: alles wat ik op muziek-/ audiogebied ooit aangeschaft heb, is nog steeds in mijn bezit. Buiten de LP Ike & Tina Turner - Live in Paris die ik dubbel had: die heb aan een goede vriend tevens audio liefhebber geschonken. Zo ben nog in bezit van mijn 1e audioset, mijn enige walkman (Sony FX43), 70s Loewe-set van mijn ouders.
Maar goed dat ik pas vanaf 2008 serieus bezig ben met audio/ muziek. ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

In sommige gevallen zou ik het moeten uitproberen.  ;)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Vinyl_Fuchs

En m.b.t. vintage Marantz-apparatuur: die laat ik in zover nodig beetje bij bij beetje nakijken door Wilfred.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

CineSmurf

#29
Quote from: Vinyl_Fuchs on January 12, 2022, 21:00:03
Ik mag dan ook graag de specifieke techniek erachter zien. Vandaar dat ik ook niks heb met elektrische auto's of nog erger elektrische motorfietsen.

Jij hebt ook een CD speler op benzine? Die van mij loopt gewoon op stroom  :P
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

FS249

Ik hoef niet terug. Ben gewoon bij CD gebleven en ga dat ook niet opgeven. Zoek juist CD's erbij. Dus kom maar op met die dozen vol die nu ergens staan te verstoffen.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

CineSmurf

Ik heb een eenvoudige cd speler die in mijn set past (Rotel CD-06). Zelf ben ik wel selectiever geworden. Voorheen had ik een grote CD kast, nu liggen de meeste in een doos op zolder en heb ik een beperkt aantal, die ik af en toe nog als CD speel.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Rowdy

Quote from: FS249 on January 13, 2022, 11:18:18
Ik hoef niet terug. Ben gewoon bij CD gebleven en ga dat ook niet opgeven. Zoek juist CD's erbij. Dus kom maar op met die dozen vol die nu ergens staan te verstoffen.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=181339.0

vanzomereng

Quote from: Darthvader on January 12, 2022, 00:20:56
Hoorde onlangs het verhaal van iemand die van streaming, ook eigen geripte cd's, terugging naar de cd speler. Hij vond de geluidskwaliteit beter en vooral meer beleving wat hij niet had met streaming. Bovendien vond hij streaming meer onrust geven.
Tja, zal voor een ieder weer anders zijn....
Streaming is bij mij hier t.o.v. een CD-speler qua kwaliteit gelijkwaardig, alleen streaming is veel comfortabel in gebruik.
Niettemin draai ik af en toe nog een schijfje

Quote from: Darthvader on January 12, 2022, 00:20:56
Hoe kijken jullie hier tegenaan? IK moet bekennen dat ik zelf ook weleens cd uitzoeken en opzetten mis. Ik luisterde ook altijd complete cd en merk dat sinds ik stream dit minder is geworden.
Je smartphone of tablet waarmee je de streamer bedient, buiten bereik houden en hiervoor beter als alternatief een trappistenbiertje
in je knuistjes houden. ;)

FF serious....
Toch niks mis mee.... iedereen zijn eigen manier van muziek spelen, die rust komt er wel met de jaren................. :notify:

Ik vind het ook wel eens prettig je streamer op randomplay of shuffle te zetten en me te laten verassen wat er aan nummers wordt afgespeeld,
welke ik al had vergeten, dat deze in mijn collectie zaten.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

mmuetst

Waar ik wel van baal is dat ik al die Ikea Billies de deur uit heb gedaan en dat de CD's nu in dozen zitten. Het is altijd weer zoeken waar dat ene album is gebleven.
Kijk soms op marktplaats of er een paar van die kastjes van de hand worden gedaan zodat ik de CD's weer makkelijk kan pakken in mijn mancave.
Moet de boel dan wel drastisch gaan herindelen want ruimte is er eigenlijk niet  ;D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.