[TK] Canon EF 24-105 F4 L IS --> €350

Started by mikekiwi, January 11, 2022, 09:32:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Bekende en geprezen lens uit de Canon L-serie. Optisch en technisch in zeer goede staat.

Alleen de rode sierring ontbreekt (is voor ca €10 los te koop als je niet zonder kunt).

Geen originele verpakking, wel incl. alle doppen en de zonnekap

Op te halen en te testen in Alphen aan den Rijn, verzenden is zeker ook mogelijk.

Prijs €350

Leeuwarden

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dat die rode ring eraf is?

mikekiwi

Quote from: Leeuwarden on January 11, 2022, 12:04:40
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dat die rode ring eraf is?
Dat ben ik vergeten te vragen aan de vorige eigenaar. Maar dit is een bekend probleem bij deze lijn lenzen, het is niet voor niets dat deze ringen voor dit model ook los te koop zijn. Zie hier: https://www.dpreview.com/forums/post/38380389

Doet uiteraard niets af aan de werking en optische kwaliteit van de lens.

Leeuwarden

Toch wel een aantal L lenzen gehad maar nooit een rode ring kwijtgeraakt. En uiteraard doet dat aan de kwaliteit van de lens niets af!

mikekiwi

Quote from: Leeuwarden on January 11, 2022, 13:25:51
Toch wel een aantal L lenzen gehad maar nooit een rode ring kwijtgeraakt. En uiteraard doet dat aan de kwaliteit van de lens niets af!
Ik ook niet, maar ja, eens moet de eerste keer zijn...(al was het hier bij de vorige eigenaar gebeurd).

Anyway, genoeg over een rood ringetje...iemand geïnteresseerd?  ;)


Bertus69

Mooie lens maar ik heb hem in mijn tijd als met Canon werkende fotograaf nooit gehad maar ken wel veel jongens die hem intensief gebruikte. Ik zou ff de rode ring bestellen, wel de mannen van de jongens (betreft lenzen) onderscheiden  ;) ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

denoontje

Hele fijne allround lens die ik altijd bij heb als ik voor fotografie erop uit ga. Voor zowel op de crop als de fullframe.

Ps Van mijn oude was ook de rode ring weg[emoji2958]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mikekiwi

Dank voor de reacties, heb de rode ring idd maar zelf besteld om van het gedoe af te zijn  :smile:

59r

Vraagje.
Is de aperture flex cable al vervangen?

mikekiwi

Quote from: 59r on January 15, 2022, 10:42:47
Vraagje.
Is de aperture flex cable al vervangen?
Jeetje....geen idee. Heb hem een tijdje terug gebruikt overgenomen en weet de exacte historie niet. Heb hem zelf niet (laten) vervangen en ook geen reden toe gehad. Lens werkt perfect

59r


mikekiwi

Bumperdebump met prijsverlaging: €350

VlisChris

#12
Ergens aanlokkelijk. Want 16-35 of 70-200 is gewoon precies een waardeloos bereik op vakantie.
Maar ik ga het niet doen. Al genoeg kosten op het moment :)

Succes met verkoop!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

mikekiwi

Quote from: VlisChris on March 10, 2022, 20:21:50
Ergens aanlokkelijk. Want 16-35 of 70-200 is gewoon precies een waardeloos bereik op vakantie.
Maar ik ga het niet doen. Al genoeg kosten op het moment :)

Succes met verkoop!
Ik had even de hoop...maar arggghhh, toch net niet... :-)

Dank je, mocht je je bedenken dan weet je me te vinden

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

mikekiwi

Quote from: eddy135 on June 26, 2022, 14:09:33
Is deze nog beschikbaar?
Ah, helaas, nee, is verkocht. Helemaal vergeten hier te melden, sorry. Zal er gelijk een slotje op doen